Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chce zrobić agregat, mam silnik Mercedes-Benz OM606

06 Gru 2011 06:52 2724 9
  • Poziom 2  
    Witam. Chce zrobić Agregat prądotwórczy.
    Mam do dyspozycji silnik Mercedes-Benz OM606 po kapitalnym remoncie.
    Jest to diesel o parametrach 130 kW @4400 r/min 330 Nm @1600 r/min
    Jaką prądnice powinienem zastosować, chodzi mi o wykrzesanie jak najwięcej kWh.
  • Poziom 35  
    Nie jestem pewien, ale w małych agregatach moc prądnicy, to zwykle połowa mocy silnika. Proszę uważać na prądnice z Chin, gdyż uzwojenia mają zwykle aluminiowe i moc zawyżoną nawet o 1/2.
  • Poziom 18  
    Witam. Moc silnika robi wrażenie , ale w przypadku zestawów prądotwórczych istotnym jest moment obrotowy przy prędkości synchronicznej. Znaczny moment obrotowy tego diessla sugeruje możliwość użycia prądnicy 30 - 35 KW [ 37 - 45 kva] , o ile bierzemy pod uwagę prędkość kątową 3000 obr/min. Dla obrotów synchronicznych rzędu 1500 obr/min moc będzie mniejsza choć niewiele .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Stała prędkość obrotowa - regulator ?
    Przeniesienie mocy - złącze między agregatem a prądnicą ?
    ...

    Sprzedaj silnik który masz i po prostu kup jakiś agregat.
  • Poziom 18  
    Witam . Rzeczywiście problemów mechanicznych jest trochę , ale gdy ktoś się zabiera za takie rzeczy należy uznać że sprawy mechaniczne nie są mu obce i z sprzęgiem sobie poradzi. Co do stabilizatora obrotów rozwiązaniem[ choć kosztownym] jest stabilizator elektroniczny z aktuatorem elektromagnetycznym , a co do mocy prądnicę można zastosować dowolną [ choćby i 80 kva] a to czy uzyska się mocy elektrycznej, 50 KW czy też nie okaże się w praktyce. Pewnym jest natomiast że ze względów ekonomicznych 1500 obr/min jest bardziej atrakcyjne..
  • Poziom 20  
    ug40 napisał:
    Pewnym jest natomiast że ze względów ekonomicznych 1500 obr/min jest bardziej atrakcyjne


    W założeniu że konstruktor tego silnika przewidział długotrwałą pracę ze stałą prędkością obrotową. Kwestii smarowania silnika bałbym się mniej niż chłodzenia. Trzeba będzie dobrać odpowiedniej wielkości chłodnicę. Której fabryczny wiatrak może nie podołać ;)
    Masz rację że wszystkie problemy są do przeskoczenia ( no może nie wszystkie ;) ) ale poziom "skomplikowania" tej konstrukcji podniesie jej awaryjność.
  • Poziom 11  
    Witam i pozdrawiam mam pytanie czy agregat został zbudowany? pytam bo sam chciałem uruchomić generator na silniku om-616 i prądnicy 20KVA posiadam silnik i prądnicę reszta do zbudowania.
  • Poziom 33  
    Życzę powodzenia. Z tym, że odradzałbym pracę na prędkości silnika 1500obr/min jak niektórzy pisali. Skoro moment silnika rośnie do 1600 obr/min to nie schodzi się poniżej. Stabilność statyczna układów napędowych się kłania. Albo silnik na 3000 obr/min, albo jak na filmiku przez przekładnie.