Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polska myśl techniczna w motoryzacji

17pablo90 05 Gru 2011 20:27 2224 19
  • #1 05 Gru 2011 20:27
    17pablo90
    Poziom 7  

    Witam.
    Ciekawi mnie jaki wkład mają/mieli/mogą mieć Polacy w rozwój motoryzacji, czy byli/są autorami/współautorami jakichś rozwiązań technicznych, projektów ?
    Interesuje mnie wkład Polaków od samych początków motoryzacji, obecnie (np. Poznański Solaris ) jak również przyszłość, prototypy zaprojektowane przez polaków, ulepszenia ( kanonierka Kazimierza Hołubowicza, czy zderzak pochłaniający energię uderzenia)itp. Po protu wkład Polaków w motoryzacje.
    Z niecierpliwością czekam na informacje ;)

    0 19
  • #2 05 Gru 2011 21:10
    Hucul
    Poziom 39  

    17pablo90 napisał:
    ... Z niecierpliwością czekam na informacje ;)

    Sam nie potrafisz poszukać takich informacji?

    0
  • #3 05 Gru 2011 23:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Gru 2011 11:54
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Gru 2011 19:02
    agent.orange
    Poziom 15  

    Proctor napisał:
    17pablo90 napisał:
    Ciekawi mnie jaki wkład mają/mieli/mogą mieć Polacy w rozwój motoryzacji,
    Nie ma żadnego wkładu, nie było i nie będzie. Dzisiaj uczelnie się cieszą jak dostaną silnik od nowego BMW do badań. Cieszą się, że mogą go pobadać. Ale ktoś inny go zbudował :D


    Niestety Polska jest krajem zacofanym technicznie, wiec trudno cokolwiek tutaj powiedzieć. Warszawa to kopia Pobiedy a Syrena to pudło + silnik z czeskiej motopompy. Wszystko inne to już kopie licencyjne i ich rozwinięcie.

    Z resztą samo pytanie jest bez sensu, jeśli się lepiej zastanowić. Czy Polak inżynier pracujący dziś dla VW daje jakiś wkład to "polskiej myśli technicznej"? A czy przedwojenny inżynier biorący udział w projektowaniu CWS T-1 pochodzenia żydowskiego miał także wkład do polskiej myśli technicznej?

    Wiadomo, że ludzie w Polsce dla poprawy poczucia własnej wartości wszędzie doszukują się polskich osiągnięć - ale bądźmy szczerzy - dzisiaj pojęcie narodowości zaczyna tracić sens.

    0
  • #7 06 Gru 2011 19:19
    kidu22
    Poziom 35  

    Bo nie ma rywalizacji nacji , dziś jest przymusowe wcielanie innowacyjnych umysłów.

    A kto zna najpopularniejszego laweciarz bloku wschodniego?

    0
  • #8 06 Gru 2011 19:25
    agent.orange
    Poziom 15  

    kidu22 napisał:
    Bo nie ma rywalizacji nacji , dziś jest przymusowe wcielanie innowacyjnych umysłów.


    Przymusowe? Dobrowolne - jak ktoś zdolny do jedzie na zachód po większe pieniądze.

    0
  • #9 06 Gru 2011 20:11
    kidu22
    Poziom 35  

    agent.orange napisał:
    do jedzie na zachód

    A czemu miał by nie do jechać i cieszyć sie hotelem pracowniczym w najlepszym przypadku?
    Ja tam sie cieszę kryzys wymyślony został sztucznie, bo jak ku.... może nagle sie spieprzyć tak nagle skoro wszyscy happy.
    Pewni @#$#@$ doszli do wniosku że można motłoch więcej doić i sieją wiatr.

    0
  • #10 06 Gru 2011 20:22
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Gru 2011 17:18
    agent.orange
    Poziom 15  

    Motronic napisał:
    agent.orange napisał:
    Warszawa to kopia Pobiedy a Syrena to pudło + silnik z czeskiej motopompy.

