Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 96 Pompa paliwa, wtrysk,sterownik ?

evisar 05 Gru 2011 19:11 8486 6
  • #1 05 Gru 2011 19:11
    evisar
    Poziom 8  

    Witam. Na forum istnieją podobne tematy jednak od mojego przypadku różnią się istotnymi szczegółami, dlatego postanowiłem założyć nowy.

    Nie udaje się uruchomić silnika. Nie dochodzi prąd do pompki paliwa. Nie słychać jej działania, a także specyficznego dźwięku spod filtra powietrza (wtrysk?).

    Ciekawe jest to, że po odłączeniu akumulatora na dłuższą chwile i ponownym załączeniu, ów dźwięk się pojawia (pierwsze pytanie - co ten dźwięk wydaje,jak to się nazywa :?: )

    Samochód działał bez problemów. Kilka dni temu zmieniłem filtr paliwa i baterie w kluczyku, ale wszystko było ok. Nagle wieczorem próba uruchomienia nie powiodła się. Pierwsze podejrzenie padło na immo. Jednak wygląda na to, że działa poprawnie.

    A teraz bardziej szczegółowo:
    -Podłączyłem pompkę paliwa w baku pod akumulator, słychać że działa.
    -Immobilizer wyłączany jest kluczykiem (przyciskiem przy kluczyku) i wygląda na to że to nie on jest sprawcą awarii.
    -Wyciągnąłem przekaźnik pompy paliwa.Napięcie między stykami 3 i 5 około 12V, a po przekręceniu kluczyka w stacyjce pomiędzy stykami 1 i 3 około 12V.
    -Sprawdzałem bezpieczniki, wizualnie - ok, nie przepalone
    -Świeca daje iskrę.
    -Oporność czujnika położenia wału wynosi 216 omów

    Doprowadziłem od styku przekaźnika od styku 3 "+" do przewodu przy pompie = brak reakcji, potem przyłożyłem miernik pomiędzy pierwszy przewód a tenże "+" , napięcie wynosiło około 12v, po przyłożeniu do drugiego przewodu zasilającego również 12V. Natomiast gdy ten plus dołożyłem do któregokolwiek z przewodów zasilających napięcie spadało do zera.

    Renault Megane 1996 silnik 1.4 energy 75KM

    Jeśli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę, proszę o pomoc.

    Czy pomiędzy pompką paliwa w baku a przekaźnikiem znajduje się jeszcze jakiś element? Kolory przewodów się zmieniają, więc pewnie tak, tylko jaki to element i gdzie się on może znajdować ? Ciężko znaleźć schemat elektryczny ...

    Dlaczego ten po podłączeniu akumulatora i załączeniu słychać dźwięk spod maski, a potem już nie ?
    edit:
    Zapomniałem napisać że zwarłem też styki 3 i 5 pod przekaźnikiem co powinno spowodować uruchomienie pompy paliwa. Jednak nie powoduje

  • #2 05 Gru 2011 19:47
    milejow
    Poziom 42  

    Podepnij zasilanie pompy na krótko i próbuj odpalić (kabel zasilania od przekaźnika do samej pompy jest gdzieś ,,trafiony a po drodze są złącza). Ten dźwięk pod filtrem to odgłos regulatora jałowego biegu, który ustawia się po podpięciu akumulatora i włączeniu zapłonu

  • #3 05 Gru 2011 19:49
    pioart
    Poziom 37  

    Witamy.
    A włącznik inercyjny /bezwładnościowy/ sprawdzony? Jak podasz zasilanie na pompę /na krótko/, to silnik uruchamia się?
    Pozdrawiam

  • #4 05 Gru 2011 19:55
    leonek4
    Warunkowo odblokowany

    Sprawdź dokładnie bezpieczniki (nie tylko wizualnie):
    -F39 deska rozdzielcza(5A),
    -F5(30A) komora powietrza,
    -przekaźnik nr.5 oraz bezpiecznik F3 komora silnika.

    Zewżyj zaciski 3 i 5 w podstawie przekaźnika pompki paliwa, pompka powinna pracować.
    Nie wiem czy w tym modelu występuje wyłącznik bezpieczeństwa pompki paliwa!

  • #5 05 Gru 2011 20:10
    s.q
    Poziom 21  

    Witaj, obok akumulatora jest skrzynka bezpiecznikowa, często utleniają się styki.Megane 96 Pompa paliwa, wtrysk,sterownik ?

  • #6 05 Gru 2011 20:46
    evisar
    Poziom 8  

    Wyłącznik kolizyjny wciśnięty, później także wyciągnąłem wtyke z niego i zwarłem, również nic to nie zmieniło.
    Przed chwilą podpiąłem pompe na krótko, mimo to silnik nie uruchomił się, jeszcze raz sprawdziłem czy świece i iskra jest.
    Teraz sprawdze lepiej te bezpieczniki i styki i napisze czy coś się zmieniło.
    edit :
    dzisiaj już nie zdąże dobrze sprawdzić tych bezpieczników i styków, jutro kupie nowy przekaźnik dla pewności i będę dalej sprawdzał. Najpierw chciałbym dojśc do stanu w którym pompa właściwie się załącza. Będę informował na bieżąco.

  • #7 08 Gru 2011 12:10
    evisar
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany.

    Dziekuje bardzo za pomoc, bez Waszej pomocy pewnie szukałbym jeszcze długo źródła problemu.

    Podczas sprawdzania wszystkich styków napięcie dochodzące do przekaźnika zanikało przy przyłożeniu obciążenia. Okazuje się że złączka na przewodzie (+) wiodącego od bezpieczników przy akumulatorze do przekaźnika w przeszłości została przez jakiegoś "fachowca" usunięta, a przewody zostały niechlujnie zlutowane i zaizolowane. Kiedyś musiało przestać łączyć.

    Jeszcze raz dziękuje Wam za pomoc. :D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME