Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 430 2003r. duzo pali nawet bardzo

andrzejg2012 15 Gru 2011 17:35 36854 104
  • #31
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    15,12.2011 daf byl w Warszawie u elektryka i coś pomogło spalanie troszke spadlo2l/100km. dzisiaj tankował, zobaczymy jak przyjedzie jutro i zatankuje jeszcze raz .
  • Fabryka Prądu
  • #32
    koala5
    Poziom 13  
    gdy by miał za dużą dawke paliwa to by kopcił na czarno a jeżeli nie kopci i ma duże spalanie to może ta dawka jest za mała
  • #33
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    kolego jestem wstępnie umówiony z jupekami w warszawie na wtorek będą je sprawdzać zobaczymy
  • #34
    koala5
    Poziom 13  
    no ta tylko logicznie myśląc to tak wychodzi
  • #35
    norrbi
    Poziom 17  
    6 pld. do wymiany! nie masz wrazenia ze auto chodzi bardziej miękko na wolnych obrotach? Poprzez zuzycie mechaniczne pompy pld. zmienia zmienia sie czasz reakcji tej pompy, paremetru tego nikt w Polsce ci poprawnie nie sprawdzi . Pozdrawaim
  • Fabryka Prądu
  • #36
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    kolego jeżeli chodzi o prace to ten silnik chodzi idealnie aż w nim gra to nie moja opinia tylko kilku mechaników którzy próbowali coś doradzić,naprawić.
  • #38
    kaktus8777
    Poziom 8  
    ja mam ten sam problem,dawka na cykl ok 10mg,dzis załozylem nowy termostat (oryginal)wiec niewiem co bedzie dalej,ale wam powiem jak sie przejade teraz palił ok przy 24t ok 39-41 l/100

    Dodano po 2 [minuty]:

    norrbi napisał:
    6 pld. do wymiany! nie masz wrazenia ze auto chodzi bardziej miękko na wolnych obrotach? Poprzez zuzycie mechaniczne pompy pld. zmienia zmienia sie czasz reakcji tej pompy, paremetru tego nikt w Polsce ci poprawnie nie sprawdzi . Pozdrawaim

    kolego te jak je zwiesz pld w polsce sprawdza ci i wyregoluja w BOSH Sochaczew i tylko tam i nie gadaj ze nikkt tego nie potrafi
  • #39
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    jutro tir przyjeżdża zobaczymy ile spalił ,kierowca meldował ze jakieś błędy się wyświetliły związane z silnikiem zobaczymy jutro .
  • #40
    kaktus8777
    Poziom 8  
    ja tez zaraz sprawdze jak die miewa moja rakietka skocze po 24 tonki i powiem jak i co
  • #41
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    31.12.2011.byłem w Warszawie z jupekami tydzień temu zapłaciłem za naprawę 3800zł. założyłem , po tygodniu tankuje samochód czyli dzisiaj i norma wyszła 42l/100 przy mieszanych ładunkach brak slow ,na początku tygodnia zaświeciła się kontrolki engine Warning, nie wiem czy to związane z jupkami ale na koniec tygodnia jak przyjechał to zgasła .tyle rzeczy co było podmienione a nienapisane tu nawet to brak słow i nie ma poprawy .Jeszcze raz podaje mój numer tel 785211584.bo może ktoś naprowadzi co jeszcze można wymienić, albo piszcie .
  • #42
    szaman108
    Poziom 30  
    podmieniłeś ten sterownik silnika?
  • #43
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #44
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    jak skołuje jupeki to podmienię, a jak może być tacho źle skalibrowane jak w spedycji km.zgadzają się co do kilometra.