    Bredzisz orange, pewnie nie wiesz, że Pobieda to kopia Packarda. Silnik Syreny opracował polski inż. F. Bluemke.
    Jutro do biblioteki i pożyczasz książkę A. Rummla "Polskie konstrukcje i licencje motoryzacyjne w latach 1922-1980"


    Jakiś Ty mądry, nawet wiesz czego nie wiem!
    Zatem wspaniale, polski wkład w motoryzację to samochód Syrena.
    Co mnie obchodzi książką w którejś jakiś niespełniony inżynier snuje wizje jak to w Polsce mogłoby być wspaniale - wystarczy spojrzeć na ulicę i zobaczyć realia. Dziś nawet stan rumuńskiej motoryzacji jest lepszy niż polskiej - Rumuni mają samochody pod własną marką Dacia, nie mówiąc już o Czechach i Skodzie.

    0
  • #12 07 Gru 2011 19:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 07 Gru 2011 19:17
    agent.orange
    Poziom 15  

    Motronic napisał:
    agent.orange napisał:


    Jakiś Ty mądry, nawet wiesz czego nie wiem!

    Bo nie wiesz nic.
    Cytat:
    Co mnie obchodzi książką w którejś jakiś niespełniony inżynier

    Przeczytaj, i wtedy zobaczysz (o ile masz ma tyle rozwinięty zmysł percepcyjny, w co wątpię) czy taki niespełniony.
    Cytat:
    Rumuni mają samochody pod własną marką Dacia, nie mówiąc już o Czechach i Skodzie.

    Wydarłeś moją wypowiedź z tego wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2088278.html
    Gdzie napisałem:
    Motronic napisał:

    Jakich? Czesi postawili mądrze i mają dalej swoją skodę. Rumuni postawili pewnie jeszcze mądrzej i dalej mają Dacię.

    I zupełnie co innego miałem na myśli.
    Dziecko, idź pisać swoje przemyslenia na forach dla nastolatek, Fanki bedą po prostu mdlały.


    Rozumiem, że Ty dla odmiany wiesz wszystko? Bo jak na razie zaczynasz od wycieczek osobistych bez jakiejkolwiek treści merytorycznej.
    Możesz sobie oszczędzić samochwalenia - akurat tego wątku nie widziałem wcześniej a to, że przytoczyłem te same przykłady zbieg okoliczności. To najpopularniejsze marki osobowe, które przetrwały w krajach byłych demoludów.

    Jeśli będziesz miał jeszcze cokolwiek sensownego do powiedzenia w temacie to zapraszam, na razie nie mam ochoty zniżać się do Twojego poziomu i wszczynać dyskusji w stylu 'dziecko, idź pisać swoje przemyslenia na forach dla nastolatek'

    0
  • #14 07 Gru 2011 19:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 07 Gru 2011 19:51
    cursor
    Poziom 30  

    agent.orange a co z inżynierami z OBRSO?
    Sporo ciekawych projektów nie ujrzało światła dziennego z powodu Związku Radzieckiego, a nie dlatego, że byliśmy zacofani czy głupi

    0
  • #16 07 Gru 2011 20:00
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 13 Gru 2011 17:39
    carot
    Poziom 26  

    Motronic napisał:
    Chodzą pogłoski o jakimś super autobusie który ruskie kazali pociąć

    A coś dokładniej? Bo wujek mi nic nie chce powiedzieć.

    0
  • #18 13 Gru 2011 20:31
    daavid117
    Poziom 42  

    Polscy styliści sporo wnieśli do motoryzacji - Warszawa 210, Syrena Sport, Polonez (auto hatchback), Ogar i Wars (auta wręcz wyprzedzające swoją epokę stylistyką), Beskid (istna rewolucja stylistyczna - pierwsze auto jednobryłowe). Jeśli chodzi o wszystko poza stylistyką to tutaj niestety (niemal) wszystko tylko na papierze zostało. Z resztą projekty, które wyżej wymieniłem również nie zostały zrealizowane. Największym wkładem jest na pewno projekt Beskida (późniejszy Renault Twingo). Żadnych autorskich silników u nas nie produkowano (bo przecież te z 125p też mogły napędzać! [/sarcasm]), chociaż projekty były. To samo tyczy się zawieszenia, płyt podłogowych itd, itd.

    0
  • #20 14 Gru 2011 01:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów