Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f 1.6 gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na gazie, na benz przygasa.

Plakon8 26 Gru 2011 15:34 18829 49
  • #31 26 Gru 2011 15:34
    Plakon8
    Poziom 9  

    Artwin napisał:
    Podpowiadam Ci ale chyba nie dociera,że uszczelki pod kolektor ssący są źle wykonane i nie uszczelniają.wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym na pasującą kształtem. Firmy GLASER I ELRING zrobiły babola!!!!!


    Dobrze mówisz ale założyłem nową uszczelkę i dodatkowo aby mieć 100% pewności dałem (wszędzie gdzie było możliwe) silikon wysokotemperaturowy zastępujący uszczelki więc nie ma możliwości aby gdziekolwiek łapało lewe powietrze.

    Jutro wybieram się do innego gazownika może ten mi coś doradzi podpowie wymieni nie mam pojęcia :(

  • #32 28 Gru 2011 17:08
    Plakon8
    Poziom 9  

    Witam z tym filtrem to poczekam ale generalnie to się pogorszyło teraz bo wyskoczył kolejny błąd 42 jest to :

    42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
    42 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)



    Dodatkowo zauważyłem że w kopułce są takie dwa przewody które są dołączone do elementu elektronicznego bez żadnej izolacji tzn jest taka stara wtyczka ale popękana no nie chce mi się wierzyć aby to miało wpływ na tak dziwną pracę silnika ale dla świętego spokoju zaizoluję to

    czy ten błąd (42) oznacza że wymiana palca i kopułki może pomóc??
    czy raczej uszkodzenie tego vss??

  • #33 28 Gru 2011 17:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie palca i kopułki, tylko mogą być uszkodzone przewody lub wtyczki zaśniedziałe.
    Od VSS to multec ma kod błędu 24.
    Filtr sobie odpuść i nie słuchaj takich rad. Stożek w niewysilonym do granic możliwości silniku to tylko wiocha i tyle.

  • #34 28 Gru 2011 17:46
    Adiu
    Poziom 1  

    może i wiocha ale pomogło , przestał strzelać w filtr i obroty już nie falowały

  • #35 28 Gru 2011 18:01
    ociz
    Moderator Samochody

    @Adiu, a wiesz że kompletnie nie w temacie piszesz, widziałeś jednopunkta który strzela? Co do MPI z długimi dolotami, bo pewnie taki masz to się w ogóle nie powinno drugiej generacji montować tylko czwartą.

  • #36 28 Gru 2011 21:18
    Plakon8
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    Nie palca i kopułki, tylko mogą być uszkodzone przewody lub wtyczki zaśniedziałe.
    Od VSS to multec ma kod błędu 22.
    Filtr sobie odpuść i nie słuchaj takich rad. Stożek w niewysilonym do granic możliwości silniku to tylko wiocha i tyle.


    no ok dobra rada VSS w takim razie może odpaść tylko jest problem bo świece i przewody były wymieniane na nowe (świece specjalne do gazu) no nie wiem proszę mi poradzić co mogę wymienić bądź podmienić na chwilę (z opla corsy 1996r bądź kadeta 89) żeby sprawdzić myślę jutro wziąć się za podmianę całej tej kopułki ze wszystkim tym w środku

  • #37 28 Gru 2011 21:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Plakon8 napisał:
    VSS w takim razie może odpaść

    Nie może dopóki go nie sprawdzisz, bo trzeba trochę pojeździć żeby błąd wywalił.

  • #38 29 Gru 2011 00:00
    Plakon8
    Poziom 9  

    Aha dzięki to jutro się za niego biorę i dam znać czy lepiej. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

  • #39 30 Gru 2011 12:28
    Plakon8
    Poziom 9  

    Witajcie a więc tak :)

    Nareszcie coś ruszyło do przodu ale po kolei :
    Najpierw sprawdziłem tego vss co było dość czasochłonne rozbieranie tego wszystkiego no ale okazało się że wszystko jest ok .
    Następnie przełożyłem z innego auta (w 100% sprawnego też z gazem) dla pewności całą kopułkę z tym wszystkim co tam jest w środku (nie wiem jak to się fachowo nazywa) razem z przewodami i nic to nie zmieniło dalej było jak było.

    Ale gdy już traciłem nadzieję gdy obroty spadły poniżej 500(jakieś 300) i tak chodził jak traktor, gdzie przegazowanie nic nie dawało(tylko ponowne odpalenie) to wtedy z czystej ciekawości zatkałem mu wlot powietrza od strony filtra i o dziwo obroty skoczyły do 1500 i ustabilizowały się do normalnych więc założyłem na końcówkę tej "rurki" chusteczkę i pojechałem przetestować i dziwne ale nie zgasł ani obroty mu nie wariowały co normalnie już dawno by miało miejsce

    Teraz mam (ostatnie mam nadzieję) pytanie :
    Czy to nasuwa jakąś konkretną usterkę czy po prostu jednak gdzieś jeszcze lewe powietrze a i chciałbym się zapytać czy to normalne gdy np przy zimnym silniku jak włączę zapłon otworzy się ten elektrozawór od gazu i zaraz zamyka ale nie odpalę go (lub odpalę na chwilę i zaraz zgaszę) to słychać jak z (nowego) parownika syczy (ulatuje) gaz ???

    Poza tym bardzo dziękuję wszystkim za zaangażowanie w ten temat i pomoc niedoświadczonemu :)

  • Pomocny post
    #40 03 Sty 2012 09:29
    wytrych121
    Poziom 21  

    Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego gazu.

  • #41 03 Sty 2012 12:51
    VENDETTI
    Poziom 16  

    Benzynę zrób idealnie dopiero później dopracuj lpg.
    Ps. Uczy jeszcze Profesor Rajczak?

