Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.7 74kW 16V Z17DTH 2007r. Faluje na wolnych obrotach

09 Gru 2011 00:04 3632 6
  • Poziom 22  
    Witam mam możliwość kupna Opla jak w temacie. Problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach, czasem na wolnych obrotach potrafi nawet zgasnąć podczas falowania, ale rzadko. Wydaje mi się, że silnik przy przyśpieszaniu nie stracił na mocy i jest taka jak powinna być. Może tylko "ciągnie" dopiero od ok. 1800, ale kiedyś jeździłem innym CDTI i miał podobnie. Właściciel sprawdzał błędy i czyścił zawór EGR. Podmieniony został również zawór ciśnienia pal. na pompie CR (dodam, że na używkę niewiadomego pochodzenia). Po tym wszystkim było ok. przez jakieś 5 km. Następnie znów samochód wrócił do stanu sprzed naprawy. Dodam że na razie w silniku nie pojawiają się błędy, ale objawy jak na początku. Czy objawy wskazują na zawór w pompie CR, czy raczej na wtryskiwacze? W próbie przelewowej jaki jest czas pomiaru i jaka powinna być wartość po tym czasie i maksymalna różnica?

    Kiedyś miałem okazję naprawiać Suzuki grand Vitara 2001r. i były identyczne objawy jak tu w Oplu. Nie było błędów w sterowniku i po przejrzeniu parametrów bierzących też nie było można się za bardzo do niczego przyczepić. Po wymianie czujnika ciśnienia w pompie silnik zaczął pracować normalnie. Więc jeśli występuje tylko falowanie obrotów to w tym przypadku chyba też można zaryzykować stwierdzenie, że zaworek na pompie kwalifikuje się do wymiany?
    Próba przelewowa, ok. 5 min. (dokładnie nie mierzyłem czasu):
    1. 30ml
    2. 28ml
    3. 30ml
    4. 49ml
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
  • Moderator na urlopie...
    bart40 napisał:
    Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze

    Nie pisz bzdur kolego. Wtryskiwacze są ok.
    Do autora:
    Zrób porządną diagnostykę, porządnym testerem, bo w tych autach wsio można zczytać! Nie wierzę, że była poprawnie wykonana. Prawdopodobnie problem z egr-em :)
  • Poziom 12  
    Egr możesz prosto sprawdzić przez zastawienie go np.podkładką z cienkiej blachy.Tak możesz sprawdzić egr na wolnych obrotach jesli faluje dalej silnik no to niestety bzdur nie piszę.Jeśli dodasz gazu to niestety wywali ci błędy.Napisz czy sprawa już jest załatwiona i co było przyczyną.Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ach zapomniałem.Sprawdż sobie testerem ciśnienie na listwie paliwowej.Jeśli przy falowaniu obrotów znacząco pływa też ciśnienie na listwie to masz gotową odpowiedż-układ paliwowy.
  • Poziom 36  
    bart40 napisał:
    Ach zapomniałem.


    Zapomniałeś co napisał zeimp wyżej????
    Jest kilka współzależnych parametrów ,które mogą mieć wpływ na nierówną pracę silnika .
    Czytanie parametrów bieżących to jedno ,zrozumienie tego co się czyta to drugie.
    Mapa jest tak skonstruowana że przepływ przez EGR jest brany pod uwagę ,wiesz w jaki sposób?
    W tym silniku EGR to nie hemoroidy , nie da się potraktować czopkiem...
  • Poziom 22  
    Szukam obecnie regulatora ciśnienia do tej pompy i niestety nigdzie nie mogę takowego znaleźć. W żadnej hurtowni nie ma. Więc na razie jestem na etapie poszukiwań części, chodzi o nowy regulator. Jak coś się w tym temacie ruszy na pewno dam znać.
  • Poziom 12  
    Jeśli czytałeś uważnie mój post a widzę że tak nie było, to sprawdzenie egr. w warunkach obrotów jałowych gdzie praktycznie egr. nie pracuje i nie podlega sprawdzeniu poprzez dane z czujników ciśnienia doładowania oraz ilości pobranego powietrza- dane z przepływomierza jest łatwe tak jak opisałem to wcześniej.Określone warunki pracy silnika: silnik w temperaturze cyklu roboczego,obroty jałowe, występuje usterka falowanie obrotów na biegu jałowym.Mapa sterownika pracuje na początku zakresu i w tych warunkach nie ma wpływu na pracę egr.Odstępstwem jest zacięcie się egr w pozycji otwartej poza korekcją sterownika.Dane z egr.czyli z potencjometru egr w takiej okoliczności powodują przestawienie się sterownika na prace statyczną i poinformowanie użykownika o awari.To było by na tyle.Pozdrawiam.