Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros 1841 rok 2008 skrzynia eps3 automat GS17

PRYMUSD 05 Gru 2011 20:34 7355 9
  • #1 05 Gru 2011 20:34
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Witam , mam problem przy dużym lub małym nauczaniu skrzyni w Actrosie 1841 2008 EPS3 skrzynia automat wyskakuje mi błąd gs17, potem skrzynia się blokuje i nic nie mogę zrobić, dopiero auto odzyskuje biegi po wyjęciu bezpieczników. nauczanie skrzyni robiłem bo pojawił mi się komunikat na wyświtlaczu brak danych serwosowych, nauczania ze względu na ten błąd nie mogę zrobić. Podejrzewam też że zmiany biegów robi przy za wysokich obrotach. Po wyjęciu bezpieczników auto jeździ normalnie opucz tych zmian biegow mówię o wyższych obrotach silnika. Po przełączeniu na manual jest ok. Proszę o pomoc.

    0 9
  • #2 05 Gru 2011 21:30
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jak dobrze pamietam to GS 17 dotyczy modulu Range. Ponoc czesta usterka w Actrosach.

    1
  • #3 05 Gru 2011 22:25
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    za co odpowiada ten moduł RANGE czy to sterownik czy czujnik?

    1
  • #4 05 Gru 2011 22:42
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Modul Range odpowiada za mala i duza skrzynie. Ja niedawno walczylem wlasnie z GS 17 oraz przy okazji z usterka sterownika GS ale to dluga historia.

    Sam modul Range to nic innego jak elektrozawor z cylindrem oraz tlokiem przelaczajacym zakresy z duzej na mala i z malej na duza. Jest na nim rowniez czujnik wlasnie od przekladni zakresow.
    Caly modul (cylinder, elektrozawor i czujnik) dostepny jest w ASO za ok 1400 pln. Do tego dochodzi jeszcze uszczelniacz na tlok przelaczajacy.
    Mozliwa jest tez mechaniczna usterka przekladni planetarnej w skrzyni biegow oraz samego czujnika jak rowniez wiazki idacej do niego.

    0
  • #5 05 Gru 2011 23:04
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    to ciekawe chyba bez serwisu się nie obejdzie, pozdr

    0
  • #6 05 Gru 2011 23:26
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jesli dobrze pamietam to nawet komputerem jest ciezko sprawdzic dzialanie modulu Range a konkretnie wskazan czujnika. Z tego co wiem (albo sie nie znam) to mozna to zrobic w czasie jazdy na przejsciu z 4 na 5 i z 5 na 4. W moim przypadku byl z tym problem wlasnie poprzez awarie sterownika GS ale gdyby auto bylo na chodzie to na pewno probowalbym w ten sposob go sprawdzic.
    Co ciekawe w moim przypadku przed nauczaniem skrzyni rowniez skrzynia chodzila poprawnie natomiast po nauczaniu wyskoczyl GS 17 i ani Boze moj. Na dodatek z niewyjasnionej do dzis przyczyny uszkodzil sie modul GS co spowodowalo dodatkowe problemy.

    Porownujac np do Scania ze zautomatyzowana skrzynia Opticruise, w ktorej to mozna zasterowac za pomoca komputera kazdy ruch wybieraka skrzyni biegow i obserwowac wskazania czujnikow czyni diagnostyke o wiele prostrza. Bez wiekszego problemu mozna stwierdzic czy usterka jest po stronie elektrycznej czy raczej po stronie mechanicznej lub pneumatycznej. I obojetnie czy auto jest na chodzie czy nie. W Mercedesie niestety nie znalazlem takiej opcji.

    0
  • #7 05 Gru 2011 23:33
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    u mnie biegi działają tylko nie chce się nauczyć, i te obroty za wysokie kiedy zmienia, dziwna sytuacja. No i u mnie wszystkich biegów jest 12 bo większość ma 16. miałem też sytuacje gdzie zginęły biegi i po kilku godzinach do tej pory jest ok.

    0
  • #8 06 Gru 2011 09:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie chce sie nauczyc poniewaz podczas nauczania wyskakuje GS 17 i dopoki nie uporasz sie z ta usterka to nauczanie nie powiedzie sie.

    0
  • #9 10 Gru 2011 18:50
    labi 1
    Poziom 11  

    Witaj
    Z opisu wychodzi że jest to koń sprawdź czy nie jest pogięty podest za kabiną,
    jeżeli tak jest to wymień tylko elektronikę jest pęknięta obudowa przy wtyczce,elektronika jest dostępna osobno.

    0
  • #10 10 Gru 2011 20:10
    685832
    Użytkownik usunął konto