Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie spalanie Renault Premium 420dCi (48L/100)

05 Gru 2011 18:19 8222 10
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie
    Mam problem z moim ciągnikiem. Na liczniku wskazuje niesamowicie wysokie wartości spalania paliwa na 100km. Wartości dochodzą do 51L/100km. Nie wiem co się dzieje, mam drugi taki sam ciągnik i tam spalanie przy obciążeniu 24t wychodzi nie więcej niż 36-37L.
    W zeszłym tygodniu podpiąłem samochód pod diagnostykę i oto co mi pokazało:

    -Nadmierne ciśnienie wtrysku-powód 1:przeszkody w powrocie paliwa pomiędzy pompą a zbiornikiem. Powód 2: zablokowany elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia w pozycji zamkniętej.

    -Wentylator- zwarcie do masy lub przerwany obwód: wiskozowe sprzęgło z elektromagnetycznym sterowaniem

    Jeden z mechaników stwierdził, że została zawilgocona kaseta silnika i zaczęły się dziać głupoty z tego powodu. po oczyszczeniu kasety zniknął błąd FAN INOPERATIVE na panelu w samochodzie i dalej już nie było żadnych błędów, sprawdził również czujnik przy wiskozie( podobno jeżeli wentylator nie ma współmiernych obrotów z silnikiem to podaje duże ilości paliwa jak do zimnego silnika) czujnik jest podobno sprawny. Samochód nie kopci , nie leje się nic ani z silnika ani z tłumika. Pomóżcie ludzie !!!!!Bo jak narazie to samochód zarabia na kierowcę i na paliwo, a mnie nie satysfakcjonuje to, że mam auto, jeździ sobie, a ja z tego nic nie mam.
    pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    A sprawdzane było, czy faktycznie tyle pali?
  • Poziom 8  
    Witam
    Kasowany licznik km oraz licznik spalania. Dodatkowo prowadzę transport już jakiś czas i widzę ile paliwa schodzi po przejechaniu danej odległości a ile powinno.
  • Poziom 26  
    Chodzi mi o realne zużywanie paliwa z baku a nie na wyświetlaczu.
  • Poziom 8  
    Wiadomo, że nie da się tego dokładnie zmierzyć. Ja tankuję kocioł pod korek robię kilometry i sprawdzam przebieg do następnego tankowania pod korek i wtedy wiem ile litrów spalił podczas przejechanych kilometrów. To jest sprawdzona metoda która stosuję i niestety pokrywa się z tym co pokazuje komputer.
  • Poziom 12  
    A czy sprawdzane było faktyczne ciśnienie wtrysku - najlepiej w trakcie jazdy? Skoro wyszedł taki błąd, to jest to jakaś wskazówka co do dalszego toku postępowania. Jeśli ciśnienie faktycznie będzie zbyt wysokie, to będzie więcej spalał - przy takim samym czasie otwarcia pompa "wtłoczy więcej paliwa"... Tak mi się przynajmniej wydaje.
  • Poziom 8  
    Ale generalnie jest powiedziane, że jeżeli wtrysk tłoczy więcej paliwa to silnik nie jest w stanie go przepalić i dmucha czarnym dymem, a część leci ciurkiem z tłumika, a tu nic takiego się nie dzieje :/
  • Poziom 17  
    Pie.... co tu sie dzieje masakra. Chwila czytania i odechciewa sie pisania . Niska strona jakie cis? uklad paliwowy czysty? podzczas jazdy zaswieca sie ikonka wtrysku i zbija obroty? jak z moca auta wzgledem drugiego? praca silnika pod obcizeniem rowna?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do wtloczenia paliwa to czy bedziesz mial 1300 bar czy 400bar do dawka bedzie taka sama poniewaz za dawke odpowiada kaseta eecu analizujac parametry z czujnikow i tego czy wciskasz gaz.
  • Poziom 12  
    norrbi napisał:

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do wtloczenia paliwa to czy bedziesz mial 1300 bar czy 400bar do dawka bedzie taka sama poniewaz za dawke odpowiada kaseta eecu analizujac parametry z czujnikow i tego czy wciskasz gaz.


    Ok, ja w tej chwili tylko pytam, więc nie krzyczeć na mnie od razu...

    Czy ECU dostosowuje czas wtrysku do wartości zadanej (oczekiwanej) wysokiego ciśnienia, czy do wartości zmierzonej? Bo rozumiem, że błąd "za wysokie ciśnienie wtrysku" pojawił się po nieudanej próbie jego regulacji przez zawór na pompie (może się "przytkał", może uszkodził,itd.). Czy w takiej bez wątpienia awaryjnej sytuacji ECU reguluje czas w-g swojej mapy, czy bierze pod uwagę czujnik w.ciśnienia?
  • Poziom 8  
    Powiem tak rozmawiałem z kolejnym mechanikiem powiedziałem mu "-Nadmierne ciśnienie wtrysku-powód 1:przeszkody w powrocie paliwa pomiędzy pompą a zbiornikiem. Powód 2: zablokowany elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia w pozycji zamkniętej. "
    on odparł mi na to że wtryski pobierają paliwo i nie odprowadzają nadmiaru do baku, komputer wykrywając większą ilość paliwa dostosowują obroty silnika aby przepalał to co się dostaje do komory.
    Kierowca ruszył w trasę, oczywiście badam na bieżąco co się dzieje. Po ostatniej wizycie prawdopodobnie coś się zmieniło i spalanie spadło ale to dopiero 1 dzień jazy, poczekam do końca tygodnia zobacze ile km wyjeździł i ile paliwa zeszło
  • Użytkownik usunął konto