Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domykanie szyb. Domykanie dopiero po załączeniu alarmu.

13 Gru 2004 11:12 3720 22
  • Poziom 11  
    witam.
    mam zainstalowany w swoim samochodzie moduł domykania szb MD-2. jest on podłączony do c.zamka i w momencie zamknięcia drzwi szyby się zamykają. mam pytanie czy dało by się podłączyć tak ten układ aby szyby były domykane dopiero po załączeniu alarmu. z mojego pilota mam możliwość załączenie samego zamka bez konieczności uzbrajania alarmu i nie zawsze chce aby szyby się domykały.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Mam troszkę inny problem, ale w gruncie rzeczy chodzi o to samo. W Oplu Omega po zamknięciu go kluczykiem lub naciśnięciu przycisku w pilocie, zawsze zamykały się szyby. Od jakiegoś czasu szyby zostają otwarte. Tzn dokladnie od czasu odlaczenia akumulatora, ale to nie pierwszy raz jak akumulator został odłączony. Wcześniej wszystko wracało do normy po kilku dniach, nigdy nie interesowałem się jak to ustawić. Gdy tym razem szyby się przestały domykać, poszedłem do salonu opla, tam powiedzieli mi, że trzeba zaprogamować pozycję szyb, która ma się ustawić po zamknięciu samochodu. Pozycję ustawia się trzymając 6 sek przycisk zamykania szyby.

    Samochód ma wbudowany od dłuższego czasu alarm, ale to nigdy nie kolidowało z automatycznym zamykaniem szyb, w Nimeczech w salonie serwisant podłączył tester do komputera i powiedział, że ze strony kompa i Opla wszystko jest ok i to pewnie przez ten alarm.

    Czy ktoś zna może taki problem, lub wie jak temu zaradzic?
  • Poziom 24  
    a czy do centralnego zamka masz oddzielny pilot czy wszystko obsługujesz jedym??
  • Poziom 13  
    Ja? :)
    Mam dwa zestawy po dwa piloty, w każdym jeden oryginalny Opla, raz zintegrowany z kluczykiem, raz osobny no i po jednym od tego polskiego alarmu. Z tym, że używam polskiego pilota. Po przyciśnięciu guzika, wszystko się otwiera/zamyka i uaktywnia/wyłącza się alarm. Jak użyję tylko oryginalnego pilota to alaram nie reaguje.

    Ale próbowałem wielu opcji, żeby sprawdzić te szyby. Zamykałem i otwierałem tym samym, raz tym raz tym, mieszałem piloty. Odłączałem akumulator i nic. Byłem w salonie w Nimeczech, żeby gościu skasował wszystkie piloty i jeszcze raz dodał do pamięci te które mam, bez skutku. Już się poddałem, ale jak zobaczyłem temat to pomyślałem, że może ktoś zna taki problem. Zdaża mi się zostawić niedomknięte okno i alarm się włącza :/
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 24  
    Opuść wszystkie szyby do połowy. Ściągnij minusową klemę z akku i zaczkaj chwilkę (ok 10 min). Później załóż i spróbuj zamknąc samochód tak jak to wcześniej powodowało zamykanie się szyb.

    A co do alarmu to odłącz kable które sterują centralnym ( prawdopodobnie biały i brązowy zależy jaki to alarm (podaj nazwę i mode to powiem ci na pewnol)) Jeśli po odłączeniu tych kabli nadal jest tak samo to spróbuj raz jeszcze motywu z odsuniętymi szybami do połowy i ściąganiem klemy ew próba programowania jaką zalecili w serwisie.
  • Poziom 13  
    OK, dzięki. Na razie nie mogę sprawdzić, bo samochód jest w trasie, ale jak tylko wróci, to sprawdzę motyw z szybami i dam znać. Spiszę też firmę i model alarmu, ale to będzie dopiero w przyszłym tygodniu. Pn / wt się odezwę.
  • Spec od Mercedesów
    Moduł MD 2 jest sterowany w zasadzie byle jakim impulsem. W tej chwili to ustrojstwo jest podłączone do kabelka prowadzącego do siłownika centralnego zamka. Trzeba ten kabelek odłączyć (na module powinna być naklejka, pokazuje który to kabel) i podłączyć ten kabelek do centralki alarmu, a konkretnie na przewód zasilający czujniki dodatkowe, np. ultradźwięk lub czujnik wstrząsowy. Domykanie będzie wtedy następować po uzbrojeniu alarmu.

