Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra f 1.6 Nie pali,brak zasilania pompy paliwa.

Młody001 07 Dec 2011 16:51 18742 19
Relpol
  • #1
    Młody001
    Level 9  
    Witam mam następujący problem.Moja Astra 1.6 8V posiada lpg pewnego razu zaczęła mieć problemy z paleniem oraz zaraz po zapaleniu gasła.Po bliższych oględzinach stwierdziłem że pompa paliwa pracuje po czym nagle przestaje po sprawdzeniu wtyczki przy pompie oraz czy dochodzi do niej prąd wymieniłem pompę paliwa.Po zamontowaniu nowej dalej to samo prąd jest pompa nie chodzi wyjąłem ją z powrotem sprawdziłem i działa.Wiec podpiąłem ja poza zbiornikiem do wtyczki i zmostkowałem przekaźnik, pompa nie działa do tej pory przekaźnik działał.Przy mostkowaniu nieopatrznie dotknąłem + do masy i wywaliło bezpiecznik.Do próby pompy wsadziłem mocniejszy innego pod ręką nie było.Postanowiłem sprawdzić czy piny stykają wiec podgiąłem je trochę.Przy podginaniu zwarły mi się styki (zapomniałem wyjąc drutu z gniazda przekaźnika) po tym prądu już nie było w kostce.Bezpiecznik cały po włożeniu przekaźnika nie słychać go inne objawy to na gazie w trybie awaryjnym na ustawieniu "O" podczas kręcenia zwykle centralka włącza elektrozawór i dioda na centralce robi się pomarańczowa samochód pali, tym razem nic się nie dzieje i nie pali nawet na gazie.
    Prawdopodobnie spaliło się coś tylko co i jak to sprawdzić?
    Można się bawić w to samemu czy lepiej zaholować auto do elektryków?
  • Relpol
  • #2
    Kamil82
    Level 14  
    Jak zrobiłeś zwarcie to coś spaliłeś sprawdź czy na tym bezpieczniku co jest od pompy jest zasilanie a potem po przewodach sprawdź z kąt jest prowadzone. A w zasilaniu pompy może masy nie ma.
  • #3
    Młody001
    Level 9  
    Gdzie dokładnie znajduje się miejsce w którym jest przykręcona masa pompy?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rok produkcji auta, łaskawco... A masę możesz dać nową.
  • Relpol
  • #5
    Młody001
    Level 9  
    Rok 2001 Kombi. Niby można dać nowa masę ale wole nie dokładać nowych kabli i nie mieszać w instalacji.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłącz na próbę i zobacz czy pompa zadziała.
  • #7
    Młody001
    Level 9  
    Pompa i stara i nowa działa podpięta poza zbiornikiem do akumulatora.Prąd do wtyczki dochodził czasem stara pompa zaskakiwała ale rzadko kiedy.Swoje przeżyła może jeszcze by pochodziła ale jak jest już nowa starej nie będę wkładał.Jeśli spaliło się coś na obwodzie pompy lub wtyczka nie jest podłączona a obwód nie zamknięty to czy komputer pomimo to powinien załączyć przekaźnik?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak. Marne widzę szanse naprawienia przez Ciebie tej usterki. Jesteś uparty i nie słuchasz porad. Co z tego, że podłączyłeś na próbę pompę do akumulatora i działa? Nie wiesz tak naprawdę czego brakuje Ci we wtyczce pompy. Zasilania czy masy. Sprawdzić możesz to próbówką zrobioną z żarówki reflektorowej np H4 lub H1 lub H7.
  • #9
    Młody001
    Level 9  
    Teraz mniej istotne to czego brakuje na pompie.Normalnie przekaźnik działał i było to słychać po tym spięciu teraz jest cisza nie działa i wcześniej auto zapalało na gazie a teraz nie dodatkowo na włączonym zapłonie i podczas odpalania nie świeci kontrolka silnika.Stąd moje pytanie jeśli występuje przerwa w obwodzie zasilania pompy przykładowo spalony bezpiecznik to czy przekaźnik zaskoczy? Sterowany jest przez komputer wiec chyba powinien.W takim razie coś jest padnięte i komputer nie steruje przekaźnikiem.Który bezpiecznik oraz przekaźnik odpowiada za komputer lub jak sprawdzić czy działa?

