Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota RAV4 vvti a BRC sequent24

myszonek21 10 Gru 2011 15:33 4943 14
  • Poziom 8  
    Mam problem z moją Ravką 01r, silnik AZFE 150 kM.
    Świeżo co zamontowano w nim instalację BRC sequent24 + lubryfikacja. Samochód zanim zamontowano LPG wszystko wymieniono prócz świec (gazownik kazał nie ruszać).
    Dodam, że testowałem go ok.6000 km (zero problemów).
    Kiedy zamontowano dosłownie na drugi dzień zaczęło się delikatne poszarpywanie przy mniejszych obrotach (do ok.2500 obrotów), wyskoczył check (słyszałem o wrażliwości na gaz). W trakcie przyspieszania check zaczął migać. Gazownik nie mógł zdiagnozować co było przyczyną checka.
    Więc u diagnosty ustaliłem, że są przerwy w dopływie prądu na 1 i 4 cylinder. Więc gazownik wymienił mi świece, następnie 2 cewki i się dopiero teraz zaczęło. Zaczęło teraz tak szarpać zarówno na benzynie jak i na gazie.
    Obroty spadają poniżej 1000 obrotów(400-600).
    Samochód, jak mu się daję mocno w gaz, to się dusi. I jak teraz przyspieszam to również na benzynie check miga.
    Co to może być bo gazownik uważa, że to wina auta a nie instalacji.
    Ale jak mu Ravkę zaprowadzałem była to igiełka.
  • Poziom 23  
    Widocznie to nie gazownik tylko lepak,pojedź do niego i powiedz że jeśli nie ogarnie tego problemu to niech zdemontuje instalację LPG i doprowadzi auto do stanu z przed montażu i poszukaj konkretnego gazownika co będzie wiedział jak zagazować to auto.
  • Poziom 8  
    Właśnie odebrałem autko, i jak na razie ok. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, że padły dwie nowe świece (Beru), ale konkretnie to że na kompie u diagnosty wyszło ze na 1i 4 cylindrze są przerwy w dopływie prądu, natomiast gazownik oświadczył że na 2 i 3 cylindrze padły świece. Co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dowiedziałem się że lepiej będzie następnym razem kupić świece irydowe i będzie po problemie?
  • Poziom 35  
    A na benzynie jest dobrze z pracą czy też szarpie.
    Przejedz się z 10km na samej benzynie.
  • Poziom 8  
    Przejechałem na benzynie ok.15km i jest ok. Gazownik wymienił jak mi oświadczył dwie świece (2i 3 cylinder) pracuje na wolnych obrotach na benzynie jak i na gazie ok. Na benzynie wkręca się super, na gazie jedzie się nim od 2,5 tys. obrotów ok. ale od 1,5 do 2,5 straszny mół. Teraz go zlitrażowałem i wychodzi ok. 14,5 litra na 100(porażka) auto w dolnych ob rotach podszarpuje. Check cały czas się pali, a ponadto jak dodaję gazu na LPG to zaczyna mrugać(Na benzynie check podczas przyśpieszania tylko świeci) Pierwszy raz check zapalił się po montażu gazu. Jutro znów do gazownika i zobaczymy, ale moja wyrozumiałość powoli się zaczyna kończyć.( 4 razy i nie potrafi nic zrobić -miesiąc po montażu) 3 tysiące zł. i mam wielkie g...o. Jak na razie BRC to totalna porażka.
  • Poziom 35  
    myszonek21 napisał:
    Jak na razie BRC to totalna porażka.


    Gazownik kolego myszonek - Gazownik du.a.
  • Poziom 8  
    Jestem właśnie po kolejnej wizycie u autoryzowanego gazownika BRC. Przejechałem się razem z panem na włączownym laptopie kilka kilometrów. Wcześniej checka wykasowałem poprzez odłączenie akumulatora na noc i przyjechałem na samej benzynie. Pokazałem pracę na benzynie i że podczas przyśpieszania nie miga check. Natomiast po przełączeniu na gaz przy mniejszym zakresie obrotów poszarpuje, przy dodawaniu gazu zaczyna migać, po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna świecić na stałe, ale mimo tego znów przy dodawaniu gazu na lpg to miga, aha jeszcze to zużycie w granicach 15l. Zaglądałem pod maskę są zamontowane pomarańczowe wtryski, które są praktycznie przy samej głowicy(wężyki max. 5 cm)+ Genius 1500 m Bar + lubryfikacja. Po rozmowie z panem gazownikem wydaje mu się ze jest to wina wtrysków i na następny tydzien umówiłem się z nim na ich wymianę lecz jak oświadczył na niebieskie. Moje pytanie jest takie czy może być prawidłowy tok rozumowania, czy błędny kierunek. Nadmieniam ze wymieniałem wcześniej świece(zwykłe Beru) i dwie cewki i nic dalej ten sam efekt.
  • Poziom 23  
    Skoro po wymianie dwóch cewek i świec nic się nie zmieniło to znaczy że nie potrzebnie je wymieniłeś i gazownik powinien ci zwrócić kasę za te części.
    Wtryski wymienia na własny koszt więc niech próbuje może mają za małą wydajność.
  • Poziom 35  
    KS2507 napisał:
    Skoro po wymianie dwóch cewek i świec nic się nie zmieniło to znaczy że nie potrzebnie je wymieniłeś i gazownik powinien ci zwrucić kasę za te części.


    Czemu tak sądzisz? Jak masz chęć wymieniać to wymieniaj sobie nawet wszystkie czujnik samichodu.
  • Poziom 23  
    kidu22 napisał:
    KS2507 napisał:
    Skoro po wymianie dwóch cewek i świec nic się nie zmieniło to znaczy że nie potrzebnie je wymieniłeś i gazownik powinien ci zwrucić kasę za te części.


    Czemu tak sądzisz? Jak masz chęć wymieniać to wymieniaj sobie nawet wszystkie czujnik samichodu.


    W pierwszym poście autor napisał że gazownik wymienił świece i dwie cewki po czym silnik zaczą szarpać na PB i na LPG.
  • Moderator Samochody
    kidu22 napisał:
    Gazownik kolego myszonek - Gazownik du.a.

    Jak 95% całego Czarkam-u, dlatego najlepiej się trzymać z daleka od BRC, mimo że to bardzo dobre instalacje.
  • Poziom 11  
    Coś z wtryskiwaczami, albo żle dobrane albo zamienione kolejności wtrysków.
  • Poziom 35  
    Zmienne czasy wtrysku z powodu vvt mogą zpiepszy.... nastawy .
  • Poziom 8  
    właśnie wraciłem z serwisu BRC w Legnicy, jestem pod wrażeniem profesjonalizmu. Ten co mi montował gaz to jak porównywać dzień do nocy. Po objawach jakie dolegały mojej Ravce oraz po podłączeniu do kompa i przejechaniu kilku km, mechanik od razu trafił i auto teraz jeździ tak jak na benzynie, czyli idealnie a wszystkiemu winna dysza na 1 cylindrze z zaklinowanym kawałkiem metalu.