  • #42 03 Sty 2012 16:56
    Plakon8
    Poziom 9  

    wytrych121 napisał:
    Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego gazu.


    1.Parownik jest nowy
    2.Dzięki za odpowiedź o syczeniu już się bałem że poprzedni gazownik odwalił fuszerkę

  • #43 03 Sty 2012 18:18
    boch
    Poziom 13  

    Walczę u siebie od pół roku z identycznym problemem we Fiacie Bravo 1.6 16V + sekwencja. Zauważyłem że u mnie problem ten jest ściśle powiązany z temperaturą silnika. Na zimnym jest ok. Problemy zaczynają się po jego lekkim rozgrzaniu czyli przy temp. ok. 40 stopni, a kończą w momencie gdy silnik nabierze optymalnej temperatury pracy. Błędu czujnika temperatury cieczy oraz czujnika zasysanego powietrza nie ma. Nie ma również błędu sondy. Z tego co ustaliłem mogę mieć dwie przyczyny zjawiska. Pierwsza, to dotąd nieustalony błąd cewki zapłonowej, który wyświetla się na diagnostyce. Błąd ten pojawia się również na desce rozdzielczej przy okazji zgaśnięcia silnika po wciśnięciu sprzęgła. Cewka jest w miarę nowa - zamiennik VALEO. Mechanik nie ma zastrzeżen co do jej pracy. Druga przyczyna to problem z kompresją na IV cylindrze. Zdaniem mechanika, nieprzepalone paliwo może zakłócać pracę sondy. Nie znam się na tym więc powiedzcie, którym tropem podążyć?

  • #44 03 Sty 2012 18:25
    wytrych121
    Poziom 21  

    boch napisał:
    Walczę u siebie od pół roku z identycznym problemem we Fiacie Bravo 1.6 16V + sekwencja. Zauważyłem że u mnie problem ten jest ściśle powiązany z temperaturą silnika. Na zimnym jest ok. Problemy zaczynają się po jego lekkim rozgrzaniu czyli przy temp. ok. 40 stopni, a kończą w momencie gdy silnik nabierze optymalnej temperatury pracy. Błędu czujnika temperatury cieczy oraz czujnika zasysanego powietrza nie ma. Nie ma również błędu sondy. Z tego co ustaliłem mogę mieć dwie przyczyny zjawiska. Pierwsza, to dotąd nieustalony błąd cewki zapłonowej, który wyświetla się na diagnostyce. Błąd ten pojawia się również na desce rozdzielczej przy okazji zgaśnięcia silnika po wciśnięciu sprzęgła. Cewka jest w miarę nowa - zamiennik VALEO. Mechanik nie ma zastrzeżen co do jej pracy. Druga przyczyna to problem z kompresją na IV cylindrze. Zdaniem mechanika, nieprzepalone paliwo może zakłócać pracę sondy. Nie znam się na tym więc powiedzcie, którym tropem podążyć?
    Inne auto, inny silnik, może byś założył swój temat. Odnośnie ciśnienia w cylindrze, "problem z kompresją" czyli co, za mała, za duża czy brak?

  • #45 03 Sty 2012 18:42
    boch
    Poziom 13  

    Silnik może inny, ale problem, a właściwie jego źródło być może to samo. Ja już zresztą podobny temat zakładałem, ale bardziej pod kątem instalacji LPG. Myślałem nawet że udało mi się go rozwiązać, (temat zamknięty), ale niestety... Co do kompresji, z tego co pamiętam 1,2,3 cylider 13 bar, IV cylinder 10,5 bara.

  • #46 03 Sty 2012 18:53
    wytrych121
    Poziom 21  

    10,5 bara gdzie 11 to norma to o co chodzi?

  • #47 03 Sty 2012 19:36
    boch
    Poziom 13  

    Z tego co czytałem i z tego co usłyszałem od mechanika, różnica pomiędzy najwyższym i najniższym odczytem z poszczególnych cylindrów nie powinna być większa niż 10%.

  • #48 03 Sty 2012 19:44
    ociz
    Moderator Samochody

    No i dobrze słyszałeś, nie jest źle że mało tylko że duża rozbieżność. Silnik do dokładniejszych oględzin. Znając fachowość gaziarzy od valteków i alasek to pewnie silnik uszkodzony przy wierceniu kolektora albo zawory wypalone.

  • #49 03 Sty 2012 19:56
    boch
    Poziom 13  

    Co do gazowników lubujących się w "Valtekach/Alaskach" przyznaje, lubią robić na skróty. Auto kupiłem z 2 letnią instalacją, zamontowaną u przysłowiowych "druciarzy". Nie wykluczam, że nie ściągali kolektora do nawiertów pod nyple. Widziałem ich metody pracy w czasie wymiany filtrów. Jednak kiedy auto kupiłem problem z gaśnięciem najpierw był bardziej niż sporadyczny i tylko na LPG. Dopiero później zaczął się nasilać i ostatecznie przeniósł się na pracę na benzynie.
    Próby olejowej jeszcze nie robiono. Poproszę o to za dwa tygodnie jak znów zawitam do mechanika. Wcześniej usłyszałem że najbardziej prawdopodobne jest wypalenie zaworów/gniazda IV cylindra. Silnik oleju nie bierze, przynajmniej ja tego nie zauważyłem. Czyli różnica w kompresji na poszczególnych garkach może powodować takie objawy jak przygasanie/gaśnięcie silnika? Mnie bardziej zastanawia ten błąd cewki...

  • #50 05 Sty 2012 21:46
    Plakon8
    Poziom 9  

    No nic ja dziękuje wszystkim za pomoc na prawdę bez was nie wiedziałbym gdzie szukać przyczyny. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

  Szukaj w 5mln produktów