Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Koleos 2,0dci 150KM ciężko pali zimny

11 Gru 2011 11:10 11215 15
  • Poziom 21  
    Mam problem z Renault Koleos 2,0 dci 150KM.
    Gdy temperatura spadnie poniżej zera auto ciężko odpala tzn. długo kręci i sprawia wrażenie jakby nie palił na wszystkie cylindry. Zaraz po odpaleniu i zgaszeniu auta, odpala po jednym obrocie rozrusznika czyli jak ciepły.
    Wymienione zostały świece żarowe,
    Na komputerze żadnych błędów, korekcje dawek największe na 3cim cylindrze do 0,5mg reszta to 0,1-0,2
    Na przelewach najwięcej daje 3ci a najmniej 2gi i jest to spora różnica.
    Po wyjęciu do sprawdzenia na stole wszystkie wtryski pracują jak nowe i mają takie same parametry tzn. tyle samo wtryskują paliwa i tyle samo leci nadmiarem w każdym z nich.
    Czy ktoś ma może pomysł co może być przyczyną takiego problemu?
    Dodam, że takie same silniki występują w Lagunach, Nissanach x-trail, Scenicach, Oplach Movano.
    Są to wtryski piezokrystaliczne Bosch. Wcześniej nie miałem z mini do czynienia.
    Proszę o pomoc bo na razie nie mam więcej pomysłów.
  • Poziom 40  
    Piezokrystaliczne? Jesteś pewien?
    Masz wydruki z EPS czy na czym to było sprawdzane? Bo skoro masz różnicę na przelewach to musi coś być nie tak.
  • Poziom 21  
    niewiem czy piezokrystaliczne czy piezoelektryczne. W wikipedi jest piezokrystaliczne i taka jest prawidłowa nazwa potocznie mówi sie piezoelektryczne.
    Więc jak z wtryskami jest cos nie tak, to jak wytłumaczyc bezproblemowe odpalanie na ciepłym silniku, Nawet po odpaleniu i pracy silnika przez sekunde odczekam 5 min i odpalam bez problemu.
    Jeszcze przyszło mi do głowy ze sprawdze czy swiece wogóle grzeją moze ktos wie do jakiej temp. w tym silniku grzeją świece.
    Są to świece na 7v i nie zabardzo wiem czym je podłączyc na ostro, aby sprawdzic ich działanie i czy po takim ręcznym podgrzaniu świec dpali bez problemu.
    Rozumiem, że jak z przelewami nie jest równo to nie jest dobrze, ale w tym przypadku pomiar była robiony 2 razy, bo za pierwszym razem spadł wężyk od 2 wtrysku, drugim razem z pierwszego i zapadła decyzja, że wyciągamy i sprawdzamy na stole, bo na aucie to niema pewnosci, czy wszystko jest szczelne.
    Więc takie pytanie. Czy jakby którys wtryskowacz lał, lub był przytkany, to silnik pracował by normalnie i odpalał normalnie jak byłby ciepły, czy to ma znaczenie przy rozruchu a później nie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakie ciśnienie daje pompa podczas rozruchu gdy usterka występuje?

    Wymieniłeś świece bo? Taki kaprys czy tamte nie grzały?

    Poza tym są to wtryskiwacze piezoelektryczne, nie wiem czy próba przelewowa ma sens ponieważ na końcu przewodu z powrotów jest zawór utrzymujący ciśnienie 10 bar na powrocie w celu prawidłowego działania wtryskiwaczy.
  • Poziom 21  
    Sam się zastanawiałem czy próba przelewowa ma sens w piezoelektrycznych ze wzgledu na ich budowe.

    Swiece wymieniłem, bo miały 10ohm na nowe 14-15ohm, ale sprawdzałem stare to grzeją, Jeden kolega podpowiedział mi, że to moze byc problem, że może nie grzeją w tym miejscu co trzeba i wymieniłem, jak widac niepotrzebnie

    Ciśnienia przy rozruchu niestety nie zmerzyłem kiedy wystepuje problem, ale tak normalnie przy ciepłym to było na starcie 150 do 240, takie mi wartosci najmniejsze w texie zanotował poźniej utrzymuje około 320

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ponoć są tam 2 rodzaje świec:

    Świece "WOLNE" są oznaczone czarnym pierścieniem.
    Świece "SZYBKIE" są oznaczone białym pierścieniem.

