Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 430 2003r. duzo pali nawet bardzo

andrzejg2012 08 Gru 2011 18:37 36062 104
  • #1 08 Gru 2011 18:37
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    koledzy mam problem z moim dafem bardzo dożo pali przy lekkich ładunkach 38-40 litrów na 100. wymienione były wtryskiwacze później po trzech tygodniach sprawdzane ponownie i wszystkie ok.turbina nowa, nowa pompa cisnienia paliwa ,wszystkie czujniki po dwa razy wymieniane,koła mniejsze zostały założone z 80 na 70. zawory sprawdzane i ustawienie, węzę od interkulera sprawdzenie, był i w serwisie dafa , kilku mechaników podchodziło do niego i nic ,autko jest mocne nie bierze oleju i ładnie pracuje, kierowcy tez byli zmieniani i nic to nie dało ,paliwo najlepsze jakie jest. SZUKAM kogos kto miał taki sam problem jak ja i znalazł przyczynę albo jak nie znalazł to chociaż swoje spostrzeżenia gdzie szukac ,bo juz nie wiem co mam robić tel.785211584 NAWET JESTEM w stanie silnik wymienić ale wiem ze to jakaś głupota tylko trzeba ja znalesc. [/youtube]

    1 29
  • #2 08 Gru 2011 19:29
    leon99
    Poziom 19  

    Być może kradzież paliwa?

    Zamiast wymieniać silnik, zainstaluj monitoring zużycia paliwa. Jeśli wszystko jest OK z pojazdem, na kompie nie ma błędów, opory mechaniczne w normie, to nie ma siły...gdzieś paliwo znika.

    0
  • #3 08 Gru 2011 19:32
    kowal3376
    Poziom 10  

    witam.sprawdz jeszcze kompem ilosc wtrysnietego paliwa.jezeli na cieplym silniku przekracza 16mgl/cykl to pompy pld do wymiany.pozdrawiam

    0
  • #4 08 Gru 2011 19:48
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    monitoring zużycia paliwa koledzy tez jest już zamówiony ,brak słów wykończy mnie te auto

    Dodano po 6 [minuty]:

    dzięki kolego za wpis w sobotę jak zjedzie tir to sprawdzę to co napisałeś o tym paliwie

    0
  • #5 08 Gru 2011 21:49
    gka3
    Poziom 17  

    Miałem dwa takie daf y.

    Podniosłem moc i problem się rozwiązał.
    Z 430 zrobiłem ok 500 KM.

    Wszystko było zrobione, wtryski, pompa, worek pieniędzy włozany w samochody.

    0
  • #6 08 Gru 2011 22:56
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    kolego jak podniosłeś moc to teraz ile ci palą dafy ,fajne ze coś piszecie to będziemy po kolei dalej szukać przyczyny , widzę ze nie tylko ja mam z tym spalaniem problem

    0
  • #7 09 Gru 2011 11:23
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Sprawdz Viscous.Mielismy duzo przypadkow, gdzie operator zglaszal nadmierne zuzycie paliwa, i dosyc czesto przyczyná bylo zatarte sprzeglo wiskotyczne.Jak viscous sie zatrze to silnik napedza wiatrak caly czas, a z tego co wiem wiatrak ma bardzo duzy moment bezwladnosci.Aby go ustawicznie rozpedzac silnik spala wiecej paliwa.
    Odpal zimny silnik i daj mu pelny gaz.Powinienes slyszec wraz z rykiem silnika duzy szum powietrza.Po okolo 2-4 minutach szum powinien nagle ustac, i slyszysz juz tylko ryk silnika.Tak zachowuje sie prawidlowo viscous.Jesli szum jest przez caly czas i nie ustaje, to znaczy, ze viskoza nie puszcza tylko chodzi na sztywno.

    Ponadto sprawdz wskazania czujnika temperatury cieczy chlodzácej- najlepiej na pinach W ECU silnika.Jakakolwiek dodatkowa rezystancja przez korozje w wiázce lub w kostkach sumuje sie z rezystancjá jako sygnal wyjsciowy czujnika temperatury i ECU mysli, ze temperatura cieczy jest z -20 stopni celsjusza, co objawia sié wzbogaceniem dawki paliwa.Wykres temperatura vs. rezystancja dkla czujnika znajdziesz w necie albo nawet na forum.pamietaj, ze czujnik temp. jest typu NTC ( Negative temperature coefficient),czyli jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.

