Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Renault midlum 220dxi] Cofanie się paliwa, utrudnione odpalanie,

tomek6971 06 Dec 2011 22:46 12279 14
  • #1
    tomek6971
    Level 13  
    Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry nie oryginał. Czy tak może być w tym przypadku ( założyłem filtry Hengsta a wcześniej nie wiem jakie były)

    A drugi problem,to takie błędy i komunikat o zużyciu klocków hamulcowych ale nie mogę dojść które to koło albo jak wejść głębiej w menu( 2008r. auta) tylko ten jeden guzik na dźwigni [Renault midlum 220dxi] Cofanie się paliwa, utrudnione odpalanie, [Renault midlum 220dxi] Cofanie się paliwa, utrudnione odpalanie,

    Pozdrawiam
  • #2
    arti1987
    Level 20  
    Kolego od kiedy dzieje CI się tak z zapalanie . Dzieje sie tak po wymianie filtrów czy po prostu pewnego dnia zaczoł tak wariować
  • #3
    tomek6971
    Level 13  
    Trafił do mnie z trasy jak padła jej turbina. Przy okazji trochę było przy niej robione i wymiana oleju itp. Jak przyszło do odpalania to kręciła i dopiero jak kierowce trochę podszedłem to przyznał się ,że musi długo kręcić " ale żebym się nie przejmował bo rozrusznik rozłącza jak za długo" jak on to ujął. Tylko już zakładałem zaworek zwrotny na zasilanie jak i na powrót i nic nie daje
  • #5
    arti1987
    Level 20  
    Kolego to nie jest dci że jak ciężko zapala to pompka niskiego albo wtryski . to jest silnik Deutza jak zaczynają się jakieś problemy z układem paliwowym to jest istna szopka . Masz do sprawdzenia przelew z wtrysku to podstawa do tego można wyjąć i wyczyścić zawór dozujący i sprawdzić zaworek mechaniczny w szynie , to są newralgiczne punkty tych silników .
  • #6
    ANGIKI
    Level 2  
    WITAM . MAM PROBLEM Z 220 DXI MIDLUM. STWIERDZONO BRAK CISNIENIA NA PIERWSZYM CYLINRZE.

    Dodano po 1 [minuty]:

    AUTO MA 304 TYSIACE I JUZ NIE MAM SIŁY DO TEGO AUTA. CO CHWILE COS NAWALA. JAK NIE APM TO ZWROTNICE ALBO TERAZ SILNIK.

    Dodano po 5 [minuty]:

    KTOS MA JAKIS POMYSŁ CO Z TYM ZROBIC? MIALEM PORZENI MODEL DCI I TO BYLO W MIARE ALE TEN DXI TO JAKIS ZART. WIECEJ STOI NA SERWISIE NIZ JEZDZI.

    Dodano po 4 [minuty]:

    DWA TYGODNIE TEMU PADŁO CYFROWE TACHO. JAK SIE DOWIEDZIALEM OD FIRM KTORE SIE TYM ZAJMUJA TO JEST WADA W TYCH MODELACH. ZA NOWE DAŁEM 2200NETTO. UZYWKA PODOBNO NIE JEST WARTA ZAKLADANIA BO TEZ NIE WIADOMO ILE WYTRZYMA. TO JEST KOSZMAR. ZAWOR GLOWNY Z OSUSZACZEM W GRUDNIU ZESZLEGO ROKU TEZ PADŁ 3500NETTO I TYLKO SERWIS BO TRZEBA GO Z KOMPUTEREM ZINTEGROWAC. TO AUTO TO JAKIS BUBEL.
  • #7
    norrbi
    Level 18  
    Sprawdz ile naleci paliwa z powrotu wtryskiwaczy z glowicy w czasie 120s na cieplym silniku przy normalnych obrotach i drugi test przy 1200obr. dla dokladnosic powtorz testy 2 razy i napisz ilosci. I sprawdz czy napewno jest odpowietrzony dobrze a zeby go odpowietrzyc dobrze trzeba przejachac z 50km.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sprawdz rowniez cisnienie na listwie podczas rozruchu do ilu dochodzi i jak szybko spada po zgaszeniu, oraz jaka jest niska strona podczas rozruchu,i czy z powrotu przypadkiem nie bombluje jak to zrobic to jak jestes mechanikiem napewno wiesz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Angik .A jak luzy zaworowe walek sie nie wytarl?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i usun te zaworki powrotne bo zaraz one beda przyczyna nieodpalania.A myslales nad tym ze moze sa zatkane filtry i dlatego nie odpala? wymieniles filtry i teraz jest zapowietrzony.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zuzycia klockow nie rejestruje komputer tylko masz informacje na wyswietlacz jezeli obwod jest otwartyi to swieci ci napis zuzyte okladziny ham. a to co zdiagnozowales swoim komputerem to ze nie masz powietrza w zbiornikach ham. ale to widac rowniez na wskazniku.
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak odpalisz auto i napompujesz powietrze to blad zniknie.
  • #8
    ANGIKI
    Level 2  
    FILTRY WYMIENIONE BYŁY 10 TYS.KM TEMU. LUZY ZAWOROWE SA OK. WALEK Z TEGO CO SIE ORIENTOWAŁEM TEZ SKOK MA ODPOWIEDNI. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GLOWY W ZWIĄZKU Z NISKIM CISNIENIEM NA PIERWSZYM CYLINDRZE TO ALBO WYPALONE GNIAZDO ZAWORU ALBO COS Z TŁOKIEM. NA WSZYSTKICH 3 JEST PO 38-39 ATMOSFER NA TYM JEDNYM 22.