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie jeszcze nie podmieniłem sterownika silnika muszę załatwic .
  • #45
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Nie kołuj UPEC-ów, tylko całą pompę, bo wspomniany Przez kolegę RENO-MAX czas reakcji zależy od zużycia krzywek w pompie.Wymieniając same sekcje wałek krzywkowy zostanie ten sam, a więc nie spodziewaj się cudów.
    A sprawdzałeś czy nie masz układu wydechowego przytkanego ( wewnątrz tłumika), albo hamulec wydechowy?
    Mierzyłeś ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach?
  • #46
    DanRS
    Poziom 14  
    Witam trochę z innej beczki ale ciekawi mnie jak by daf 430 chodził na sterowniku od 480,kiedyś podkładałem 480 do 530 bo motor miał zaniki mocy a drugiej 530 nie miałem.
  • #47
    scania3
    Poziom 11  
    Witam. Chciałbym się dołączyć ten nagły wzrost spalania był od początku czy najpierw było dobrze a potem coś się stało, bo u nas np. jest scania seri R 420koni i srednia 45 i nie ma na nia sily w serwisie rozlozyli rece, chyba byla skladana jakos krzywo czy co, moze tez tak masz :P
  • #48
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    to sie sta\ło kolego okolo 6 tygodni temu nagle taka norma .A jeszcze jedno ,obok mnie tez mieli taki problem troszke mniej palił i walczyli z tym i w pewnym momęcie rozleciał sie im silnik załozyli drugi bo nie opłacało im sie naprawic.I co spalanie zostalo na takim poziomie jak na starym silniku

    Dodano po 5 [minuty]:

    a propo cisnienie na tlokach sprawdze w tym tygodniu bo zamowilem urzadzenie na allegro .uklad wydechowy nie jest przytkany

    Dodano po 4 [minuty]:

    WALCZE WALCZE I NIC
  • #49
    norrbi
    Poziom 17  
    Dla Krissa z dafa albo psedo dafa .Jako kto pracujesz w dafie?
    Układy wtrysku z pompami jednosekcyjnymi sterowanymi elektronicznie

    Pompy wtryskowe tego typu pracują według podobnej zasady jak pompowtryskiwacze. Każdy cylinder silnika posiada oddzielną

    pompę wtryskową połączoną krótkim przewodem 3 z wtryskiwaczem 2 (rys. 6). Poszczególne pompy napędzane są indywidualnie

    od wału rozrządu silnika 6. Początek tłoczenia paliwa i czas trwania wtrysku są sterowane elektronicznie zaworem

    elektromagnetycznym szybkiego działania 4. Podczas ruchu początkowego tłoczka 5 pompy ku górze, wywołanemu krzywką 6,

    następuje wytłaczanie paliwa z cylinderka przez otwarty zawór 4 do zbiornika paliwa. Tłoczenie paliwa rozpoczyna się w

    momencie gdy elektroniczna jednostka sterująca zamknie zawór 4. Wówczas gwałtownie rośnie ciśnienie w cylinderku pompy,

    które przenosi się do wtryskiwacza. Osiągnięcie odpowiedniego poziomu ciśnienia we wtryskiwaczu powoduje podniesienie

    iglicy rozpylacza 1 i rozpoczęcie wtrysku paliwa. Zastosowanie pojedynczych (jednosekcyjnych) pomp wtryskowych,

    zwłaszcza w dużych silnikach spalinowych, umożliwia ich połączenie krótkimi przewodami z wtryskiwaczami i ułatwia

    zabudowę wtryskiwacza i pompy na silniku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I najlepiej po podmiance przypisz je kodami do sterownika.
  • #50
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    norrbi napisał:
    Dla Krissa z dafa albo psedo dafa .Jako kto pracujesz w dafie?

    No cóż, w większości czasu w ciągu dnia pracuję jako mechanik.
    Tyle, że mechanik z tytułem Technician Level 4.
    Ktoś, kto choćby otarł się o aftermarket DAF-a wie co to znaczy.
    Tobie jak powyżej widać i tak nie warto tłumaczyć.
    Level 4 nie dostaje się z DAF-a za copkę śliwek, ani za piękne oczy.

