Witam. Na forum istnieją podobne tematy jednak od mojego przypadku różnią się istotnymi szczegółami, dlatego postanowiłem założyć nowy.
Nie udaje się uruchomić silnika. Nie dochodzi prąd do pompki paliwa. Nie słychać jej działania, a także specyficznego dźwięku spod filtra powietrza (wtrysk?).
Ciekawe jest to, że po odłączeniu akumulatora na dłuższą chwile i ponownym załączeniu, ów dźwięk się pojawia (pierwsze pytanie - co ten dźwięk wydaje,jak to się nazywa
)
Samochód działał bez problemów. Kilka dni temu zmieniłem filtr paliwa i baterie w kluczyku, ale wszystko było ok. Nagle wieczorem próba uruchomienia nie powiodła się. Pierwsze podejrzenie padło na immo. Jednak wygląda na to, że działa poprawnie.
A teraz bardziej szczegółowo:
-Podłączyłem pompkę paliwa w baku pod akumulator, słychać że działa.
-Immobilizer wyłączany jest kluczykiem (przyciskiem przy kluczyku) i wygląda na to że to nie on jest sprawcą awarii.
-Wyciągnąłem przekaźnik pompy paliwa.Napięcie między stykami 3 i 5 około 12V, a po przekręceniu kluczyka w stacyjce pomiędzy stykami 1 i 3 około 12V.
-Sprawdzałem bezpieczniki, wizualnie - ok, nie przepalone
-Świeca daje iskrę.
-Oporność czujnika położenia wału wynosi 216 omów
Doprowadziłem od styku przekaźnika od styku 3 "+" do przewodu przy pompie = brak reakcji, potem przyłożyłem miernik pomiędzy pierwszy przewód a tenże "+" , napięcie wynosiło około 12v, po przyłożeniu do drugiego przewodu zasilającego również 12V. Natomiast gdy ten plus dołożyłem do któregokolwiek z przewodów zasilających napięcie spadało do zera.
Renault Megane 1996 silnik 1.4 energy 75KM
Jeśli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę, proszę o pomoc.
Czy pomiędzy pompką paliwa w baku a przekaźnikiem znajduje się jeszcze jakiś element? Kolory przewodów się zmieniają, więc pewnie tak, tylko jaki to element i gdzie się on może znajdować ? Ciężko znaleźć schemat elektryczny ...
Dlaczego ten po podłączeniu akumulatora i załączeniu słychać dźwięk spod maski, a potem już nie ?
edit:
Zapomniałem napisać że zwarłem też styki 3 i 5 pod przekaźnikiem co powinno spowodować uruchomienie pompy paliwa. Jednak nie powoduje
Nie udaje się uruchomić silnika. Nie dochodzi prąd do pompki paliwa. Nie słychać jej działania, a także specyficznego dźwięku spod filtra powietrza (wtrysk?).
Ciekawe jest to, że po odłączeniu akumulatora na dłuższą chwile i ponownym załączeniu, ów dźwięk się pojawia (pierwsze pytanie - co ten dźwięk wydaje,jak to się nazywa

Samochód działał bez problemów. Kilka dni temu zmieniłem filtr paliwa i baterie w kluczyku, ale wszystko było ok. Nagle wieczorem próba uruchomienia nie powiodła się. Pierwsze podejrzenie padło na immo. Jednak wygląda na to, że działa poprawnie.
A teraz bardziej szczegółowo:
-Podłączyłem pompkę paliwa w baku pod akumulator, słychać że działa.
-Immobilizer wyłączany jest kluczykiem (przyciskiem przy kluczyku) i wygląda na to że to nie on jest sprawcą awarii.
-Wyciągnąłem przekaźnik pompy paliwa.Napięcie między stykami 3 i 5 około 12V, a po przekręceniu kluczyka w stacyjce pomiędzy stykami 1 i 3 około 12V.
-Sprawdzałem bezpieczniki, wizualnie - ok, nie przepalone
-Świeca daje iskrę.
-Oporność czujnika położenia wału wynosi 216 omów
Doprowadziłem od styku przekaźnika od styku 3 "+" do przewodu przy pompie = brak reakcji, potem przyłożyłem miernik pomiędzy pierwszy przewód a tenże "+" , napięcie wynosiło około 12v, po przyłożeniu do drugiego przewodu zasilającego również 12V. Natomiast gdy ten plus dołożyłem do któregokolwiek z przewodów zasilających napięcie spadało do zera.
Renault Megane 1996 silnik 1.4 energy 75KM
Jeśli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę, proszę o pomoc.
Czy pomiędzy pompką paliwa w baku a przekaźnikiem znajduje się jeszcze jakiś element? Kolory przewodów się zmieniają, więc pewnie tak, tylko jaki to element i gdzie się on może znajdować ? Ciężko znaleźć schemat elektryczny ...
Dlaczego ten po podłączeniu akumulatora i załączeniu słychać dźwięk spod maski, a potem już nie ?
edit:
Zapomniałem napisać że zwarłem też styki 3 i 5 pod przekaźnikiem co powinno spowodować uruchomienie pompy paliwa. Jednak nie powoduje