Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Neostrada działa... przy odłożonej słuchawce

zenon90 05 Dec 2011 13:01 4044 26
  • #1
    zenon90
    Level 9  
    Zacznę od tego, że odkąd pamiętam moje problemy z Neostradą były związane z telefonem stacjonarnym. Neostrada albo rozłączała się gdy ktoś dzwonił, albo ja gdzieś dzwoniłem itd. Nie było to jednak zbyt uciążliwe, bo połączenie zrywało się 2-3 razy dziennie więc nie zawracałem sobie tym głowy. Połączenie wraca zawsze TYLKO po podniesieniu i odłożeniu słuchawki. Telefony mam dwa, jeden na dole, jeden na górze - do tego drugiego podłączony jest Livebox 1.0, oczywiście z rozdzielaczem i filtrami.
    Zgłaszałem problem na pomoc TP, ale tam podchodzili wyjątkowo opornie - obiecali resynchronizację łącza i inne ściemy, które nic nie dały, do przysłania ekipy technicznej nie zdołałem ich zmusić.

    Niedawno przeszedłem z Neo 6mb na 10mb i problemy się nasiliły - w niektórych porach dnia, Livebox zrywa połączenie co 2-3 minuty, w innych jest w miarę stabilnie. Testy pokazują prędkość 7-8mb, ale pliki pobierają się z ok. 900-1000 kB/s, dodam że podczas pobierania połączenie nie jest samoczynnie zrywane. Przerwy są natomiast ściśle związane z telefonem. Przez ostatni tydzień przemogłem się, siedziałem nad telefonem i obserwowałem jak to dokładnie wygląda. I wnioski są co najmniej dziwne - otóż połączenie jest stabilne wyłącznie wtedy, gdy okładam na bok słuchawkę! Gdy oba telefony są odłączone, połączenie się zrywa. Gdy słuchawka jest położona normalnie, zrywa się i trzeba ją podnieść i odłożyć, żeby znów był sygnał w Liveboxie. Tylko i wyłącznie gdy słuchawka jest odłożona na bok, internet działa poprawnie - mowa o telefonie podłączonym do rozdzielacza razem z Liveboxem. Pocieszam się tym, że znalazłem wreszcie jakiś sposób, ale oczywiście wtedy nikt nie może się dodzwonić, więc to odpada :) Będę dzwonił z tym do TP, ale może ktoś z forum jest w stanie powiedzieć mi na czym może polegać ten problem? Krew mnie zalewa, jak pomyślę że znów będę musiał opowiadać konsultantowi czy mam poprawnie założony filtr, więc chcę jak najdokładniej przedstawić problem i żądać przyjazdu ekipy technicznej.

    Z góry dziękuję bardzo za wszelką pomoc. Poniżej zamieszczam jeszcze parametry łącza z panelu Liveboxa.

    Quote:
    Stan linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_5_A
    Szybkość wysyłania 916
    Szybkość pobierania 10232
    Tłumienie Bliski koniec : 36.9 (dB)
    Odległy koniec : 21.3 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec : 7 (dB)
    Odległy koniec : 7 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 18773
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 811
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0
  • #2
    matzg
    Level 35  
    Witam, gdzie masz podłączony filtr? Powinien być być przed telefonem...
  • #3
    zenon90
    Level 9  
    Oczywiście jest przed telefonem... Gniazdo>rozdzielacz>filtr+telefon/kabel od liveboxa. Uprzedzając pytania dodam, że wymieniałem i filtry i rozdzielacz.
  • #4
    matzg
    Level 35  
    Poproszę o schemat połączenia...
    zenon90 wrote:
    Gniazdo>rozdzielacz>filtr+telefon/kabel od liveboxa
    taki opis nic mi nie mówi ... a masz dwa telefony.
  • #5
    zibq
    Level 28  
    Ewentualnie robisz czeski błąd i filtr zakładasz odwrotnie, da się.
  • #6
    zenon90
    Level 9  
    matzg wrote:
    taki opis nic mi nie mówi ... a masz dwa telefony.

    Nie znam się dokładnie na tym, możesz mi powiedzieć o co dokładnie chodzi ze "schematem połączenia".

