Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES ATEGO 1017 2000 rok ciężko odpala.

06 Gru 2011 22:08 5608 6
  • Poziom 13  
    Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Atego 1017 i pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym postoju,jest to auto pomocy drogowej więc bywa że stoi nie użytkowane po parę dni,ale wystarczy również że postoi 8h i trzeba pokręcić rozrusznikiem 2-3 razy przez około 10 sek.(tak jakby zapowietrzony był) aby silnik zaskoczył,jak zapali pracuje równo,nie kopci nawet przy rozruchu,moc ok,czy przyczyną mogą być oringii na pompach?Przy wymianie oleju w silniku nalałem ilość zgodną z instrukcją a mimo to pojawił się komunikat -1.5l więc przyjąłem iż zepsuty jest czujnik poziomu oleju ale ostatnio po sprawdzeniu na bagnecie okazało się że oleju jest ponad stan i to mi dało do myślenia czy czasami nie puszczają oringii na pompach,płynu nie ubywa,sam olej również wygląda ok sprawdzając organoleptycznie nie wyczułem zapachu ON nie również zbyt rozrzedzony.Przyznam się bez bicia że nie pamiętam czy po wymianie oleju stan na bagnecie był na full czy przelałem i troszkę więcej było.Co sugerujecie? Dzięki za podpowiedzi.Acha auto od wymiany oleju przejechało maks 800km,przebieg 750tyś km
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A jak wymieniales olej to wymieniales filtr paliwa?? Mialem niedawno podobny problem z Atego. Tez schodzilo paliwo jak troche postal. Okazalo sie ze problemem byly oringi na filtrze paliwa. Pomimo tego ze do nowego filtra (zamiennika chyba Hengst) byly dolaczone nowe oringi to po wymianie na oryginalne z ASO (za kilka zl za szt) problem ustal i juz sie wiecej nie pojawil.

    A ze stanem oleju to proponuje upuscic olej, dolac do MAX i obserwowac czy nie rosnie.
  • Poziom 13  
    wymieniałem komplet filtrów i kupowałem również zamienniki kupię oryginały i wymienię dzięki,tematu na razie nie zamykam odezwę się co i jak
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jesli moge jeszcze cos zasugerowac to moze kup odrazu kpl. filtrow razem z oringami. Ja prawde mowiac dokupilem same oringi (filtry zostawilem te co byly) a efekt jak reka odjal.
  • Poziom 13  
    tak zrobię
  • Poziom 13  
    Witam,wymieniłem wszystkie filtry na oryginały tak jak mi poradziłeś i narazie jest ok zapala,oleju upuściłem z silnika zobaczymy czy będzie sie podnosił stan.Na wszelki wypadek zabezpieczyłem sie w kpl.oringów na pompy również kupiłem oryginału w seriwsie merca i wyszło taniej niż w sklepie!
  • Poziom 4  
    Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju cofało się i było trzeba chechłać rozrusznikiem dobrą chwilę. Teraz pali na dotyk.