Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 430 2003r. duzo pali nawet bardzo

andrzejg2012 20 Sty 2012 22:10 37004 104
  • MetalWork
  • #62
    kakibara
    Poziom 30  
    nie masz nic do stracenia, sprobuj podniesc o 0,2 bara cisnienie, musi byc roznica, tyle tutaj porad, niby auto zrobione a dalej wymieniasz, po kolei czesci.
  • #63
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    ale co podnieść do 0,2 bara jakie ciśnienie
  • #65
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    kolego 0,2 bara ma cały czas ,to już było przerabiane
  • #67
    pitool
    Poziom 30  
    Jeszcze pozostaje bardzo ważna sprawa.Jakość paliwa.Nie wiem czy masz własny dystrybutor czy też tankujesz na jednej stacji.W tamtym tygodniu zatankowałem w Austri i możecie mi wierzyć lub nie ale spalanie spadło mi z 37,5 na 34l.Szefostwo po tym jak przywiozłem dużo mniejsze spalanie w przyszłym tygodniu zamawia paliwo u innego dostawcy(od producenta).Napiszę jak wypadł test.
  • #68
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Myślałem nad propozycją kolegi pitool, ale wydawało mi się, że to by dotyczyło wówczas wysokiego spalania całej floty w znaczeniu regionalnym albo może i krajowym, a nie w przypadku pojedyńczego egzemplarza.Ale swoją drogą musi być coś na rzeczy, skoro kierowcy w firmie należącej do naszego klienta, którzy wożą i do Polski równierz (firma Chambers&Cook) wielokrotnie narzekali, że po zatankowaniu w Polsce auto jest jakoś dziwnie słabe, i ustępuje zaraz po ponownym zatankowaniu gdzieś na zachodzie Europy.Zawsze jak rozmawiam z tymi kierowcami na temat Polski, polskich dróg, to oni ten wątek poruszają.
  • MetalWork
  • #69
    pitool
    Poziom 30  
    krisbrumm w firmie której pracuje, starszej daty ciężarówki typu Euro 2 jakoś palą stosunkowo mało do roboty którą wykonują na polskim paliwie.Natomiast HPI E3,czy TGa E4,oraz 105ki i 13ki Volva z SCR po tankowaniu np na Luksemburgu zaczynają oszczędzać.Nie potrafię tego wytłumaczyć.
  • #70
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    daf ero3 pali 32l przeciętnie a mój 43 l, to coś nie tak gdzie te paliwo ginie to jest dziwne

    Dodano po 5 [minuty]:

    paliwo,było lane z Orlen, szel ,BP, I NIC SIE NIE ZMIENIA KOLEDZY
  • #71
    andrzejg2012
    Poziom 9  
    03.02.2012. spalanie spadło 1780km /635litrów =35,6l.na/100km. w tym jeszcze 100 godzin dewastacja bo miałem problem i musiał zostać na łiked w Katowicach, mróz-18stopni, czyli 100godzin razy 0,3litra na godzinę = 30l czyli spalanie wyszło 33,9/100km. i chyba trafiłem, kasy straciłem dużo nawet bardzo pozdrawiam .dzięki za wszystkie porady
  • #72
    koala5
    Poziom 14  
    Jak możesz to napisz co było przyczyną
  • #73
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    zdradz tajemnice co bylo przyczyna, na pewno wszyscy sa ciekawi
  • #74
    koniol
    Poziom 16  
    Wiercić dziurę bo auto dużo pali, ludzie flaki wypluwają żeby pomóc a jak już jeden z drugim osiągnie cel to resztę ma gdzieś. Typowo polskie, fałszywe podejście.
  • #75
    kierowca12321
    Poziom 8  
    kolego a podmieniałeś kierowców może go za bardzo muli najlepiej wśądż sam na autko i zobaczysz sam jak jest szkoda kasy a jak chcesz to ja ci wytestuje twojego dafa mam ich kilka i wiem że to czułe autka na obroty