    Bardzo dobrze umiesz przepisywać tekst.Piątka z plusem!.
    Są tylko jakieś enigmatyczne indeksy (3; 4; 5; rys.6), tylko najwyraźniej jakiegoś obrazka brak.
    To niewątpliwie świadczy o Twoim profesjonalizmie technicznym ;)
    Ale niestety nie jest to w dafie tak, jak piszesz.
    Choćby dlatego, że wałek krzywkowy jest częścią pompy wtryskowej, a nie jest to wałkiem rozrządu jak sam piszesz
    Przewody wtryskowe nie są takie krótkie, jak ci się wydaje, i przypominają konwencjonalne przewody z pompy o wyłącznie hydraulicznym sterowaniu początku wtrysku.Jest też wiele innych szczegółów,którymi różni się Twój układ od systemu UPEC, o których to nie będę Ci pisał, bo jak widać należysz do tych, co wiedzą lepiej.

    A ja myślałem, że forum zrzesza ludzi kulturalnych, chcących sobie pomóc w rozwiązywaniu problemów technicznych.
    Powyższy post autorstwa Kolegi od Renówek (tych z systemem UPEC oczywiście!) pokazuje,
    jak bardzo się myliłem


    norrbi napisał:
    I najlepiej po podmiance przypisz je kodami do sterownika.


    Aaaaaaaaaaa! To dobre! Tego jeszczenie słyszałem!
  • #51
    norrbi
    Poziom 17  
    Wiec teraz mam pytanie za co odpowiada 7cyfrowy kod na na dole cewki pompy pld? Bo jesli wiem to w Renault Mag. E-tech ukl.paliw. taki sam ten kod jest kodem kalibracyjnym pompy i ma znaczenie na prace silnika.Wiec pytam jescze raz?
  • #52
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Widocznie nie jest taki sam, bo w systemie UPEC nie wpisujesz żadnych kodów do sterownika.
    Wyjątkiem jest bardzo, bardzo wczesne modele systemu UPEC w DAFach z 1997 roku których wyprodukowano tylko krótką serię testową, gdzie trzeba było zaprogramować ECU używając kodu z sekcji.To jednak jest niemalże traktowane jako Historyczną ciekawostkę, bo tych aut już chyba nie ma ( no chyba, że gdzieś w Afryce albo w jakiejś Ukrainie)
    Wszystkie auta z UPEC po 1997 roku nie mają żadnych kodów do zaprogramowania co znaczy, że zakładasz i jedziesz.

    Przestań myśleć łopatologicznie, a mianowicie że to co jest w Renówce to i to samo jest w DAFie, bo się ośmieszasz.
    Może i jest jakiś kod na sekcjach tłoczących, ale nic z nimi nie robisz.
    Aż mnie ciekawi czy rzeczywiście jest jakiś tam kod, a akurat dzisiaj wyjąłem silnik XE z CF85 z systemem UPEC, aż się jutro przyjrzę.

