Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1229, 2007r Padł silnik! Jaki powód?

11 Gru 2011 12:32 1986 3
  • Poziom 9  
    Witam. Mam Mercedesa Atego 1229, z końca 2007 r, Przebieg 350 tyś km.
    Do końca pracował dobrze, dymka nie puścił ani spadku mocy nie było.
    Podczas jazdy na 6 cyl przestał pracować i sadziło kompresją dymem w korek oleju. Rozkręciliśmy go a tam wszystkie tłoki popękane a najgorzej 6 aż pzrepuszczał kompresje i ta pęknięta część tłoka zrobiła próg na cylindrze, takie wyżłobienie z 1 cm na 3 cm. Kupiłem go rok temu i przejeżdził 100 tyś km. Olej lałem syntetyczny zmieniałem co 40 tys, a przed awarią z 10tys km przeszedłem na 10w/40.
    Jeden wtrysk z 6 cyl dałem do sprawdzenia i okazało sie ze lał. Ale dymka nie puścił, może przez to ad blue. Temperaura z 4 razy w lato pod duże górki na słowacji wskoczyła mi na 100 st. ale przez może minute.
    Od czego sie to mogło stac I co radzicie? Remont czy szukać drugiego silnika?
    Silnik z 2010 r kosztuje 30 tyś zł, podobno że ma 10 tyś przebiegu.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    jesli wtrysk lal to chyba masz odpowiedz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Bede czesciej sprawdzał wtryski. Lepiej wydac 3 tys na koncówki wtrysk niz potem 30 tys na silnik. To juz nie te mercedesy co kiedyś były pod tłokiem obok znaku mercedesa jest chiński znak. pewnie chińskie tłoki. Dzieki za rady.