    Zibq, zakładam dokładnie tak jak jest podane w instrukcji.
  • #7
    matzg
    Level 35  
    Przedstaw nam jak jest to wszystko połączone... narysuj w Paint lub porób zdjęcia.
  • #9
    zenon90
    Level 9  
    Przedstawiam w najprostszy sposób jaki potrafię:

    Neostrada działa... przy odłożonej słuchawce
  • #10
    matzg
    Level 35  
    Na jednym filtrze masz dwa telefony?
  • #11
    zenon90
    Level 9  
    To jest schemat dla pierwszego piętra. Na parterze jest też gniazdko telefoniczne, do którego jest podłączony filtr i drugi telefon. Ale jak zauważyłem, działanie tego telefonu na dole prawdopodobnie w żaden sposób nie wpływa na linię.
  • #12
    matzg
    Level 35  
    Z instalacją wygląda że wszystko "OK"
    Co to za telefon który sprawia takie zachowanie...
    Próbowałeś zamienić telefony miejscami to dało by jednoznaczna odpowiedz że problem jest po stronie telefonu a nie instalacji.
  • #13
    zenon90
    Level 9  
    Nie przyszło mi to do głowy, ale właśnie zamieniłem telefony i się okaże. To jakiś stary aparat, no ale jeśli to rzeczywiście jego wina, to czemu łącze nie działa po odłączeniu telefonu od rozdzielacza?? Odłączam liveboxa od prądu i wkładam jego kabel prosto do gniazdka telefonicznego, już bez rozdzielacza - wtedy rozłącza się po kilku minutach. Żeby zaczęło działać, muszę podłączyć telefon, wcisnąć ten przycisk na który odkłada się słuchawkę i dopiero Livebox łapie sygnał.

    EDIT:
    Na drugim dokładnie to samo! Po 2 minutach Livebox się rozłączył. Musiałem odłożyć słuchawkę na bok i od razu dioda ponownie zaczęła się świecić...
  • Helpful post
    #14
    matzg
    Level 35  
    W takim razie usterkę masz albo w urządzeniu Livebox bądź na linii.
    Zgłoś problem w TP... sam nic nie zrobisz.
  • #15
    zenon90
    Level 9  
    Dobra, zadzwonię dziś do nich i zobaczymy.
  • #16
    mlodyzeglarz
    Level 10  
    Witam, czy udało się rozwiązać problem ?
  • #17
    zenon90
    Level 9  
    Od ostatniego postu trzy razy rejestrowałem awarię w Neostradzie. Dwa dni pod rząd przyjeżdżali różni technicy i nie zrobili niczego, poza tym że kazali mi odłączyć telefon stacjonarny, bo podobno jest za stary i wywołuje awarię. Panowie sobie pojechali, przyszedł SMS z informacją, że awaria naprawiona, problem z rozłączaniem pozostał.

    Poskutkowało dopiero za trzecim razem, gdy słuchawkę odebrał jakiś informatyk z prawdziwego zdarzenia, który wziął tą sprawę na poważnie - pierwszy raz rozmawiałem z kimś kto nie zadawał idiotycznych pytań o miganie diod i przeszedł do rzeczy. Otóż sprawdził, że podobno uszkodzony jest port do którego mnie podłączono i zdziwił się, że nikt tego nie wykrył wcześniej. Usterka została naprawiona, a poza tym przełączono mnie z łącza ADSL na VDSL - choć wcześniej uparcie twierdzili, że w moim miejscu zamieszkania to absolutnie niemożliwe. Teraz okazało się, że jednak jest możliwe i mam 10 mb z prawdziwego zdarzenia i oczywiście lepsze parametry tłumienia itd. Za kilka dni mają zaktualizować pomiar odległości od skrzynki i być może zaproponują mi Neo Fiber 40 mb. Poza tym, ten konsultant dodatkowo kazał mi wymienić Liveboxa, żeby wykluczyć wszelkie źródła usterki - mogę narzekać tylko na to, że z powrotem dostałem model 1.0, a miałem nadzieję, na 2.0...

    Dziś od rana, odkąd zgłoszenie zostało zamknięte, internet ani razu się nie rozłączył, więc powinno już być ok, ale wolę zaczekać z osądami, jutro napiszę ostatecznie czy działa. Generalnie wszystko zawdzięczam ogarniętemu gościowi, który podszedł do tego z sercem :) Pewnie gdyby przy zgłoszeniu słuchawkę odebrał ktoś inny, przez następne kilka lat byłbym skazany na niestabilne 8mb na ADSLu.
  • #18
    mlodyzeglarz
    Level 10  
    Witam, gratuluje !
    Czym się różni w praktyce livebox 1 a 2 ?
    Jaki teraz dają ?
    Jaki masz wykupiony pakiet ?
    Czy telefon z wybieraniem tonowym można podłączyć do livebox ?
  • #19
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    mlodyzeglarz wrote:
    Czy telefon z wybieraniem tonowym można podłączyć do livebox ?

    A ktoś używa jeszcze innych (tzn. z wybieraniem impulsowym) ?
  • #20
    mlodyzeglarz
    Level 10  
    Nie wiem, ale chyba nie. Wmawiano mi że nie mogę uzyć tego telefonu tylko kupić od nich jakiś innym na USB.
  • #21
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    Zależy co chcesz osiągnąć. Podłączyć telefon do istniejącej linii telefonicznej analogowej czy uruchomić VoIP.
  • #22
    mlodyzeglarz
    Level 10  
    salmon wrote:
    Zależy co chcesz osiągnąć. Podłączyć telefon do istniejącej linii telefonicznej analogowej czy uruchomić VoIP.
    Obecnie mam linie TP nieaktywną od kliku lat. Chcę przenieść do TP numer i wykupić pakiet Neo 2Mbs z Nieograniczonymi rozmowami.
  • #23
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    mlodyzeglarz wrote:
    Chcę przenieść do TP numer i wykupić pakiet Neo 2Mbs z Nieograniczonymi rozmowami.

    Cóż, skoro chcesz skorzystać z konkretnej oferty, to zapewne najrozsądniej będzie zrobić tak, jak wymagają (żeby potem nie było w przypadku reklamacji zwalania na Twój sprzęt). Z tego, co doczytałem, usługa jest świadczona po VoIP - nie wiem, czy router, jaki przy niej dostajesz ma bramkę na standardowy telefon. W innym wypadku trzebaby kombinować ze swoją bramką zewnętrzną, którą też trzeba kupić, więc impreza przestaje się już w tym momencie opłacać..
  • #24
    mlodyzeglarz
    Level 10  
    W salonie TP oraz na stronie TP zapewniają, że oczywiście tak.
    Nawet pokazywali mi livebox gdzie mam podłączyć telefon.
    Zaczynam od 2 Mbs dla sprawdzenia łącza.
    Mogę również przechodzić na wyższe według cen promocyjnych.
    Zapewniono, że spokojnie mogę w mojej lokalizacji wybrać do 10 Mbs.
  • #25
    zenon90
    Level 9  
    Potwierdzam, że łącznie działa w pełni stabilnie.

    @mlodyzeglarz Livebox 2 ma kilka bajerów, chyba może być używany jako dysk, poza tym ma o wiele lepsze Wi-fi.
    Obecnie korzystam z Neostrady z Telewizją.

    Czyli te darmowe rozmowy z pakietu Fun Pack polegają na VOIP? I co wtedy ze standardowym abonamentem za telefon? Też się płaci czy nie?
  • #26
    uchonos
    Level 11  
    @zenon90: tak, to są rozmowy przez VOIP, jak to się ma do abonamentu to sam chętnie bym się dowiedział. Moze ktoś z Was zasięgał informacji na infolinii ?

    może coś takiego ?
  • #27
    zenon90
    Level 9  
    Dowiadywałem się dzisiaj. Telefon musi być podłączony do liveboxa i tylko tak można dzwonić. Abonamentu wtedy nie ma. Ale biorąc pod uwagę, że modem musi być cały czas włączony i nie zadzwonisz nigdzie jak będzie awaria na linii to nie zamawiałem tego cuda...

    Poza tym zamówiłem dziś prędkość 20mb. Wcześnie na linii mówili, że jeśli odległość od centrali jest mniejsza od 1200m to można zakładać 40mb. Okazało się, że moja odległość to 800m, ale 40mb podobno nie zadziała aż do przebudowy linii.