Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 diesel czy benzyna jaki silnik najlepszy pytania

mareeczek 16 Kwi 2012 14:19 49144 35
  • #31
    frigo
    Poziom 12  
    Auto gonione po niemieckich autostradach przez 200tyś km to co innego niż to samo auto telepane 100tyś po polskich dziurach. ostatnio widziałem passata b6 od spodu z przebiegiem 220 i tam właściwie nie było widać niczego co mogłoby sugerować że to auto ma trochę najechane. Właściwości jezdne dalej były bardzo dobre. Tyle ze w samochodzie z takim kilometrażem należy juz się liczyć z kolejnymi inwestycjami.
    Diesli już raczej nie kupuja świadomi użytkownicy aut rodzinnych. jeśli się taki trafia to albo osoba nieświadoma istnienia dpf i kosztów napraw silnika albo nie licząca sie z czasem i kasą. Diesle dalej sa jednak świetnymi autami flotowymi i na dalekie przeloty do pracy a że Niemcy do tej pory nie bardzo korzystali z dobrodziejstw LPG do takich celów to tych dieslów spełniających najnowsze normy ekologiczne jest u Niemców dalej dużo. Auta bez dpf które miałyby 4-5 lat to juz zdecydowana mniejszosć choć zdarzają się okazje aut zadbanych z małym przebiegiem mających już parę latek. najczęściej jednak z ofert prywatnych i szybko znikają. Jak najbardziej do trafienia są te mazdy bez dpf ze starszych roczników i jak taką gdzieś się zobaczy to można się zastanowić ale dalej zostają takie rzeczy jak dwumasa i parę innych niespodzianek. Tym bardziej ze jak pisałem sam widziałem ile kosztuje naprawa dwumasy w tej maździe. Czy benzyna mazdy ją ma - nie sprawdzałem. Moze duże pojemnosci tak. Poza tą dwumasą to nie było z nią innych problemów a jeździ dużo. na początku właśnie dały znać o sobie braki serwisowe i ceny pierdółek, ale teraz już jest ponoć spoko.
    Na allegro to można sobie popatrzeć ale raczej z przymrużeniem oka. Widząc ile jest tam części z samochodowego złomu i ile tam jest książek serwisowych do kupienia to te auta sa potencjalną bombą dla portfela nabywcy. Jak chcesz kupić auto używane to trzeba niestety własnonożnie udać sie za zachodnią granicę i szukać na własną łapę - najlepiej z kims kto oceni stan auta. Osobiście to nigdy nie zdarzyło mi się wtopić na takiej transakcji w odróżnieniu od zakupów w kraju które zwykły okazywać sie koszmarnymi pomyłkami.
    Nie wiem też po co gazować takie auto jak Mazda 6. przecież mając lekką nogę to auto nie spali wiele a z tego co czytam to tam konstrukcja wtrysków nie jest tak oczywista aby tam montować budżetowe instalacje.
    Ja bym pomyślał jednak bardziej nad Accordem. Nie wiem... jakoś bardziej do mnie przemawiają hondowskie wyroby mimo ze o dawnej maździe 626 to można mówić w samych superlatywach.

    a co musiały te mazdy przejść?
    zakładam że mimo wszystko tego jednak nie przeszły choć cena mocno okazyjna :-)

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mazda.6%...XPORT&damageUnrepaired=ONLY_DAMAGE_UNREPAIRED

    reszta do obejrzenia
    http://suchen.mobile.de/auto/mazda.6.html?sco...paired=ONLY_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=DE
  • #32
    vgw
    Poziom 15  
    a ja podam taki przyklad potwierdzajacy poprzednie wypowiedzi:

    na tej samej trasie jechaly dwa samochody:

    1. Toyota Corolla 1,4l, moc ?
    2. Toyota Corolla 1,6l, moc ?

    na poczatku trasy zatankowalismy (na BP do pelna)

    po przyjechaniu na miejsce ok 300km zatankowalismy do pelna (auta firmowe)

    okazalo sie ze Toyota 1.4l spalila 10l wiecej paliwa !!!!!!!!! dodam ze jechalismy cala trase jednakowo, tzn nie oddalilismy sie wiecej od siebie jak pareset metrow, byla autostrada, byly drogi ekspresowe i krajowe
  • #33
    MagicUK
    Poziom 10  
    Witam

    Nosze sie z zamiarem kupna Mazdy 6 Sport diesel 2009-2011. Problem w tym ze nie wiem ktory silnik wybrac. 2.0 140km 2.2 163km czy 2.2 185km. Moze ktos mi moze doradzic i uzasadnic? Ciekawi mnie jakie tez sa najczestrze problemy z tymi samochodami.
  • #34
    TEDE999
    Poziom 9  
    Witam!

    zdecydowanie silnik diesla 2.2.

    Silnik 2.0 nie cieszy się tak dobrą opinią, szczególnie u nas w kraju ale to ponoć wina serwisów ( podkładki pod wtryski czy coś takiego).
    Problemów jako takich nie ma jeśli kupujesz auto nowe lub prawie nowe z pewnych rąk.
    Najbardziej polecane są silnik 2.0 benzyna bardzo ładnie wypadły w testach.
    W dieslu jakby nie daj boże coś padło...to naprawa kosztuje majątek!
  • #35
    vgw
    Poziom 15  
    Drogi Kolego TEDE999
    cyt "Silnik 2.0 nie cieszy się tak dobrą opinią, szczególnie u nas w kraju ale to ponoć wina serwisów ( podkładki pod wtryski czy coś takiego). "

    Wymysliles to sam, czy usłyszałeś ? Osobiście posiadam taki silnik, 10 lat mineło, nic się nie zepsuło, "a jakieś tam podkładki, czy coś takiego" jak piszesz kupuje się za 10zł i wymienia do końca żywota samochodu ( producent dał podcięte za bardzo i je podżera ). Druga sprawa to wymiana wadliwego zaworu SCV, który wymieniasz sam odkrecajac 2 sróbki (koszt niestety kilka set zl). I to wszystko co związane z silnikiem.

    No i oczywiście należy wymieniać olej max co 15tys. ( 5W30 ) i omijać mechaników, którzy powinni być stolarzami albo piekarzami, a nie mechanikami.
  • #36
    TEDE999
    Poziom 9  
    Czytałem o tym opinie użytkowników :http:// www.autocentrum.pl/


    O samym silniku jest napisane chyba w Auto świecie teraz w empikach i inncyh sklepach można było to znależć. Poświęcone to było tylko silnikom w autach jest opisany 2.0 i 2.2d