Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1,1 mpi sterownie pompą paliwa

maidan 08 Dec 2011 16:30 7783 6
  • #1
    maidan
    Level 12  
    Auto dziś nie odpaliło. Po rutynowych sprawdzeniach (iskra/paliwo) stwierdziłem iż nie pracuje pompa paliwa.
    Na zaciskach przy pompie brak napięcia.
    Po zmostkowaniu przekaźnika pompy - napięcie się pojawia, pompa pracuje, bezpiecznik pompy (ten duży 20A ) jest ok.
    Natomiast po przekręceniu kluczyka przekaźnik się nie rusza, podmieniałem przekaźniki - jest to samo.

    Pytania.
    1.Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
    2.Czy cewka sterująca przekaźnika jest dodatkowo zabezpieczona jakimś bezpiecznikiem?
    3.W prawidłowo działającym układzie po włączeniu zapłonu pompa włącza się na chwilę żeby zwiększyć ciśnienie w układzie - czy jest to układ czasowy czy jakiś bardziej zaawansowany
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    web69
    Level 31  
    Przekaźnik zasilany ze styku 15, masa z ECU. Po włączeniu zapłonu pompa odzywa się na 2-3 sekundy
  • #3
    bandi21
    Level 30  
    sprawdź wyłącznik uderzeniowy
  • #4
    maidan
    Level 12  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    >bandi21
    Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi pomyślałem - oczywiście, jak mogłem o tym nie pomyśleć, pobiegłem do auta, odszukałem przełącznik i.... niestety był wciśnięty -(

    >web69
    .........Przekaźnik zasilany ze styku 15, masa z ECU.... - czyli rozumiem że do przekaźnika idzie stały + a ECU steruje przekaźnik minusem (proszę mnie poprawić jeśli się mylę)
    Jutro więcej pomierzę to coś napiszę, jak uda się rozwiązać problem to też oczywiście napiszę

    Trochę nieszczęśliwie wybrałem dział (mechanika zamiast elektryka/elektronika), mam nadzieję że nie będzie to stanowiło problemu do dalszych odpowiedzi.
    pozdrawiam
  • #5
    web69
    Level 31  
    Zasilanie przekaźnika z 15, czyli "po stacyjce". Po zmostkowaniu styków przekaźnika odpala?
  • #6
    maidan
    Level 12  
    Tak, po zmostkowaniu styków przekaźnika - odpala.
    Brak zasilania cewki przekaźnika.
    Jutro zmierzę na uruchomionym silniku (po zmostkowaniu) czego mu brakuje : czy + "po stacyjce" ; czy minusa z ECU.
    dzięki za odpowiedź.
    pozdrawiam
  • #7
    maidan
    Level 12  
    Usterka usunięta
    1.Przyczyna bezpośrednia - uszkodzony przekaźnik
    2.Przyczyna pośrednia - uszkodzony (skorodowany przy konektorze podstawki przekaźnika) przewód idący do cewki przekaźnika, prawdopodobnie uszkodził się przy podmianie przekaźników.
    Zadałem więc sobie trochę niepotrzebnej pracy dostając się do zacisków na pompie.
    Autko jeździ,dziękuję wszystkim za pomoc.
    pozdrawiam