Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega8] Prośba o sprawdzenie schematu

arturo1122 08 Gru 2011 21:12 1741 8
  • #1 08 Gru 2011 21:12
    arturo1122
    Poziom 7  

Witam,
    To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Jestem nowicjuszem w dziedzinie uKontrolerów i mam prośbę do osób bardziej doświadczonych o sprawdzenie poprawności schematu i udzielenie wskazówek. Jakie błędy popełniłem i czy to w ogóle będzie działać?

[Atmega8] Prośba o sprawdzenie schematu

Cały układ ma być zamontowany w instalacji samochodowej i stamtąd zasilany. Wejścia sterowane są stanem niskim poprzez transoptor. Na zaciski X4 i X3 podawane jest odpowiednio napięcie 12V z instalacji samochodowej. W układzie są dwa wyjścia sterujące przekaźnikami (zaciski X1 i X2). Do zacisków X5 podłączony ma być przełącznik (switch). Nie wiem też jakie powinny być wartości rezystorów na wejściu Atmegi.

0 8
  • #2 08 Gru 2011 21:50
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Witaj,

Po co te rezystory w szereg z transoptorów do pinów uC?
    W dodatku bez podania ich wartości.
    I zrób odbicie lustrzane w pionie bo strasznie zakręcone masz podłączenie do masy.

Ponieważ to w samochodzie to:
    - dodaj kondensator do pinu RESET.
    - dodaj osobny 100nF na drugi pin zasilający uC.
    - zwiększyłbym nieco C6 tak do 100uF, a C2 do 470uF

Opisz dokładniej ten switch. Gdzie i jak podłączasz go.

0
  • #3 08 Gru 2011 22:03
    arturo1122
    Poziom 7  

Transoptory są wejściami.

Dodano po 2 [minuty]:

Poprzez switch zwieram wejście do masy podając w ten sposób na wejscie uC stan niski.

0
  • #5 08 Gru 2011 22:13
    arturo1122
    Poziom 7