    0
  • #8 09 Gru 2011 18:34
    pitool
    Poziom 30  

    Druga sprawa to jakie wskazania pokazuje VIC.Jeździłem wieloma dafami i nigdy zużycie paliwa nie było większe niż półtorej litra na vicu od faktycznego,a ósmy rok siedzę na dafie i wiem co piszę.Pamiętaj że kierowcy są solidarni co do norm paliwa.I jak już serwisant dafa napisał o sprzęgle wiskotycznym to dodam że volvo przy tego typu uszkodzeniu zaczęło spalać z 34 litrów na 42l,tak więc warto przyjrzeć się Viscous.Nie zapomni również o tachografie,bo może zaniżać prędkość ale jeżeli zmieniałeś opony to rozumiem że byłeś świadomy że należy zrobić legalizację.I jeszcze jedno pytanie czy przypadkiem kierowca nie dostał na wyposażenie magnesu?

    0
  • #9 09 Gru 2011 19:10
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    już kolego ci mowie trzy tygodnie jeździłem na kołach 70 a teraz mam takie jakie były 80, tacho bylo sprawdzane bo musiało być przestawione i po trzech tygodniach znowu tacho zostało ustawione przez firme specjalizująca sie w tej dziedzinie .KOMPUTER POKŁADOWY POKAZUJE SPALANIE 35/100 .kierowca nie przekracza prędkości 80 jeździł do odciecia jeden tydzień i tak samo prawie wyszło.Przed chwilą przyjechał kierowca spalanie wyszło 41/100 patrzałem na te sprzęgło wiskotyczne sprawdzałem i niby się rozłącza .jutro jade do elektryka to zobaczymy co powie jak podłączy komputer

    0
  • #10 09 Gru 2011 19:15
    pitool
    Poziom 30  

    Sprawdź jeszcze ciśnienie doładowania podczas pełnego obciążenia jakie widzi czujnik a jakie jest faktyczne czyli podepnij manometr.To że wymieniłeś turbinę nie znaczy że ma właściwie ustawione cięgło od zaworu upustowego.

    0
  • #11 09 Gru 2011 19:20
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    były regulowane luzy zaworowe wszystko po dwa,trzy razy było sprawdzane i gdzies jest przyczyna tego duzego spalania

    0
  • #12 09 Gru 2011 20:14
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Tak przyszło mi jeszcze do głowy: sprawdz z elektrykiem czujnik ciśnienia doładowania ( ciśnienia w kolektorze ssącym). Możliwe, że jest uszkodzony lub zapchany, więc ECU może dostawać sygnał o wysokim ciśnieniu doładowania. Wówczas silnik kopci trochę na czarno lu ciemno-szaro, ale to wówczas jak jak jest naprawdę wysoki sygnał o ciśnieniu w kolektorze dolotowym.Przy mniejszych wartościach niee kopci, ale i tak dużo pali. Maksymalne ciśnienie doładowania to 1.46 bara przy max. obciążeniu.
    A nie masz przypadkiem termostatu wyjętego lub niezamykającego się do końca? Możliwe, że on jest przechłodzony bo częściowo lub całkowicie pracuje na pełnym obiegu płynu.Ile czasu zajmuje osiągnięcie normalnej temperatury pracy (90 st. celsjusza)?
    Sprawdź jeszcze wiskozę dla świętego spokoju ręką, tzn. przy wyłączonym silniku spróbuj je ręką obrócić.Powinno się dać obrócić, aczkolwiek z oporem.

    Najnowszej generacji XF105 z tego roku po wyłączeniu zapłonu przez jakieś parę minut wyświetla na desce dosyć przydatne dane: średnie spalanie przez ostatnie 100 km, ilość km w ostatnim cyklu, średnią prędkość ostatniego cyklu, ilość paliwa zużytego w ostatnim cyklu i inne przydatne do monitorowania takiego parametru jak ekonomia jazdy.

    0
  • #13 09 Gru 2011 20:28
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    ok czujniki ciśnienia doładowania były dwa przekładane trzeciego nie próbowałem zakładać ,jutro jeszcze podłączymy pod komputer i zobaczymy ,a jeżeli chodzi o prace silna to ona jest idealna ,termostat to kolego nie wiem ale temperaturę trzyma 90 stopni,teraz jak pojedzie w trasę to zobaczymy jak szybko łapie temperaturę ,przed chwila sprawdziłem wiskozę,obraca się z lekkim oporem,

    0
  • #14 09 Gru 2011 20:29
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    czyli viskous jest ok; czujnik ciśnienia doładowania też.

