Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak zdjąć głowicę z wiertarki - wiem było, ale ja mam inną

marines291 09 Dec 2011 01:38 11548 2
  • #1
    marines291
    Level 10  
    Witam,

    jak w temacie - [wiem był taki temat, nawet nie jeden, czytałem ale nic z nich mi nie pasuje] wiertarka, tania ale z czasów jak wnętrzności były jeszcze metalowe. Umarł uchwyt do wierteł - pora wymienić na nowy. Czytałem, żeby odkręcać w lewo patrząc od przodu. Nie ma jednak nic na osi co pozwoliłoby ją zablokować. Gdy kręciłem to się obraca a nie odkręca. Wyjąłem to co na zdjęciu.
    jak zdjąć głowicę z wiertarki - wiem było, ale ja mam inną
    Wkręciłem przód w imadło i próbowałem odkręcić - chwytając zębatkę przez szmatę - nie chce puścić - nie idzie ani w prawo ani w lewo - choć rozumiem, że żeby odkręcić to muszę zębatką w prawo (patrząc od przodu). Co mogę zrobić żeby zdjąć do wymiany? Mogę ją złożyć z powrotem, ale kręcenie nic nie daje. Uratuję czy lecieć po nową do sklepu.

    Jeszcze jedno - w środku, tam gdzie wkłada się wiertło nie ma żadnej śruby (którą dałoby się odkręcić) choć otwór w osi, w którym mogłaby być jest - może kiedyś była i wyleciała - nie wiem. Wpsikałem tam mnóstwo WD-40 - bez zmian.

    pozdrawiam

    marines291

    DODANE 9.12.2011 10:02




    Fakt - nie podałem co jest napisane na stożku:

    1,5-13mm (to wiadomo) i potem jakieś kółko i 1/2-20 UNF - czyli, że gwint - dzięki za sugestię - czyli średnica zewnętrzna 1/2" oraz 20 zwojów na cal - poszukałem lepiej to i znalazłem.

    Czy mój pomysł z wkręceniem głowicy w imadło i kręceniem "zębatką' jest dobry? bo zębatka minimalnie się rusza na osi, ale sama oś nie chce.


    W innym miejscu ktoś napisał, żeby złożoną (kompletną wiertarkę) tzn głowicę wkręcić w imadło i odkręcić "silnikiem" - które obroty prawe czy lewe? Inna sprawa, że ten komu to doradzano nie dał rady - nie odkręciło się, a nie chciał spalić silnika. To będzie ostateczna próba jak wszystko inne zawiedzie - tylko, które obroty, tylko - które obroty prawe czy lewe?

    Inny pomysł: zdjąć zębatkę (tylko jak??) i spiłować oś tak, żeby dała się złapać kluczem płaskim - pytanie czy ta oś będzie się dalej nadawać, czy nie zacznie np. bić??

    marines291
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Mr.K
    Level 23  
    Może jest na stożku i trzeba "puknąć" co jest napisane na uchwycie np.1/2"- 20 uchwyt z gwintem, B12 uchwyt na stożku.
  • #3
    marines291
    Level 10  
    Witam,

    Problem rozwiązany - temat do zamknięcia. Teraz powiem co było trzeba zrobić - pomogli mi w pracy - może komuś się przyda.
    Ta zębatka jest przymocowana pierścieniem ustalającym. Po jego zdjęciu, dała się zdjąć: ona, sprężynka i kręcący się cylinder (na zdjęciu na lewo od niej). Wtedy dało się złapać za oś i odkręcić głowicę (uchwyt wiertarski). Całe życie się człowiek uczy :)