Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Sorento 2.0 CRDI - nie odpala na zimnym

kamil2941 09 Dec 2011 21:09 9937 10
Automation24
  • #1
    kamil2941
    Level 15  
    Witam
    Objaw jest taki, że co jakiś czas jest poważny problem z odpaleniem zimnego silnika w temp. otoczenia poniżej 0 st C. Po prostu wtedy można kręcić rozrusznikiem aż do rozładowania akumulatora a silnik tak jakby nie dostawał w ogóle paliwa. Wystarczy jedno małe pryśnięcie placka w dolot i jest wszystko ok bo potem można silnik uruchamiać normalnie mimo że jest nadal zimny. Nie ma reguły czy długo stoi na mrozie czy krótko. Filtr paliwa wymieniony, elektrozawór na pompie podmieniany był, test przelewowy wtrysków zrobiony, usterek w ecu brak jak rowniez w immo. W parametrach ciekawi mnie ciśnienie na szynie, które podczas rozruchu i oczywiscie wtedy gdy nie można uruchomić silnika, wynosi 115-120 bar a zakładane cisnienie wynosi 350 bar. Dodam jeszcze,że odkąd pojawił się ten problem, wtedy gdy auto daje się odpalać to według właściciela rozruch jest troche inny niż kiedys. Otóż silnik odpalał od razu a teraz może 0,5 sekundy później. Prosze o porady
  • Automation24
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • Automation24
  • #3
    loy_b
    Level 12  
    zobacz dekielek pompy wysokiego ciśnienia czy jest suchy oraz 4 śruby mocujące go, to częsty problem bo wtryskiwacze zakładam że sprawdzone na 100% rozrusznik i aku też sprawne.
  • #4
    kamil2941
    Level 15  
    Nie ma żadnych wycieków paliwa a jeśli chodzi o ciśnienie na szynie to mam wątpliwości bo zazwyczaj układy cr przy 120 barach powinny uruchamiać silnik. W każdym razie jeśli faktycznie jest za małe ciśnienie to dlaczego? Zapomniałem dodać że usterka ta pojawiła się nagle, z dnia na dzień wiec można wykluczyć zużycie pompy, która mogła by mieć słabą wydajność na niskich obrotach. W dodatku jeśli silnik już pracuje to ciśnienie jest na poziomie 350 - 400 bar. Jeśli chodzi o wtryski to nie były wyjmowane na stół tylko test przelewowy i korekty sprawdzone z wynikiem pozytywnym. Akumulator bardzo dobry, grzanie świec tez jest ok jak równiez parametry z czujników temperatur
  • #5
    tomasz0703
    Level 25  
    Przy tym cisnieniu nie otworzy wtryskiwaczy ,zobacz zawór regulacji ciśnienia.
  • #6
    kamil2941
    Level 15  
    Właśnie ten zawór był wymieniany od innego silnika działającego prawidłowo a jak go tu założyłem to bez żadnych zmian
  • #7
    loy_b
    Level 12  
    kolego sprawdź czy nie ma opiłków na przelewie od pompy, możesz jeszcze wyczyścić czujnik wysokiego ciśnienia, a ciśnienie masz w trakcie pracy dobre bo obroty są wysokie
  • #8
    Andiv
    Level 32  
    Jak masz możliwość podmień czujnik ciśnienia, w tych silnikach często padają i potrafią oszukiwać, a sterownik widząc za niskie ciśnienie nie wysteruje wtrysków.
    Jak już nic nie pomoże to wtryski na stół, a te także lubią lecieć.
  • #9
    kamil2941
    Level 15  
    Myslę ze tak, odkręce ten czujnik ciśnienia albo od razu wstawie inny i się wtedy wyjaśni
  • #10
    mustang2560
    Level 11  
    Witam czy udało się rozwiązać problem?? U mnie identyczne objawy.Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous