Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka , Bosch Maxx 4 , WFC 1600 , Nie wiruje

Badbed 05 Gru 2011 13:13 7056 6
  • #1 05 Gru 2011 13:13
    Badbed
    Poziom 7  

    Witam
    Mam pytanie odnośnie wymienionej wyżej pralki , po przejściu cyklu prania w trakcie wirowania pojawia się problem , mianowicie : Słychać i widać początkowy ruch bębna , lecz w trakcie przechodzenia w stan szybkiej pracy wirowania następuje tak jakby zwarcie i zwiększony pobór prądu ( światło w domu na sekundę przygasa ), lecz w ten szybki cykl pracy silnik nie przechodzi i po kilku takich próbach wybija bezpiecznik ;-(. Dodatkowo martwi mnie dochodzący swąd spalenizny , początkowo myślałem ,że to programator bo panel był ciepły , ale gdy rozebrałem górę pralki żadnych wizualnych zmian nie zauważyłem. Czy to już jej kres ( ma ok .10 lat ) , bo jeśli to silnik to raczej wymiana z tytułu na opłacalność nie wchodzi w grę. Nie tak dawno była wymieniana grzałka i pompa odpompowywująca wodę , ale chyba opisany przypadek nie ma z tym nic wspólnego ??? Jeśli Ktoś miał podobny przypadek lub zna przyczynę to proszę o rade .

    0 6
  • Pomocny post
    #2 05 Gru 2011 16:19
    bayogongo
    Poziom 13  

    Jeżeli pralka ma ok 10 lat, to warto byłoby wymontować silnik i sprawdzić jak wyglądają szczotki, czy nie są zużyte

    0
  • #3 05 Gru 2011 19:37
    Badbed
    Poziom 7  

    Czy można zrobić to bez wymontowania silnika ??? czy jest to konieczne ???

    1
  • #4 05 Gru 2011 19:43
    TomekCarlos
    Poziom 26  

    Niekonieczne, ale dobrze byłoby obejrzeć komutator i sprawdzić na krótko czy nie iskrzy na wirniku.

    0
  • #5 05 Gru 2011 20:59
    bayogongo
    Poziom 13  

    Aby dostać się do silnika, musisz odkręcić cały przód pralki, ta płyta z drzwiczkami, nie jest to skomplikowane,ściągasz plastykową dolną osłonę na filtr, na dole blacha dokręcona jest 2 albo 3 blachowkrętami, może być jeszcze jeden blachowkręt na górze w zasobniku proszku albo obok, ściągnij fartuch, do obudowy jest zabezpieczony metalowym drutem - musisz go wyciągnąć, odkręć włącznik blokady drzwi, przesuniesz cały przód w dół, wtedy jest dostęp do silnika
    a wtedy wymontowanie go to już bułka z masłem

    0
  • #6 05 Gru 2011 21:00
    Badbed
    Poziom 7  

    Czyli dobrze , aby na silnik rzucił okiem fachowiec ??? Samemu ( poziom początkujący ) można więcej zepsuć niż naprawić ???

    0
  • #7 05 Maj 2012 08:17
    Badbed
    Poziom 7  

    Witam ,długo nie odpowiadałem . Problem został rozwiązany poprzez wymianę szczotek i przewinięcie silnika . Koszt 140 zł z gwarancją.

    0