Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD ESCORT 1.8D 1995 Dziwna praca po remoncie głowicy.

xrenjix 08 Gru 2011 00:06 4174 12
  • #1 08 Gru 2011 00:06
    xrenjix
    Poziom 22  

    Witam.
    Mam problem z Fodem Eskortem 1995 1,8T.
    Miałem awarię wałka rozrządu pękł. Jak wiadomo głowica się rozleciała. Mam to auto 16lat i jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów. Auto ma ciężkie życie, bo wykorzystuje je do prac ciężkich, ale jak już napisałem sprawowało się do tej pory. Dlatego postanowiłem je naprawić.
    Zdemontowałem głowicę, wymieniłem wszystkie zawory (przeszlifowałem zawory przed zmontowanie), uszczelniacze zaworów, sprawdziłem komory wirowe (niepopękane) złożyłem, wyregulowałem luz zaworowy. Dąłem wszystkie nowe uszczelki w głowicy. Ustawiłem rozrząd. Zlałem nowe płyny wymieniłem filtr paliwa. Odpaliłem, z tym miałem troszeczkę problemów, bo sie okazało, że jeden z gumowych przewodów paliwowych od filtra paliwa do podgrzewacza paliwa miał nieszczelność i się układ zapowietrzał. Wymieniłem wszystkie gumowe przewody paliwowe i dałem nowe obejmy.
    Ale silnik nie pracuje tak jak bym sobie tego życzył.
    Mianowicie jak go odpalam, zaznaczam, że po nagrzaniu świec nawet po mroźniej nocy odpala z pierwszego. Tylko, że bardzo klekocze, tak jak by miał spalanie stuk owe. Po chwili trochę ustaje, ale nie jest to, to, co było przed awarią wałka rozrządu. Z rury wydechowej wydobywa cię czarny dym przy gwałtownym dodaniu gazu i razem z gazami wylotowymi wydostaje się tłusta substancja jak by nieprzepalone ropa.
    Na mój głupi rozum mechanika samouka, źle jest ustawiona pompa wtryskowa (to się chyba nazywa kont wyprzedzenia wtrysku), lub koło pasowe wałka rozrządu o ile takie jest (bo jak na nie patrzę tu wydaje mi się że można je regulować, bo są tam te trzy śruby a ich otwory w kole nie są okrągłe)
    Pytanie do was jak to wyregulować, bo jak na razie czytam i nic konkretnego nie znalazłem. Może źle formułuje pytanie.
    W tej chwili jak się patrzy na koło pasowe pompy to widać po tych otworach regulacyjnych, że można pompą pokręcić do zewnątrz silnika. Taki amatorski rysunek, bo nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie.
    Nie bierze oleju, przed naprawą brał lekko. Ma troszeczkę mniej mocy.

    FORD ESCORT 1.8D 1995 Dziwna praca po remoncie głowicy.

  • #2 08 Gru 2011 13:27
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Uscislij czy to jest diesel czy turbo diesel ,jak to drugie to może być cos juz nie tak z turbibną ,skoro pali ci na zimno to kąt masz ustawiony raczej dobrze :idea: ,jednak zwróciłbym uwage na samą pompę i jej podłaczenie i oprzyrzadowanie ...jaka pompa :?: :idea:

  • #3 08 Gru 2011 14:51
    xrenjix
    Poziom 22  

    O przepraszam mój błąd. Tak jak w temacie silnik to 1.8D nie turbo.
    Pompa jest firmy BOSCH.
    Przeprowadzając tą naprawę nie kombinowałem nic przy oprzyrządowaniu pompy. Jedyną życzą, jaką zrobiłem to właśnie odkręciłem te 3 śrubki na kole pompy. I podejrzewam, że się właśnie przesunęły na tych fasolkach. Bo bezpośrednio przed awarią wałka miał większą kulturę pracy. I Troszeczkę więcej mocy.
    Przeprowadziłem dzisiaj test ciśnienia w cylindrach, bo przeczytałem na forum, że w tych silnikach ma to znaczenie.
    Mój wynik:
    1 3.29
    2 3.31
    3 3.32
    4 3.30
    Więc wnioskuję, że głowicę naprawiłem prawidłowo.