    Dodano po 9 [minuty]:

    moim zdaniem szkoda kasy wsiądz na samochód sam i sprawdz kierowcy są bezlitośni ty wywalasz kase a oni się smieją jedz nim na test
  • #76
    metod4
    Poziom 1  
    Witam mam ten sam problem kupa kasy wsadzona w dafa a spalanie jak było 40l/100km tak i jest mechanicy już rozłożyli ręce... dodam ze sam jeździłem tym samochodem i to samo co u kierowcy. Zdradzisz tajemnice co było u Ciebie przyczyną dużego spalania??
  • #77
    1991keda
    Poziom 14  
    A ja mam pytanie troszkę inne.
    Daf 95xf jest to low deck ale zmienione zostały koła na 315/70 i spalanie nie chce zejść poniżej 40L/100km.
    spalanie realne(nie z komputera bo innaczej pokazuje na innych oponach)
    Nie wiem czy wcześniej na małych oponach tyle palił.
    A tachograf nie był kalibrowany.
    Wiec czy to ze tacho oszukuje ma jakiś wpływ na dawkowanie paliwa??

    Pozdrawiam
  • #78
    koniol
    Poziom 16  
    Tak. Tacho ma wpływ na każdą zmianę opon. Jedź skalibrować a napewno będzie poprawa, Zresztą powinieneś widzieć różnicę prędkości pomiędzy licznikiem samochodu a np. wskazaniem nawigacji. Pamiętaj że gps to bardzo dokładny wskaźnik. W moim przypadku po zmianie opon z bardzo łysych na nowe z bardzo wysokim protektorem( nasza popularna kostka) spalanie bez kalibracji wzrosło o około 4 litry. W tym tygodniu jadę na kalibrację także napiszę co i jak. Pozdrawiam.
  • #80
    kakibara
    Poziom 30  
    nie no nikt nikogo nie mial zamiaru oczernic, ale dostal PAN duzo sensownych podpowiedzi i zadan do zrobienia droga pisano-mowiona, bez auta podawane byly odpowiedzi-diagnostyka darmowa nikt nie mowi tu ze chce pieniadze, bylo milo cos podpowiedziec, a jezeli zaglebimy sie w temat i przeczytamy watek po watku to bylo cos o komputerze i czujnikach dalej o pomie i wtryskiwaczach, tacho i oponach, zlodziejstwie(oczernianiu kierowcow
    ) tak auto zrobilem jezdzi dalej i zarabia na mnie pieniadze za miesiac czy dwa bede mial problem z drugim bo, tekscie czytajac ze zrozumieniem ... inny kierowca siadajac na to auto... inny daf pali mi mniej..... i itp. ma Pan wiekszy tabor, wiec jezeli jest Pan zapracowany to moze nie w ta niedziele, ale kolejna opisze pan rozwiazanie co tam bylo lutowane, dziekuje nikt nie jest zly - nie. tylko chce poznac rozwiazanie, dziekuje.
  • #81
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #82
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Kolega Reno-Max ma jak najbardziej racjé, i chwala mu za slowo prawdy na forum.Jego kalkulacje sá jak najbardziej prawdziwe, niestety malo ludzi tutaj wierzy w znaczenie kalibracji tacho, lub po prostu nie chce wierzyc bagatelizujác materié sprawy.
    Niestety wiele osób traktuje forum powaznie tylko bédác w potrzebie- potem juz majá wszystko w nosie.
    Przykre.
  • #83
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Tak, ale jak tylko ulyszeli, ze auto jest z Polski, to od razu usmiechy na twarzach, komentarze typu iz w polskiej ciezarowce mozna znalezc wszystko, jakosc paliw, mozliwe, ze jest nie od tego auta ECU, bezmyslni kierowcy itp.Te sugestie, ktore sá wiázáce zostaly juz na forum zasugerowane.Ponadto uslyszalem wiele sugestii, ktore statystyczny polak wysmieje, jak na przyklad: pytali, czy wydech jest oryginalny, gdyz jak twierdzá, duza liczba nieoryginalnych tlumikow powoduje zbyt duze przeciwcisnienie w ukladzie wydechowym, a to przeklada sie na zwiekszone zuzycie paliwa.teraz tak: ja wiem, ze oni majá tu racjé, ale nie mam na tyle odwagi, zeby takie zeczy zasugerowac, bo statystyczny polski mechanior zaraz pewnie powie:" Co? ze niby zly tlumik? Co loni tam godajá, przecie lun dobry jest, on ten tlumik! Co luni tam sie znajo!"