    Proponowałbym trochę pokory.
    Dalej zajdziesz.
  • #53
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    koledzy ale jak daf dużo palił tak pali jutro przyjeżdża sprawdzę ciśnienie na tłokach i zobaczę do szklanek popychaczy jeszcze
  • #54
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    06.01.2012. nowy kierowca jechał cały tydzień spalanie wyszło 42,2 /100 tragedia jutro będę sprawdzał to co powyżej napisałem ,jadę jeszcze raz do elektryka a później ciśnienie sprężania i wałek rozrządu sprawdzę to mi tylko zostało
  • #55
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    ciśnienie sprężania wyszło 32 na zegarze, szklanki i wałek rozrządu idealne
  • #56
    kakibara
    Poziom 29  
    Witam, wg. mnie wydal pan bardzo dużo pieniędzy na doprowadzenie silnika do stanu wg. Pana fabrycznego, dużo jest tu wysiłku z pana strony - działanie i pieniądze i kolegów z podpowiedziami- wiedza, dobrze ze jeszcze ktoś w tych czasach chce się podzielić godzinami pracy i rozłąka z rodzina- na kursach. Szkoleniach, ja widze to tak pan x ma passata 1.9 tdi.. i pali mu średnio 7 na 100km, drugi pan y ma passata i pali mu 5.8/100km, i tak może być że jeden kierowca powie że jemu pali z wywrotką po mieście 33l/100km, a drugiemu w trasie 38 l/100km (te same moce dla upierdliwych i przebiegi) dlaczego? Czujniki, zespól cylinder-tlok, komputer, wiązka, ktoś dobrze dba o auto? leje dobre paliwo? Diagnoza.? Jeżeli ktoś szukał auta to na pewno trafił na rożne strony gdzie wypowiadają się właściciele i nie mogą uwierzyć ze może palić tyle a tyle, a jemu az tyle. tak nie raz jest z modelami, autami, wielu uważa ze tak jest z tymi daf - ami euro-3, co w pana przypadku nie musi być norma- a daf mówi o normie nawet ponad 40 l/100km, jeżeli zostały sprawdzone parametry silnika, moc, moment, doładowanie, sterowanie tym, że doładowaniem wszystko co możliwe wyregulowane, pasuje mi podpowiedz kolegi o krzywkach(ponieważ dużo nie zostało do zrobienia) jeżeli ktoś widział i miał w reku tą sprężynę wtryskiwacza to można domniewac ze działa na krzywkę wałka duża siła i może ja po wielu km wytrzeć, co panu pozostaje jeszcze wymienić pedla gazu, map sensor, pompę wtryskowa ? Znowu koszta. Przed wymian walka, zmienił bym na pewny komputer silnika ECU sprawdził wszystkie ustawienia - oprogramowania - kalibracja, na pewno dobrze było by auto ustawić na hamowni i sprawdzić czy to co widzi komputer jest przekazywane na kola, i jeżeli nie myśli pan o sprzedaży auta ma pracować dalej może tańszym wyjściem było by podniesienie mu mocy za pomocą programu, w wielu przypadkach to pomaga osobowe/ciężarowe. Zespól skrzynia -tylny most nie był naprawiany zmieniany czyli prędkości na wyjściu i odbiorze prawidłowe. Sprawdzona została prędkość vs. Obroty? Czy zejście przez kierowcę o 1-2-3-4-5 km/h daje jakieś oszczędności?czy zawsze jeździ na odcięciu? Czy kierowcy sami mówią- ustalaja jaka jest norma? Jeżdżąc po autostradach często słychać na radiu, ze jadę na odcięciu i więcej nie mogę. Pozdrawiam. I może to ostatnie pytanie wyda się blache nic nie powoduje oporów? Hamulce, zaciski, braki w owiewkach? szczególnie dachowej?
  • #57
    kakibara
    Poziom 29  
    sprezyna wtryskiwacza- powinno byc sprezyne sekcji tloczacej przepraszam za blad- zmeczenie
  • #58
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    20.01.2012r . dawno mnie tu nie było a więc jupeki poszły na reklamacje bo zaczęła świecić kontrolka od silnika, 1 i 2 wtrysk. pokazał komputer .Jak przyszły ponownie od naprawy ,założyłem je , przejechałem się dafikiem i znowu wyskoczył błąd silnika ,znowu podłączyłem komputer pokazało 4i 6 .Zaznaczam ze za naprawę tak jak pisałem wcześniej zapłaciłem 3800zł., Wczoraj przełożyliśmy jupeki z dafa xf 2005 r. do mojego i zobaczymy jak zjedzie za tydzień jaki efekt będzie .

    Dodano po 6 [minuty]:

    kilka osób dzwoniło do mnie i mają taki sam problem jak ja .i musi być jakaś przyczyna debatowaliśmy wymienialiśmy się poglądami i przyczyną tego spalania będzie jakaś błahostka tylko trzeba ja znaleźć.bo moje możliwości się kaczą powoli
  • #59
    gka3
    Poziom 17  
    Jak miałem takie dwie sztuki podniosłem w nich moc i się uspokoiło.

    Konkretnie modyfikacja map sterujących sterownika silnika, efekt jest taki że przybywa ok 50 / 60 KM, wzrasta też znacznie moment obrotowy.
    Spalanie paliwa spada.
  • #60
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    nie wiem co myśleć o podniesieniu mocy