Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat marea weekend 1.6 16V 97r Luzy przedniego zawieszenia

06 Gru 2011 13:27 1849 1
  • Poziom 9  
    Witam Szanownych,
    Mam uprzejme zapytanie o poradę otóż ostatnio w ciągu kilku dni zacząłem odczuwać dziwne drgania na kierownicy zwłaszcza na koleinach tak jakby trzymając kierownicę sztywno na wprost koła zafalowały lewo-prawo, niedawno wymieniałem sam amortyzatory z olejowych delphi na gazowe monroe sensatrac bo prawy delphi lał jak zły tak że po wyjęciu i wciśnięciu tłoka już się nie podniósł tak jeździłem kilka tygodni razem z amorkami wymieniłemlewy łącznik stabilizatora bo się nie dał odkrecić od starego i ogólnie auto po wymianie się zrobiło mega sztywne na kierownicy, że tak powiem czuć każdy ruch na kolekierowniczym nie wiem czy to dobrze,ale czasami przy skręcię czuć jakby coś było na drążku tzn. Płyne skręcenie a nagle jakiś opór i trzeba go przełamywać(niezbyt mocno) taki pkt krytyczny po przejściu, którego jest ok., rozebrałem fronty i(auto to Fiat Marea Weekend 1,6 16 97r):
    Prawa strona:
    - Wahacz sztywny wymieniany z rok wstecz na zamiennik birth nie wiem czy dobry,ale póki co wszystko sztywnejak trzeba
    - łącznik stabilizatora delikatne luzy ruchy odczuwalne w dolnej główce około 2-4mm próba dociągnięcia śruby nic nie daje wg, mnie do wymiany
    - drązek stabilizatora i tu się zastanawiam można było nim ruszyć w prawo lewo po około2-3cm(auto podniesione tylko z jednej strony z drugiej stało na kole) luz w gumie trzeba wymienić gumę?

    Lewa strona:
    - Wahacz luz w przedniej jego części na tyle duży że wystarczy ręką za niego złapać i w gumie sworznia widać luzy na 2-4mm –do wymiany
    - łącznik stabilizatora sztywny w całości wymieniony na początku roku na fast’a wraz z amorkiem
    - drążek stabilizatora i tu moje największe zdziwienie nie rusza się tak jak po podniesienu prawej strony sztywno ani drgnie w gumie WTF?
    Pękł ale tego nie zauważyłem nawet sprawdzałem i jest cały o co chodzi nie powinien się ruszać tak jak po drugiej stronie z tym samym luzem?
    Co wy na to? Co wg Was do roboty?Czy te usterki powodują takie odczucia na kole kierowniczym?
    Ogólnie końcówki drążków kierowniczych i drążki nie wykazują żadnych luzów tak na szarpanie ręką.
    Czy też może coś w maglownicy poszło?
    Czy najpierw eliminujemy powyższe bo na pewno tak nie powinno być jak się nie mylę,
    Proszę o podpowiedzi komentarze słowa krytyki,
    Pozdrawiam wszystkich
  • Poziom 24  
    Z opisu wnioskuje że owe sztywne przeskoki działające na kierownice to żle złożone amortyzatory na górze wraz z łożyskami ,sugeruje raz jeszcze rozebrać i dobrze sprawdzić :idea: :idea: :cry: