Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna I ph II 1.9dTi mała moc,kontrolka układu wtryskowego

08 Gru 2011 13:16 5753 6
  • Poziom 12  
    Witam. Posiadam Lagune z roku 2000 po lifcie. Silnik 1.9 dTi.
    Problem który chciałbym opisać objawia się następująco:
    Odpalam autko (pali od strzała nawet w niskich temperaturach).
    Rozpoczynam jazdę. Do puki nie włączy się turbina wszystko jest ok,auto jedzie,czuć doładowanie. W momencie w którym przerwę ciąg,puszcze gaz zapala się kontrolka układu wtryskowego. Auto dalej jedzie,jednak turbina się już nie załącza. autka nie da się wkręcić na więcej niż 3500 obrotów na postoju,i w czasie jazdy na 5-tym biegu na więcej niż 2500 obrotów. Zanim zapali się kontrolka jadąc dynamicznie i wkręcając silnik na wyższe obroty (3500 i bieg) lampka się nie zapala i czuć doładowanie. Lampka zapala się w momencie kiedy obroty spadną powiedzmy poniżej 2100. Czasami również zapalić się potrafi podczas jazdy z już włączona turbiną. (czuć wtedy wyraźny spadek mocy mimo położenia pedału gazu w tym samym miejscu). Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu lampka nie świeci,a zapala sie ponownie po wyżej wymienionym cyklu.

    Czynności które do tej pory wykonałem to przeczyszczenie zaworu recyklingowego (egr),sprawdzenie styków na wtyczkach które były w miarę na widoku.

    Czy wie ktoś może co jest przyczyną takiego zachowania się silnika?

  • Poziom 27  
    Tester usterek prawdę powie,przeczytaj błędy.
  • Poziom 12  
    może być uszkodzenie elektroniki zaworu egr i jest otwarty i ciągnie spaliny nie powietrze, musisz podłączyć auto pod kompa.
  • Poziom 12  
    Zawór otwierany jest mechanicznie.
  • Poziom 1  
    To znaczy co proponujecie z tym, mi sie raz tak dzieje a raz nie.
  • Poziom 1  
    Sprawdź kabel miedzy wtryskiem kontrolnym a komputerem czy niema zwarcia.On lubi się uszkodzić.
    Ja miałem taki problem.Gdy zapalała się kontrolka wtrysku,silnik nie reagował na pedał gazu,miał 1500 obr/min.Po wygaszeniu i ponownym zapaleniu chwilę chodził normalnie.Czasami nawet kilka tygodni,a potem znów to samo.Zaizolowałem w/w przewód ,problem zniknął.
  • Poziom 12  
    Po wielu zmaganiach udało mi się rozwiązać ten problem.

    Nieszczelny kolektor wydechowy, utrata ciśnienia powodowała błąd sterownika.

    temat do zamknięcia.