    Dlatego może ta różna oporność, skąd takie udziwnienie to nie wiem, no ale skoro grzały to ok.

    Pozostaje chyba cofające się paliwo.
  • Poziom 18  
    robert199 napisał:
    auto ciężko odpala tzn. długo kręci i sprwaia wrażenie jakby ie palił na wszystkie cylindry. Zaraz po odpaleniu i zgaszeniu auta Odpala po jednym obrocie rozrusznika czyli jak ciepły.


    Nieszczelność układu zasilania
  • Poziom 21  
    czyli rozumiem, że szukać czy gdzieś nie cieknie, a jeśli nie cieknie to założyć zawór puszczający tylko w jedną stronę jak najbliżej pompy wysokiego ciśnienienia.
    Napewno to posprawdzam, ale nie dzis. O wynikach poinformuje
    Ale teoretycznie w lecie po dłuższym postoju tez powinien byc problem, chyba, że sie myle
    Bo problemy zaczeły sie dopiero jak temperatury spadły
  • Poziom 18  
    robert199 napisał:

    Ale teoretycznie w lecie po dłuższym postoju tez powinien byc problem, chyba, że sie myle
    Bo problemy zaczeły sie dopiero jak temperatury spadły


    Niby tak, ale być może po prostu w lecie nie miałeś nieszczelności....
  • Poziom 21  
    Dziś rano miałem okazje sprawdzić podgrzewanie świec i okazuje sie ze nie grzeją.
    czeka mnie szukanie przekaźnika i bezpieczników od świec. w garażu rano było 6 stopni C przy włączaniu zapłonu kontrolka od świec żarowych zapałała się przy próbie odpalania również, Zauważyłem, ze jak silnik jest ciepły to nie uruchamia sie kontrolka od grzania świec

    Pisownia już poprawiona
  • Poziom 21  
    Przyczyna została znaleziona.
    Wcześniej nie pisałem o tym, bo nie myślalem ze może być to istotne, ale auto miało niewielką kolizje, uderzenie w lewy przedni błotnik. Jak sie okazuje przekaźnik do świec żarowych znajduje sie właśnie za tym błotnikiem, połamana została kostka łącząca przekaźnik z wiązką kabli.
    Jeszcze mam kilka pytań:
    Dlaczego na przekaźniku jest napis 12v a świece są 7v
    i jak sprawdzić przekaźnik od świec? czy to jest typowy przekaźnik, czy może jakoś inaczej sie go steruje?

    przekaźnik taki jak na obrazku

    Renault Koleos 2,0dci 150KM ciężko pali zimny
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A sprawdziłeś że jest tam 7V, czy tylko tak słyszałeś? Napraw kostkę, wpakuj żarówkę 55W zamiast świecy i wiedzieć będziesz czy działa.
  • Poziom 21  
    wcześniej sprawdzałem żarówką i nie było prądu
    a te 7v to stąd, że na świecy żarowej jest napis 7v i w specyfikacji technicznej świecy jest 7v. Niestety brak czasu narazie aby z tym powalczyć, ale ważne jest to, że już jestem na dobrym tropie, jeszcze tylko nie znalazłem informacji czy do tego obwodu świec jest jakiś bezpiecznik, bo w opisie skrzynki bezpieczników w aucie nie znalazłem
  • Poziom 9  
    Świeca "szybka" ma napis 7v, podczas grzania i tak podawane na nią jest 12v z akumulatora, trwa to jednak bardzo krótko więc świeca nagrzewa się błyskawicznie lecz nie przepala się. Typ świec "wolnych" nie jest już produkowany a takie właśnie posiadam w swojej Lagunie, tu grzanie trwa ładnych parę sekund.
  • Poziom 21  
    dziekuje za informacje na temat świec.
    faktycznie te świece pod 12v rozgrzewaja sie okolo 1s moze nawet nie
    typowe świece z grubym koncem grzeją sie 3-4s
  • Poziom 21  
    problem rozwiązany. Wtyczka do przekaźnika była odwrotnie włożona(wciśnięta na siłe)
    naszzescie teraz ppodgrzewanie swiec działa i auto paliw największe mrozy