Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Meriva 1.7 Cdti 2005r silnik

10 Gru 2011 20:16 6545 13
  • Poziom 13  
    Witam
    Mam problem z Meriva 2005 rok 1,7 cdti z17dth.System Denso. Występuje błąd P0191 niskie napiecie sterujace ciśnienia paliwa. Sprawdzone wyciągnięte wtryski i pompa do sprawdzenia i niby ok. Zawór na pompie ciśnienia wymieniony również czujnik na listwie. Sprawdzona instalacja od regulatora do komputera. Nadal występuje błąd i nie da się go skasować nawet na postoju. W parametrach po odpaleniu ciśnienie paliwa jest 2 razy wieksze od wyliczonego i silnik klekocze. Proszę o jakieś sugestie,porady może ktoś z was przerabiał ten problem.
  • Poziom 39  
    Zasilania na czujniku jakie masz? Stabilne?
  • Poziom 13  
    Nie sprawdziłem tego. Ale nawet jakby komputer źle sterował to podłożyłem drugi i jest tak samo.A taka ciekawostka to samochód odpala z wypiętą kostka od regulatora ciśnienia.
  • Poziom 40  
    Nie wiem czy ten post coś pomoże, ale zawsze warto spróbować.
    Miałem przypadek ale odwrotny niż Twój.
    Ducato, 2,2 HDi - na biegu jałowym mogłeś go gazować ile chciałeś, a ciśnienia zadane i rzeczywiste "pokrywały się".
    Wystarczyło tylko wyjechać na trasę i dać mu gaz do podłogi a za chwilę auto słabło, wyskakiwał błąd o zbyt małym ciśnieniu paliwa.
    Oczywiście na pewniaka wymieniłem regulator na pompie i........nic się nie zmieniło.
    Następnie pod nóż poszedł czujnik ciśnienia i....też się nic nie zmieniło.
    Przyczyna tkwiła w "dziurawych" wtryskach.
    Po wymianie wtrysków problem znikł.

  • Poziom 34  
    Aleksander_01 - jak ten biedny sterownik miałby stwierdzić zgon wtrysków na wyłączonym silniku?
  • Poziom 39  
    SCV masz 1 czy 2 sztuki jak w Toyotach?
  • Poziom 40  
    damdam napisał:
    Aleksander_01 - jak ten biedny sterownik miałby stwierdzić zgon wtrysków na wyłączonym silniku?


    Pokaż mi gdzie napisałem że to sterownik stwierdził, oraz gdzie jest napisane że bylo to na wyłączonym silniku ?

    Czy rozumiesz to co czytasz ?

  • Poziom 34  
    gori92 napisał:
    Nadal występuje błąd i nie da się go skasować nawet na postoju


    Więc porada dot. wtrysków w HDI nijak ma się do tego przypadku.
  • Poziom 40  
    damdam napisał:
    gori92 napisał:
    Nadal występuje błąd i nie da się go skasować nawet na postoju


    Więc porada dot. wtrysków w HDI nijak ma się do tego przypadku.


    Załamka, normalnie załamka. HDi czy CDtI toż to jest cały czas CR tylko nazwy marketingowe zostały wprowadzone dla potrzeb konkretnych marek.

  • Poziom 34  
    dobrze, może inaczej - tutaj mamy ciśnienie 2x większe niż trzeba - a ty opisujesz przypadek typowy dla spadku ciśnienia rail.
    Tutaj do pomiaru wiązka do Czujnika ciśnienia, napięcie zasilania czujnika, i na pewno coś się wyjaśni
  • Poziom 40  
    damdam napisał:
    dobrze, może inaczej - tutaj mamy ciśnienie 2x większe niż trzeba - a ty opisujesz przypadek typowy dla spadku ciśnienia rail.
    Tutaj do pomiaru wiązka do Czujnika ciśnienia, napięcie zasilania czujnika, i na pewno coś się wyjaśni


    Napisałem w pierwszym moim poście "Nie wiem czy ten post coś pomoże, ale zawsze warto spróbować."

    A jakie parametry ma ciśnienie na wyłączonym silniku ?
    Regulator który podstawiłeś jest "pewny".
  • Poziom 42  
    Panowie , dajcie się wypowiedzieć Pytającemu.
    Gdy palisz na wypiętym reg.ciśnienia na pompie , ustrój widzi dalej podwójne ciśnienie na listwie?
  • Poziom 9  
    Gori92 jestem ciekawy jak zakonczyles ta sprawe z Meriva bo mam identyczny przypadek. Jesli sie z tym uporales dokoncz prosze temat.
    DZIEKI
  • Poziom 9  
    A wiec koledzy witam ponownie. Czytalem post od poczatku i mialem dzisiaj taki sam problem jak kolega Gori. I jak zwykle ktos zadal pytanie i banda Id....... zaczela odpowiadac nie majac wogole pojecia o czym pisza. I oczywiscie jak zwykle nic nie wnaszac. Na przyszlosc to albo pomozcie albo NIC NIE PISZCIE.
    Wracajac do sprawy chce tylko odpowiedziec na pytanie chociaz i tak juz jest za późno ale moze komus pomoze. Mialem identyczne objawy blad p0191,i czasem P1218, wywalalo kontolke silnika oraz zapalal sie zolty esp, po chwili klekotanie silnika i auto gaslo po czym nie mozna bylo odpalic bo krecilo tak jak by nie bylo kompresji. Wymienilem zawor SCV jak na forach"kupilem orginalny" ale nic nie dalo, wiec pompa do sprawdzenia :cry: , potem wymiana komputera, przy tym BCM, i :cry: , na koniec sprawdzilem wiazke od kompa ta z ktorej wychodza przewody na wtryski i EUREKA.
    Pomimo ze kostka wygladala super w srodku nie ztykaly dobrze PINY. Kupilem uzywana kostke komputera, przelutowalem kabelki i smiga. Mam nadzieje ze komus to sie przyda bo ja zjadlem zemby na tym i szukalem po roznych forach. Trwalo to rtzy tygodnie. I jeszcze raz prosba. JAK NIEWIECIE TO SIE NIE WTRACAJCIE. To do szanownych forumowiczow