    Pzdr.
  • Poziom 21  
    a w samochodach bez krancowek?
  • Poziom 11  
    tylko że wyjście zasilaące czujnik ulrtadziwękowy jest zasilane stale(+12V) po załączeniu alarmu. czy to nie będzie miało wpływu na pracę modułu?bo z tego co wiem to on potrzebuje impulsu masy na to żeby zadziałać
  • Spec od Mercedesów
    No ja myślałem o tym wyjściu odłączanym, czyli masie. Z tego co pamiętam z instrukcji modułu MD to reaguje on również na impulsy ujemne.
  • Poziom 11  
    MD jest wyzwalany impulsem lub stałym poziomem masy. podczas załączenia alarmu na przewodach do c.zamka pojawia się impus masy i z tego co wyczytałem to na przewodzie od czujnika ultra.. jest stała masa więc może tam to mogę podpiąć?co Ty na to?tylko jest jeszcze jedna kwestia, bo z MD wychodzą dwa przewody które teraz są podłączone do zamka a przewód do czujnika ultra.. jest jeden.
  • Spec od Mercedesów
    Witam.
    Pomotlałeś się,bo +12 na moduły faktycznie jest podłączone na stałe, odłączana natomiast jest masa, i tam by należało się wpiąć.
    Pzdr.
  • Poziom 11  
    tzn?teraz mam podłączone dwa przewody od modułu do przewodów idących z alarmu do c.zamka(moduł jest wyzwalany impulsem masy i wszystko gra),więc jak mam to wpiąć żeby to działało tylko z alarmem?bo ja już sięchyba pogubiłem.mi się wydaje że jak zamienie przewód na który jest pdawana masa w momencie załączania c.zamka, na przewód do zasilania czujnika ultradz..(bo z tego co wyczytałem z instrukcji alarmu to tam po załączeniu alarmu jest stale 0V)to będzie tak jak bym chciał?
  • Poziom 11  
    sposób dobry bo ja właśnie tak mam podłączone, więc chyba trochę źle mnie zrozumiałeś bo ja chcę to mieć trochę inaczej
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Przyjrzyj się dokładnie i powiedz czy tak samo masz to zrobione.
    Czy na przewodach: otwórz zamknij masz założone diody??
    Ja właśnie w ten sposób poradziłem sobie z takim problemem w oplu.

    Diody muszą być założone tak jak są namalowane i w takim samym miejscu (przed połączeniem alarmu z md2)
  • Poziom 11  
    tak, tylko że diody zabezpieczją przed domykaniem szyb jeśli zamkniesz zamek kluczukiem a ja chcę zronbić że przy zamknięciu samego zamka pilotem szyby nie były domykane. u mnie to jest w ten sposób że mam pilot dwuprzyciskowy jednym przyciskiem uzbrajam alarm i zamek, a po wcisnięciu drugiego przycisku pojawia się impuls masy na przewodach sterujących zamek i zamyka się samochód a alarm pozostaje nieaktywny. i ja bym chciał aby w tym drugim przypadku szyby też nie były domykane. ale rzeczywiście Twój sposób jest cieawy, w pierwszej cwili nie zwróciłem na te diody uwagi.Dzięki, ale może uda mi się to jeszcze dopracować.
  • Poziom 24  
    TO czegoś nie zrozumiałem. więc w takim przypadq możesz wykożystać impuls który idzie na syrenkę (+12V) i masę która idzie na czójniki dodatkowe( masa ta pojawia się po uzbrojeniu alarmu) trzeba by między te kable wpiąć przekaźnik zabezpieczyć go diodą a przez przekaźnik przepuścić sygnał masy do szyb.
    Przy rozbrajaniu alarmu nie próbowałby zamykać szyb ponieważ zniknie masa z czójnika dodatkowego i przekaźnik się nie załączy.
    Może w ten sposób będzie dobrze
  • Poziom 11  
    w sobotę spróbuję, może będzie dobrze, a może masz jakieś sugestje jaki przekaźnik zastosować?
  • Poziom 24  
    To w zasadzie jest obojętne w każdym bądź razie musi być na 12V. Amperaż nie istotny. Ale pamiętaj by zabezpieczyć go diodą.
    Jeśli chcesz zrobie ci rysunek jak to masz zrobić.
  • Poziom 11  
    to może narysuj to będzie mi łatwiej
  • Poziom 11  
    dzięki.jurto prubóję podłączać.
    tak prześledziłem to podłączenie i stwierdziłem, że jeśli podłącze bezpośrednio pod przewód idący do czujników to będzie to samo i rzeczywiście dziła tak jak powinno więc już się nie bawiłem w te przekaźniki.mam jeszcze pytanie czy jesteś zadowolony z tego modułu? bo ja nie barzo - bardzo często nie domyka mi szyb a nie chę zwiększać jego czułości bo wtedy będzie długo czekał i niepotrzebnie obciążał ukumulator i silniki szyb. chyba w nowym temacie popytam inych użytkowników jak to się u nich ma.