Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hp Compaq 615 nie włącza się

devilll4 11 Dec 2011 12:59 6585 9
  • #1
    devilll4
    Level 10  
    Witam!
    Posiadam laptop compaq od ponad 2 lat. Oczywiście psuć zaczął się po gwarancji jak to w życiu bywa.
    Laptop w ogóle nie chce zaskoczyć na chwilę rusza wentylator zapalają się diody od wi-fi i power i od razu praktycznie gaśnie. 2 miesiące wcześniej bateria przestała działać bateria (komputer widzi ale nie ładuje). 2 tygodnie temu zaczęły się problemu z grzaniem tzn potrafił dojść do 100 stopni stojąc na stoliku i się wyłączyć.
    Podratowałem go podkładką chłodząca i trochę przedmuchałem i się poprawiło ale wczoraj zgasł nagle sam przy w miarę normalnej temp i już nie mogłem go włączyć.

    Dodam że żadna dioda przy tym nie mruga od caps lock/num lock, a jedyne co się świeci to gdy laptop zgaśnie po próbie włączenia na chwilę załącza się dioda od zasilania jakbym go właśnie podłączył i gaśnie.
    Kolejny dziwny objaw - podczas pracy gdy wentylator chodził na niskich obrotach próbował co chwila tak jakby się rozpędzić na wyższe obroty kilka razy, a jak w końcu zaskoczył to cały laptop gasł.
    Może to zasilacz nie wytrzymał pracy bez baterii i nie ma siły wystartować kompa albo się po prostu popsuł? nie mam niestety na podmianę żadnego i jedyne co to się do serwisu mogę wybrać ale nie mam żadnego zaufanego w Olsztynie dlatego bardzo liczę na wasze podpowiedzi w tej sprawie zanim gdziekolwiek z nim pójdę.
  • #2
    konopia666
    Level 2  
    Witam. Posiadam rowniez takiego samego laptopa hp compaq 615 amd turion X2. Laptop podobnie sie grzal ale niewiem czym pan sprawdzil temperature 100%. W moim przypadku komputer tez oczywiscie po gwarancji zepsol sie 2 tygodnie puzniej. Jesli chodzi o kwestie grzania to prawdopodobnie ta metalowa czesc (uklad wentylacyjny) ktora wychodzi od radiatora zostala mocno przykurzona. Polecam o zakup dobrych srubokretow i w odrobinie cierpliwosci przy demontazu laptopa bowiem bedzie troche myslenia (prosze pamietac gdzie byly dane srubki w podzespolach bo troche ich bedzie. Puzniej zalecam wykreconej czesci poddaniu pod odkurzacz lub sprezarke powietrza ,a po udanej prubie przedmuchania (mozna to sprawdzic patrzac pod odpowiedni kat) spojzec czy jest przeswit. Oczywiscie moze pan skorzystac z pomocy serwisu ale mnie to nie rajcowalo... W kazdym razie po operacj ktorej dokonalem laptop chodzi zdecydowanie ciszej ,rzeklbym jak nowy i nie grzeje sie jest tylko lekko cieply. A sprawa nie wlaczania sie laptopa moze za soba kryc wiele niespodzianek w moim przypadku byla to niespodzianka bardzo zagadkowa przez ktora stracilem (najprawdopodobniej) dysk serialATA 320gb ,poniewaz gdy zmienialem system okazalo sie ze wgralem zla plyte z systemem (prawdopodonie blad packa) i dysk musial sie zle sformatowac i blokowal mi caly system tzn. ze podczas wlaczenia wyswietlalo sie menu hp compaq i nie moglem dostac sie do biosa nic nie moglem zrobic. Wystarczyla tylko przejsciowka do mojego dysku by podpiac go do komputera stacjonarnego i naprawic dysk przy odpowiednim windowsie zeby format byl dobry do lapka. Pozdrawiam. Na podobne tematy znajdziesz podobne porady na tym forum. Mam nadzieje ze moje wskazowki w czyms Ci pomoga. Pozdrawiam i zycze powodzenia bo wiem co to za bol bez wlasnego laptopa...

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze dodam sprubj wyciagnac dysk przed uruchomieniem laptopa (przy takiej operacji pamietaj o wylaczeniu pradu i system oraz wyciagnieciu bateri bo dysk twardy to delikatny sprzet. Umnie tym sposobem odblokowalem system (chodzilo o felerny format ktory blokowal caly system i w pewnym sensie dysk. Dodatkowo sprubuj wyciagnac ramy i wlozyc je jeszcze raz.

    Dodano po 11 [minuty]:

    i jeszcze dodam ze ten dysk co pisalem ze sie zepsol to dlatego ze go rozkrecilem i teraz wiem ze rozkrecenie dysku to 100 % zniszczenie dysku... Przestrzegam sa tam rzeczy ktorych nie sposob pojac ...
  • #3
    devilll4
    Level 10  
    dzięki za odpowiedź :)
    laptop został uruchomiony tego samego dnia którego napisałem posta bo ostatecznie się zdenerwowałem i chciałem go rozebrać wyjąłem więc : przedni panel przy przycisku power, obie kości ram, dysk twardy, napęd optyczny, głośnik wbudowany, i taśmę od klawiatury odczepiłem. Wykręciłem też wszystkie możliwe śruby także te dwie pod klawiaturą. Z ciekawości podłączyłem zasilanie i zdarzył się cud :) Więc złożyłem wszystko do kupy i póki co działa. Ale raz już się wyłączył przy normalnej temp właśnie w momencie przechodzenia wiatraka na wyższe obroty i nie wiem czy to świadczy o zużyciu wiatraczka czy jeszcze czegoś innego

    chętnie skorzystam z pomocy przy rozbieraniu go bo nie wiem gdzie podważyć żeby po wyjęciu wyżej opisanych części zdjąć kolejne części obudowy tak to już bym dawno go wyczyścił
  • #4
    konopia666
    Level 2  
    Powiem Ci kolego ze ciesze sie ze Ci sie udalo :)
    Naprawde gdybym mial czas wyjasnilbym Ci caly sposob dostania sie do radiatora i tych wylotow powietrza ktore sa zatkane!!!
    jak chcesz to zadzwon do mnie w godzinach wieczornych to postaram sie Ci pomoc 512512494 ,przejdziemy na kontakt gg lub Skype:)

    Dodano po 6 [minuty]:

    I jeszcze jedno kologeo jesli posiadasz tak ja amd turionnX2 to pod ta miedzaina czescia bedzie ci potrzebna pasta termiczna , jak odkrecisz ta czesc zobaczys to : bedzie wygladalo jak plastelina. Osobiscie ja jej nie posiadalem ale z resztek a raczej z tego co bylo "wygrzane uformowalem kwadraty" na te czrne kostki na plycie glownej tzn. procesor i kilka innych. Bedzie dobbrze ;) pozdro ps, badz ostrozny ;)

    Niezwłocznie usuń ze swoich postów błędy!
    [jankolo]


    Dodano po 10 [minuty]:

    a teraz juz chyba wiem dlaczego sie nie mozesz dostac do wylotu radiatora o ktorym pisalem wczesniej. Sprawa wyglada tak ze musisz wykrecic montor (matryce ; ekran) umnie sa to srubki pod panelem " on / of " i wi - fi " ale sruboktret musi bys nkietypowy!!! jest to gwiazda , ostatnio kupilem zestaw z takim kluczem w biedronce za 60 zl (woj. malopolskie) dodam ze zestaw zawieral 100 czaaesci!!!
    wedlug mnie sie oplacalo ale sie okaze, moze grzechotke szlak trafi lub stop okaze sie zbyt mieki i bedzie "giełdał" klucze lub zaczna sie krecic w raczce... ALE JAK NARAZIE SLUZA ;) ;) ;)
  • #5
    devilll4
    Level 10  
    obecnie akurat mi jest trochę potrzebny więc staram się go za bardzo nie przemęczać :)
    po świętach myślę że czas i pora się znajdzie i wtedy w razie problemów się skontaktuje
    torxy do odkręcenia mam a i ten zestaw też widziałem ostatnio :)
    tak mam turiona x2 i już rozglądałem się za pastą bo w sumie jak już się grzebać to można zmienić żeby to chodziło jak trzeba
    dzięki za odp :) pzdr
  • #6
    jankolo
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    konopia666: za zlekceważenie polecenia moderatora otrzymujesz otrzeżenie. Nie zwalnia Cię to z obowiązku wykonania tego polecenia.
  • #7
    Daniel_1989
    Level 2  
    Nie wiem czy problem aktualny ale dodam coś od siebie jako posiadacz laptopa hp compaq 615 Turion x2... Problemy z chłodzeniem pojawiły się mniej więcej po 2 latach (obecnie mam go 2,5 roku). Przy pomocy programu (już nie pamiętam jakiego) i termometru przyłożonego do wylotu powietrza mierzyłem temperaturę podczas oglądania filmu na ś.p. megavideo. Temperatura dochodziła do ok. 80 stopni C.
    Co z tym zrobiłem?
    Ściągnąłem książkę techniczną do hp compaq 615 i przy pomocy tej oto książki rozkręciłem całego laptopa na części pierwsze. Było pełno kurzu i usunąłem go. Po tym zabiegu temperatura spadła do 70 stopni C. Po ponownym rozkręceniu i usunięciu starej pasty termicznej i nałożeniu nowej, laptop chodził jak nowiutki, cicho i już się nie nagrzewał. Podczas oglądania filmu na wspomnianym wyżej portalu temperatura nie przekraczała 65 stopni C.
    Pozdrawiam,
    D.K.
  • #8
    devilll4
    Level 10  
    też mam to za sobą tyle że zrobiłem obie rzeczy za jednym razem...obecnie przy filmach temp max 60 a przy normalnej pracy tak samo cisza jak na nowym...tylko czasem ma dziwne fazy i raz na jakiś czas temp podskoczy do 100 nie wiem z czego to może wynikać ale uciążliwe nie jest więc ten problem już odpuszczam :)
  • #9
    devilll4
    Level 10  
    Problem powrócił niestety tylko tym razem nie ma już takich objawów jak na początku.
    Po pierwsze nawet na obudowie nie czuć specjalnego ciepła, a jak wspomniałem kiedyś obudowa jak się grzał to była ciepła jak rozgrzany grzejnik. Laptop gaśnie kiedy chce i nie ma ochoty się włączyć...dłuższe granie i rozgrzanie mu nie szkodzi a za to potrafi wyłączyć się ledwie ciepły.
    Czy może być to wina kiepskiej pasty pod procesorem? bo przy rozkręcaniu i sprawdzaniu czy działa czy jeszcze zauważyłem że bez podpiętego waitraka po ok 10 sekundach radiator szybko łapie temp czyli sam procesor musi być nieźle nagrzany?Co za tym idzie może być tak, że nie ma przewodzenie temperatury jest słabe i od razu po rozruchu komputer się wyłącza z powodu przegrzania?
    Nie wiem już co w nim sprawdzić. Mam jeszcze pytanie. Po drodze radiatora idącego od procesora jest taka kostka(mostek?) i na nim też jest coś w rodzaju pasty ale wygląda to obecnie jak guma do żucia. Odgrywa to jaką ważna rolę czy nie? Poniżej zdjęcie płyty:

    Hp Compaq 615 nie włącza się

    ta kostka o której wspomniałem jest taka sama jak ta poniżej procesora
  • #10
    daro4086
    Level 10  
    Tak kolego to jest thermopad na chipie grafiki i odgrywa on istotna role w odprowadzeniu ciepla na Heat Pipe, polecał bym koledze zmianę pasty na procku i thermopada (może być pasta) na grafice