    Co do pompy to jak prąd był sprawdzałem żarówką tylko masy nie podpinałem do wtyczki tylko do karoserii i żarówka świeciła.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobry trop. Brak zasilania sterownika. Odepnij wtyczkę od komputera i sprawdź zasilania i masy. Pytasz który bezpiecznik... Ciężko sprawdzić wszystkie? Albo pobrać odpowiednią rozpiskę z netu?
  • #11
    Młody001
    Level 9  
    Masy wyczyszczone i na karoserii i przy akumulatorze oraz na silniku te które odchodzą od wiązki.Bezpieczniki całe.Czy zasilanie komputera jest przez jakiś przekaźnik? Z czego co wiem komputer ma 2 linie zasilania jedną stała i drugą po zapłonie teraz pytanie które to kable przy komputerze we wtyczkach? U mnie są 2 wtyczki.Jeszcze jedno pytanie koło przekaźnika jest taka wtyczka od niej puszczony jest kabel do instalacji gazowej.Od czego jest ta wtyczka?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A kto tam wie co masz za wtyczkę. Możliwe, że do diagnostyki gazu. Zechcesz w końcu posprawdzać zasilania? Schemat w dłoń i działasz, od samego pisania auto nie zapali.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Młody001 wrote:
    Rok 2001 Kombi
    A w temacie astra F... Jak to możliwe? Jaki masz ten samochód i jaki silnik. OZNACZENIE silnika podaj.
  • #13
    Młody001
    Level 9  
    Data pierwszej rejestracji 2001 rok.Jest to Astra Classic one były robione do 2002 roku.Oznaczenia nie znam jest to 1.6 8v na jednopunktowym wtrysku.Nie ma rozdzielacza tylko cewkę dwubiegunową.
  • #14
    balonika3
    Level 37  
    To pewnie X16SZR. Zasilanie steru stałe - A6, po zapłonie - D3 i C16. Masa - B1, C9, D16. Sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa - A12.
  • #15
    Młody001
    Level 9  
    Przyczyny znalezione pod maską przy akumulatorze i pompy abs jest mała skrzyneczka są tam 4 duże bezpieczniki i jeden jest od obwodu pompy i komputera spalił się.Co do pompy to ta wtyczka co jest w dekielku przykręcanym do zbiornika widać wyraźnie przy jednym bolcu nadtopiony plastik a sam bolec jest zaśniedziały i nie łączy.Tylko teraz czy coś takiego można dostać?
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymontuj, polutuj,uszczelnij i będzie dobrze!
  • #17
    kr1985
    Level 12  
    Witam. A ja mam pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce do pompy paliwa pod siedzeniami?

    Czy napiecie 14,5 V jest wporządku? czy nie?

    Ładowanie też na akumulatorze wynosi 14,5V
  • #18
    pusty20
    Level 25  
    Kolego inne nie będzie.
    Na pompę idzie napięcie zasilania jakie panuje w instalacji więc skoro w instalacji masz 14,5V to na pompie też tyle będzie jeśli przewody sprawne.
    Jeśli wydaje Ci się za dużo to trzeba się zająć alternatorem i obwodem ładowania.Ale pewnie pomiar był robiony na odpalonym silniku bez świateł,dmuchawy itp...
  • #19
    kr1985
    Level 12  
    no tak tak mierzony byl bez wlaczonych swiatel itp

    ale ogolnie czy wy tez macie podobne ladowanie?'

    Dodatkowe pytanie. Jeżeli auto jest na gaz. W jaki sposob rozwiązujecie problem działającej pompki paliwa podczas jazdy na gazie?
  • #20
    pusty20
    Level 25  
    Zaraz Moderator da "pstyczka w nos" za dyskusję w archiwalnym temacie.
    O ładowaniu było setki razy wystarczy poszukać,a pompa w twoim przypadku pracuje cały czas.