Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic, Komputer, a palenie z rana i kopcenie

101990 10 Gru 2011 09:58 3147 9
  • #1 10 Gru 2011 09:58
    101990
    Poziom 12  

    Witam, jestem zdesperowany po kolejnych wymianach podzespołów, naprawach, niedających rezultatów, dlatego piszę na tym forum. Posiadam Scenica 1.9 DTI 98r. z przebiegiem ponad 300 tyś. Auto jest zadbane, nie bierze oleju, pali około 5 litrów, jest zrywne. Jednak od pewnego czasu bardzo duży problem. Mianowicie OKROPNIE KOPCI MI NA CZARNO ( Wręcz zostaje sadza na asfalcie ) oraz auto nie chce palić gdy jest zimne. Wielu "mechaników" już zaglądało do mojej "reni" i dawało to takie rezultaty jak:
    - Wymiana pompy
    - Wymiana wtrysków
    - Wymiana świec żarowych
    - Wymiana czujnika temperatury
    - Zaślepienie egr
    - robiony przepływomierz itd. itd..
    - Turbo ładuje

    I rezultatów brak ! Więc stwierdziłem że pojadę do elektromechanika i podłącze go pod komputer. Co wyszło:
    - Błędy błędy błędy, odnośnie sterowania wtrysków, świec itp.
    Jednak gdy się wchodziło w diagnostykę, i śledziło się na gorąco wszystkie parametry dawkowania, itp. Wszystko było w normie ! Mechanik zasugerował iż może komputer zakłamuje prawdę? Czy jest możliwe aby komputer był aż tak uszkodzony i robił takie jaja? proszę o pomoc bo naprawdę nie mam już siły...

    Pozdrawiam.

    -1 9
  • #2 10 Gru 2011 23:19
    sputnik1
    Poziom 16  

    A jak pali jak jest zimny?
    Dymi na czarno?, skoro turbo daje ciśnienie to powietrza ma ile trzeba, wtryski nie leją więc paliwa też ma ile trzeba, przepływka nie kłamie to może rzeczywiście coś z tą mapą jest nie tak w kompie. Nie pali więcej niż wcześniej?

    0
  • #3 11 Gru 2011 14:49
    101990
    Poziom 12  

    pali bardzo ciężko jak jest zimny, pali około 5,5 li na 100 km . Jutro kolega przywiezie mi komputer z rozbitego scenica. Dam znać jak efekty

    0
  • #4 11 Gru 2011 15:00
    tzok
    Moderator Samochody

    Ja Ci już powiem jakie będą efekty - nie uruchomisz silnika...

    Błędy powinny mieć jeszcze zapisane dodatkowe dane opisujące w jakich okolicznościach zostały zapisane (choć nie znam się na Renówkach, to dość stary model i może tego nie mieć). Szkoda, że nie wynotowałeś sobie tych błędów.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic655869.html

    0
  • #5 11 Gru 2011 17:03
    sputnik1
    Poziom 16  

    Mój teść miał takiego scenica i przez 2 zimy walczyliśmy z nim, z k Powiem tak, nie chcę cię martwić ale powody niepalenia zimnych tych 1,9 dti są naprawdę zagadkowe. Pomijając całą elektrykę, czujniki, grzanie świec itd łącznie z kompem, dawkami paliwa przy rozruchu na zimno (można je podejrzeć na dobrym kompie) oraz pomijając ustawienia rozrządu, zakładanie zaworków zwrotnych żeby paliwo się nie cofało itd itd poddaliśmy się. Wszystkie naprawdę wszystkie możliwości sprawdziliśmy i nic. Nasza opcja końcowa to były dwie rzeczy.
    1. Pompa wtryskowa i tu być może słabe ciśnienie a także dziwne zachowania czujnika temp paliwa.
    2. Komputer
    Dodam tylko że te silniki mają coś takiego że albo palą super albo... tak jak u Ciebie.
    A i jeszcze jedno, te silniki są mega wytrzymałe jeśli chodzi o przebieg.
    Mam nadzieję że Tobie się uda. Daj znać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sory za literówki powyżej

    1
  • #6 12 Gru 2011 18:15
    101990
    Poziom 12  

    PANOWIE ! PEŁNA VICTORIA ! Auto pali gdy jest zimne na strzała, mogę go kręcić do odcięcia i może tylko "pierdnie" czarnym dymkiem. !! Za komputer zapłaciłem 50 zł .

    "Ja Ci już powiem jakie będą efekty - nie uruchomisz silnika... " Nic takiego nie odnotowałem... tyle że mi się zresetował licznik przejechanych kilometrów.

    Panowie.. gdy będziecie mieli podobne problemy, proponuje iść w tym kierunku...

    1
  • #7 12 Gru 2011 18:18
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ciekawe, immo tak samo puściło? Opisz jak tego dokonałeś.

    0
  • #8 12 Gru 2011 19:41
    101990
    Poziom 12  

    Przed włożeniem komputera do samochodu, kolega prze lutował ze starego kompa jakieś dwa układy scalone, nie chciał mi powiedzieć dlaczego to robi.

    0
  • #9 12 Gru 2011 21:12
    sputnik1
    Poziom 16  

    Czyli jednak komp.
    Zapytaj koniecznie kolegi co było z twoim nie tak, to że przelutował układy to może immo przelutował.
    Z tego co pamiętam to u teścia w tym scenicu co nie chciał palić padła na sam koniec kontrolka check i nie była to wina żarówki bo tą na sprawdziłem, coś padło w kompie, ale samochód miał już wyznaczone miejsce zbytu za kilka dni po tym jak padła ta kontrolka więc nawet nie zabierałem się za to. Może kurcze coś leci w tych kompach po kilku latach, może padają mapy wtrysku? tak jak np ma to miejsce w silnikach 105 tdivw, tu po kilku latach jak jest silnik ciepły można zapomnieć o paleniu na "dyk" trzeba pokręcić, wystarczy wgrać na nowo program i czary mary działa, już kilka znanych mi osób miał takie przeboje w tych 105 tdi, więc może akurat w scenicu jest na zimno podobny problemik.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proponuję skończyć z filozofowaniem na tym forum. Coś wiesz, że dzwonią tylko nie wiesz, w którym kościele. Więc przestań się publicznie kompromitować. Jeszcze jeden taki bezsensowny post i zablokuję możliwość pisania.

    0
  • #10 13 Gru 2011 00:06
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    101990 napisał:

    Przed włożeniem komputera do samochodu, kolega prze lutował ze starego kompa jakieś dwa układy scalone, nie chciał mi powiedzieć dlaczego to robi.

    I wszystko jasne.

    0