    Jedyną rzeczą, której nie sprawdziłem to świece żarowe. I podejrzewam, że nie wszystkie są sprawne, bo jak odpalam to trzęsie silnikiem. Po odpaleniu już jest wyważony. Napięcie dochodzi do wszystkich świec. Pomimo tego, iż urwała mi się ta śrubka, do której montuje się przewód zasilający z instalacji. Z braku pomysłu jak tą zerwaną śrubkę naprawić przewód zasilający przykręciłem do pierwszej świecy.

  • #4 08 Gru 2011 17:42
    toku74
    Poziom 31  

    Ustaw jeszcze raz rozrząd od nowa. Na forum są opisy. Śruby w fasolkach powinny być mniej więcej na środku, ale to określa się samo podczas napinania pasków. Jeżeli śruby ustawiają się w skrajnych położeniach trzeba przestawić pasek.

  • #5 08 Gru 2011 20:34
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Ustawiając kąt na pompie najlepiej robić to na zimnym silniku :idea: ,i jeszcze jedno pytanie jakie masz obroty gdy go odpalisz na zimno z rana pierwszy raz :idea: ,są podwyższone czy szarpie i ma wolne stałe obroty aż do nagrzania :?: ,świece lepiej sprawdz i załóż tylko takie jakie ford zaleca :idea: :idea: ,no i to co najważniejsze do tego silnika aku naładowany i najlepiej najmocniejszy :D

  • #6 08 Gru 2011 20:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ustawić moment wtrysku na zegar lub lampą strboskopową.

  • #7 09 Gru 2011 08:45
    toku74
    Poziom 31  

    Jak będzie miał śruby jak na swoim rysunku to nie ustawi kąta.

  • #8 10 Gru 2011 21:37
    xrenjix
    Poziom 22  

    Tak, jak ktoś radził ustawiłem dzisiaj rozrząd jeszcze raz. Ustawiam na fabrycznych bolcach. Wyszło mi tak samo, i silnik pracuje tak samo. Nie dało to żadnego rezultatu.
    Co do obrotów zimnego silnika to są one podwyższone około 1100, jak silnik się nagrzeje spadają do około 900.

    trans-serwis napisał:
    Ustawić moment wtrysku na zegar lub lampą strboskopową.


    Tego niestety sam nie zrobię, bo nie posiadam takich narzędzi. Czekam mnie wizyta u specjalisty a jej właśnie chciałem uniknąć.
    I takie jeszcze jedno pytanie, czy jak będę przestawiał kont wtrysku w obrębie tych fasolek istnieje jakieś ryzyko, że uszkodzę silnik? Bo z mojej oceny takiego ryzyka nie ma i mogę pokombinować metodą prób i błędów. Mogę ustawić fasolki w pozycji środkowej i kombinować w przód i w tył.

  • #9 10 Gru 2011 22:01
    slawmech
    Poziom 9  

    nie uszkodzisz przestawiajac pompę. ale z tego co piszesz jak głośno pracuje to tak jak by wczesny zapłon był lub zawieszone wtryski i tak metalicznie pukaja

  • #10 12 Gru 2011 20:34
    xrenjix
    Poziom 22  

    Ale zawieszone wtryski dawały by cały czas metaliczny dźwięk a nie tylko jak jest zimny.

    Jak by nie patrzeć temat rozwiązany. Przestawiłem dzisiaj pompę metodą prób i błędów. Doszedłem do sytuacji gdzie silnik pracuje tak jak przed awarią wałka. Rozgrzany pali na dotyk, po 5 godzinnym postoju też pali na dotyk. Zobaczymy jak się zachowa po mroźnej nocy.
    Musze jeszcze zmienić świece. I tu pytanie jakie polecacie, producent?

  • #12 13 Gru 2011 20:57
    pan_kotek
    Poziom 20  

    xrenjix napisał:

    Musze jeszcze zmienić świece. I tu pytanie jakie polecacie, producent?


    Dałem Czeskie Iskry (to nie ta sama firma jak Polska Iskra), różnicy nie ma, a działają już dwa lata.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME