Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo fh 12 2004r. brak wspomagania

10 Dec 2011 22:06 7777 7
  • Level 9  
    Witam serdecznie. Po wymianie uszczelniaczy i łożysk w przekładni kierowniczej zgineło wspomaganie kierownicy. Dodam że samochód ma tylną oś skrętną sterowaną hydraulicznie za pomocą siłownika który zamocowany jest na wąsie powyżej drążka wzdłużnego. Przy rozbieraniu kolumny odkręciłem z dołu jakiś wzmacniacz cisnienia czy coś takiego. Jestam pewien ze kolumna złożona jest tak jak się nalęży. Prosze o opinie i porady. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
  • Trucks specialist
    Moja opinia jest taka ze jak sie na czyms nie znam to sie za to nie biore. Szczegolnie w takich elementach jak uklad kierowniczy ktory ma bezposredni wplyw na bezpieczenstwo jazdy. Oddaj przekladnie do serwisu zajmujacego sie naprawa takich przekladni i masz problem z glowy. Dostaniesz jeszcze do tego certyfikat sprawnosci i gwarancje na 12 miesiecy.
  • Level 17  
    Oddaj do serwisu.
    Zapłacisz kilkanaście tysięcy za wymianę bo jaki serwis regeneruje przekładnie kierownicze i oczywiście gwarancja będzie.

    Tak poważnie to poszukam materiałów i postaram się pomóc.
  • Trucks specialist
    gka3 wrote:
    Oddaj do serwisu.
    Zapłacisz kilkanaście tysięcy za wymianę bo jaki serwis regeneruje przekładnie kierownicze i oczywiście gwarancja będzie.


    np Hydroserwis Torun

    Robia wszystkie przekladnie oraz pompy wspomagania. Maja autoryzacje ZF oraz chyba Luk.

    Nie zdzieraja z kasy, kazda przekladnia wraca z certyfikatem sprawnosci. Jeszcze nigdy nie mialem zadnych problemow po przekladniach od nich. No i gwarancja jest
  • Level 9  
    Naprawiam ciężarówki już 12lat i parenaście kolumn robiłem. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Przyznam że ze skrętną tylną podwieszna osią jeszcze nie robiłem ale nie wiedziałem że wyniknie z tego problem. Auto było załadowane więc ćiężko było tą tylną oś odpowietrzyć. Jutro się rozładuje więc będe kombinował dalej. Liczył że któryś z kolegów ma więcej doświadczenia z samochodami specjalnymi i z takim typem układu kierowniczego. W moich stronach 90% taboru to ciągniki siodłowe gdzie układ wspomagania jest dość prosty. Będe wdzięczny jesli ktoś kto cos wie na ten temat podzieli się własnymi wiadomościami. Pozdrawiam..
  • Level 14  
    witam

    widze ze najwiecej dobrych rad jest od osób które nigdy nie naprawiały tylnej osi skrętnej w VOLVO ... choć z takimi uwagami częciowo musze się zgodzić, zanim rozebrałeś powinieneś przynajmniej zapoznac sie z budowa i zasada dzialania

    co do usterki to brak wspomagania może być konsekwencją wielu rzeczy, powiedzmy że poskładałeś przekładnię prawidłowo i prawidłowo podłączyłeś wszystkie przewody to dalej nie będziesz miał wspomagania dopuki nie odpowietrzysz układu
    do tego służą króćce na siłowniku tylnej osi ( zgaduje który typ masz bo nie podałeś szczegółów auta np.VIN ) sam nie dasz rady do tego potrzebna zewnętrzna pompa z manometrem do sprawdzenia cisnienia i odpowiednimi przyłączeniami no i na koniec należy bezwzględnie ustawić zbierzność tylnej osi wzgledem ramy i względem osi przedniej ( jak masz nowy typ to przy pomocy programu diagnostycznego VCADS a jak stary typ to ręcznie )

    a tak teraz to pozostaje zadzwonic po mechanika ..z serwisu


    pozdrowienia
  • Level 9  
    Dzięki za rzeczową odpowiedź. Króćce do odpowietrzania są na siłowniku przy kolumnie kierowniczej. Widzę, że sam nie przeskoczę tego tematu, więc chyba niema co tracić czasu. Orientujesz się, ile takie nabijanie układu może kosztować? Pozdrawiam.
  • Level 14  
    U mnie ok 280 £ + VAT ( 3 godz. ) + 4.5 L oleju ATF 90 at 13.89 £ / L
    Cena zawiera ustawienie zbieżności przedniej i tylnej osi, ustawienie przekładni i kontrola ciśnienia pompy wspomagania.

    Pozdrowienia.