    Dodano po 6 [minuty]:

    JUTRO SCIAGNE GLOWICE TO BEDE WIEDZIAŁ COS WIECEJ. ALE NIESTETY ZACZYNAJA SIE KOSZTY BO USZCZELKA PODOBNO NIE JEST TANIA.

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[Z]
  • #10
    szyniu
    Level 20  
    Witam temat mocno zapomniany ale mam problem z takim samochodem tylko z silnikiem 280 dxi7.
    Panowie potrzebuje opis układu paliwowego jakie ciśnienia zasilania paliwa, szyny przy starcie, i jaki przelew w ml,
    Auto wchodzi w tryb awaryjny i są ograniczone obroty, nie jest to ciągle ale często się powtarza.
    Błąd w pamięci to zbyt niskie ciśnienie wtrysku.
    Mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem każda wskazówka będzie bardzo wartościowa.
    Z góry dziękuję.
  • #11
    szyniu
    Level 20  
    Witam ponownie widzę że nikt nic nie podrzuca więc ja napiszę co zrobiłem.
    Wymieniłem filtry, odpowietrzyłem układ z zamkniętym zaworem termostatycznym (i pozostawiłem zawór w tej pozycji by układy były odseparowane).
    Podpoiłem trzy nie zależne przelewy tzn:
    -wtryski w głowicę
    -pompy wysokiego ciśnienia
    -zawór nadciśnieniowy na listwie
    po podpięciu przewodów przeźroczystych paliwo wypływa czyste bez powietrza może przy gwałtownym dodaniu gazu kilka bąbelków się pojawia ale nie za każdym razem,z zaworu nadciśnieniowego zero paliwa (szczelny).

    Sprawdziłem przelew po rozgrzaniu do 70 stopni C
    wynik
    700 obr.- 2min- 370 ml
    1200 obr- 2min- 540 ml
    Moim zdanie za dużo i to znacznie ale wtryski były w regeneracji i fachowiec stwierdził że są dobre i nie ma z nimi problemu łączniki nie są wygniecione a gniazda też nie wyglądają na zmęczone życiem. Sprawdzałem tylko wzrokowo oczywiście (dodam że to pierwsza ingerencja w układ wtryskowy tego samochodu auto jest od nowości i ma przejechane 329 tyś)
    inne parametry
    ciśnienie zasilania na 600 obr - 5,5 bar
    ciśnienie listwy na 600 obr wacha się od 470 do 510 bar
    Auto dość długo kręci nim zapali i czasem podczas startu ale częściej podczas jazdy zapala się tryb awaryjny a błąd który się rejestruje to krytycznie niskie ciśnienie wtrysku.

    Proszę o opinie i ewentualną pomoc, moim zdaniem problem tkwi w wtryskiwaczach.
  • #12
    krystiancyco
    Level 9  
    szyniu jedź na serwis niech Ci zaktualizują sterownik silnika. Miałem ten sam problem z 320 dxi. Po aktualizacji problem znikł.
  • #13
    krzysiekjoker
    Level 9  
    Witam przelew 2 min przy dxi 5 bieg jałowy max 90ml przy 1300obr 130ml
    dxi 7 bieg jałowy 130ml przy 1300 obr 230ml.Jak cieżko pali tylko na zimnym a na ciepłym ok podkładki pod wtryskami.Monza wyeliminować pompki zaślepiając je na jednej powinien chodzić normalnie, jesli nie zapal to pompka do wymiany ew wałek który lubi się wycierać.Często pada zawór bezpieczeństwa na listwie który łatwo można sprawdzić.Jeśli ktoś potrzebuje elektrozawór ciesniena paliwa do dxi to proszę o kontakt posiadam nówkę sztukę :))
  • #14
    darek9
    Level 2  
    U mnie w DX5 mam podobne problemy jak kolega "szyniu".
    Przy przyśpieszaniu a pod górę tym bardziej, silnik wchodzi w tryb awaryjny ale błędów nie ma.
    Długo walczę z usterką i jestem blisko chyba.
    Proszę Was o informację, czy przy odpiętym elektrycznie regulatorem ciśnienia paliwa silnik powinien odpalić ?
    U mnie odpala a ciśnienie szaleje 500 - 1500 bar.
  • #15
    gka3
    Level 17  
    Szukam schematu instalacji silnika do Renault Midlum DXI 220