    tak na prawde nie wiemy co w tym dafie jest narobione.Domyslam sie, ze ten gosciu od magicznych wrecz zabiegów zmniejszania zuzycia paliwa po prostu wstawia rownolegle do czujnika temperatury paliwa rezystor co oszukuje ECU co do sygnalu temperatury paliwa, a ten ma wplyw na zuzycie paliwa.
    Ponadto sá kwestie typu; zasugeruje sprawdzenie wiskozy, i ten ktows odpowiada: sprawdzalem wiskoze i jest dobra.Ale tak na prawde nikt nie wie jak on to sprawdzal; jakie kryterium diagnozy przyjál.To oczywiscie tylko przyklad.mamy mase przypadkow, gdzie auta sá scholowane do warsztatu (lub przyjezdzajá) po tym, jak kto co probowal naprawic i wyszlo jeszcze gorzej, albo nie chce zapalic.TO NIEWIARYGODNE CO LUDZIE POTRAFIÁ NAWYPRAWIAC W CIEZAROWKACH, I MYSLÁ, ZE SIE ZNAJÁ!!!
  • #84
    piotrm204
    Poziom 2  
    witam i zgadzam sie z kolegą Krisem, sprawdzać można różne rzeczy na różne sposoby, przykład serwis daf nic nie stwierdził, przejżeli wszystko i jest ok. to pozostało tylko uderzać w ciemno i wymienić czujnik ciśnienia i temperatury doładowania i strzał był strzałem w 10 - jedno szczęście pomogło. A też sie kontaktowałem z Panem który rozpoczął ten temat i oczywiście nic ... brak info. Ale teraz już nie potrzebne :)
  • #85
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #86
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Kolega Reno-MAX ma rację.A przecież statystyczne auto z problemem na forum to prosty UPEC, z 2002-2003 roku.
    Choćbym wysilał swoją wyobraźnię, nie jestem sobie w stanie nakreślić wizji polskiego transportu w konfrontacji z Autami Euro 6, które już jeżdża po drogach.Różnica technologiczna jest niesamowita.Dziesiątki systemów wzajemnie skoordynowanych, setki danych monitorowanych przez kilkanaście sterowników.Ponad 10 różnych typów CAN networks, systemy diagnozy continuity tests, plausability test i logic tests.Panowie, wygląda na to, że polska motoryzacja utonie w morzu problemów technicznych, albo spokornieje, i dalej będzie jak w tej bajce:" piekarz piecze, żeby murarz mógł zjeść i murować, a dekarz miał na czym dach wykonać" Horses for courses mawia brytyjskie przysłowie.Kierowca jest od tego, żeby kólkiem kręcić, elektryk w ZEORK-u żeby instalację kłaść .CZasy złotej rączki już minęły.Teraz zaczyna sie era specjalizacji w wąskiej dziedzinie, i to jeszcze w danej konkretnej marce.
  • #87
    1991keda
    Poziom 14  
    Widzę znawców tematu na forum w sprawie DAF-ów to i ja mam pytanie czy mogę się sugerować spalaniem według komputera. Nie chodzi mi o spalanie na 100km bo to zależy od rozmiaru opon czy dobrze liczy km. Bardziej interesuje mnie samo spalone paliwo które zawarte jest w informacj o pojezdzie. Po przejechaniu około 2tyś. km nie zgadza mi się zatankowane paliwo na stacji z tym na komputerze około 50litrów. Czy ufać temu komputerowi czy stacje oszukuja bo na 2 tyś. km to około 700 litrów jest czy kierowcy dorabiają sobie?

    Pozdrawiam
  • #88
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #90
    pitool
    Poziom 30  
    To już Tobie napiszę.Przy ustawieniu zaworów 60 na 80 105,460(bo w alpach fabryczne ustawienia nie były optymalne i Daf "puchnął" jak Mercedes)Trasa 3420 km w zeszłym tygodniu,według vica spalił 1090L,a według dystrybutora pokazał 1150L,w między czasie dwa tankowania bo kotły małe.Zauważyłem że gdy jeździ się delikatnie bez dużych ciężarów i po płaskim to wyświetlane zużycie na Vicu ma w miarę pokrycie do tego co zostało w kotłach,natomiast przychodzą górki,komplet ton i czas napięty to rozbieżność sięga nawet do 100L.Duży wpływ na spalanie mają również stacje paliw i częste tankowania,ale to już inny temat.