    0
  • #15 09 Gru 2011 20:37
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    tak niby wszystko jest ok ,brak slow

    0
  • #16 09 Gru 2011 20:40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Słuchaj, a sprawdzałeś ciśnienie paliwa z pompy zasilającej? A co jeżeli zawór regulacji ciśnienia paliwa nie otwiera się przy takim co trzeba ciśnieniu, tylko wyższym.Albo jest blokada na powrocie paliwa do baku.Teoretycznie wówczas dawka będzie większa, czyż nie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zadzwonię jutro do gościa z Technical Helpdesc w Eindhoven i pogadam z nim co może być grane.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    O'sorki.Dopiero w poniedziałek. W sobotę nie pracują.

    -1
  • #17 09 Gru 2011 20:43
    pitool
    Poziom 30  

    Dobra sugestia z tym powrotem paliwa.A odpowietrzenie zbiorników jest drożne?

    0
  • #18 09 Gru 2011 20:56
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    zbiornik paliwa i cały uklad paliwowy byl po kawalku sprawdzany i l przedmuchywany i to nie raz ,odpowietrzenie zbiornika jest drozne.Tak sprawdzalem cisnienie, jak dobrze pamientam to na wolnych obrotach 2,5 a na duzych kolo 6,nowa pompa była zakładana, zawor w jupekach który utrzymuje ciśnienie na danym poziomie tez byl zmieniany

    0
  • #19 09 Gru 2011 20:59
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Pomyślę nad tym jeszcze w weekend i wrócimy do tematu w poniedziałek.pogadam z Jednym łebskim gościem z DAF-a z Thame, zobaczymy co jeszcze może być przyczyną

    0
  • #20 09 Gru 2011 21:05
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    dzięki za wszystko

    0
  • #21 09 Gru 2011 21:07
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ma ten Daf Intarder?

    1
  • #22 09 Gru 2011 21:16
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    nie ma intardera i klimy,

    0
  • #23 09 Gru 2011 21:48
    pitool
    Poziom 30  

    Najlepiej będzie jak podasz nr:vin

    0
  • #24 09 Gru 2011 21:58
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    nr.vin. XLRTE47XSOE604666

    0
  • #25 11 Gru 2011 18:05
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    11.12.2012 r. elektryk podpioł się pod komputer zero błędów zmienil czujnik w kolektorze (poraź trzeci został zmieniony czujnik ) i patrzymy dalej co będzie, zawory zostały wyregulowane z 0,50na 0,40 /wtryski ok, poraz kolejny ,pompa daje 6 bar ,elektryk obsługuje okolo 250-300 dafów w naszej okolicy czyli cos musi sie znac.Ale i on rozkłada ręnce,slyszalem jeszcze o walku rozrządu ze krzywki sie wycierają ,tylko ze ten silnik pracuje idealnie.

    0
  • #26 11 Gru 2011 18:21
    gka3
    Poziom 17  

    Niech sprawdzi pracę czujnika ciśnienia doładowania i temperatury powietrza zassanego podczas jazdy z załadowanym samochodem.

    0
  • #27 11 Gru 2011 18:42
    szaman108
    Poziom 29  

    witam dafa nie naprawiam ale z tego o czytałem może podmień sterownik silnika może jest walnięty w końcu mechanikę przejrzałeś całą

    0
  • #28 11 Gru 2011 19:41
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    skoro elektryk naprawia 250 czy 300 fur w okolicy to na pewno jakis sterownik wykoluje na probe

    0
  • #29 11 Gru 2011 21:13
    andrzejg2012
    Poziom 9  

    każdy pomysł jest dobry,dzieki pogadam z elektrykiem na ten temat .tir jutro wyjeżdża wróci w piątek i ma przyjechać na pusto damy sobie czas z kilka dni moze cos znajdziemy będziemy patrzeć jeszcze na rozrząd i wyciągniemy wałek rozrządu ,szklanki.najgorsze to ze silnik ładnie pracuje nawet nic nie kopci (spaliny bezbarwne) a spalanie 41/100

    Dodano po 5 [minuty]:

    czujnik ciśnienia doładowania i temperatury był sprawdzany pod obciążeniem 24tna pace było nie rozumie jednego koło mnie jest tez firma i maja kilka dafów xf 430 spalanie 31,32,max33/100km

    1
  • #30 11 Gru 2011 23:36
    szaman108
    Poziom 29  

    to właśnie to dlaczego nie kopci jeśli dawka jest za duża nie mówię że na pusto ale pod ładunkiem powinien puścić dymka

    0