Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1,9 dci 2004 r jak jest zimny ciężko odpala

okulokul 11 Dec 2011 18:56 23751 18
Texa Poland
  • #1
    okulokul
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z odpaleniem swojego autka jak jest zimne.
    Strasznie krótko jak na moje oko grzeją świece żarowe, od razu powiem że są sprawne bo wykręcałem każdą i sprawdzałem, moduł też już wymieniony (diagnoza elektryka) niestety nie pomogło.
    Świece grzeją ok 10 s i rozrusznik zaczyna kręcić. Kręci dość długo i zaczyna odpalać ale strasznie nie równo, szarpie, odpala tak jakby nie na wszystkie tłoki, dopiero po chwili wchodzi na obroty.
    Dodam jeszcze, że dość dużo pali 7,5-10 na 100km.
    I turbina załącza się po 2tyś.
    Tworzy się taki dołek.
  • Texa Poland
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    okulokul wrote:
    Świece grzeją ok 10s i rozrusznik zaczyna kręcić


    Przy tych temperaturach i tak długo.

    okulokul wrote:
    turbina załącza się po 2tyś


    Czyli prawidłowo.

    Wtryskiwacze do sprawdzenia, clipa też nie zaszkodzi podłączyć.
  • #3
    okulokul
    Level 10  
    Wtryskiwacze niby dobre bo zakładane w kwietniu podobno sprawdzane. Co to jest ten clip????

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jak jest ciepły to pali bez problemu, również jak go zagrzeje kilka razy bez odpalenia to też łapie szybciej.
  • #4
    carsmot
    Level 19  
    Zmierz napięcie podczas rozruchu .
  • #5
    kacpermiki
    Level 17  
    Na 1000 % któryś wtrysk. Sprawdź oraz jak kupisz nowy- używany to zakoduj. Właśnie wczoraj miałem ten sam przypadek i nie pierwszy!!
  • #6
    okulokul
    Level 10  
    Czego napięcie i gdzie???

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gdzie można zakodować taki wtrysk????

    Dodano po 1 [minuty]:

    na czym polega takie kodowanie wtrysku?????
  • Texa Poland
  • #7
    carsmot
    Level 19  
    Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze , nie powinno być niższe niż 8,7 V . A do kodowania wtrysków służy m/in. Clip chociaż ja używam WOW-a . Bez kodowania odpali ale będzie chodził nierówno . Chyba że masz wersje która nie korzysta z kodowania wtrysków .
  • #8
    kacpermiki
    Level 17  
    każdy na systemie delphi musi być kodowany! a dci są na delphi
  • #9
    okulokul
    Level 10  
    Tylko że jak odpali i jest ciepły to chodzi ok.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Takie wtryski koduje się u elektryka czy w warsztacie mechanicznym?
  • #10
    carsmot
    Level 19  
    Kacpermiki teraz walczę z Traffic-em 1,9 Dci 2005 r. i tam kodowanie jest wyłączone i nie korzysta z kodów wtryskowych. Aco do Scenic-a walczyłem z podobnym przypadkiem w Scenic-u i po wymianie tulejek w rozruszniku pacjent ozdrowiał i jeździ już drugi rok . Diagnozować trzeba .
  • #11
    kacpermiki
    Level 17  
    Co do traffica wymień czujnik-zawór regulacji ciśnienia paliwa! A Ty z Scenikiem jedź pod clipa do kogoś kto ma. Albo oddaj auto dobremu warsztatowi.W renault spotkałem się że w każdym lepiej kodować

    Dodano po 44 [sekundy]:

    okulokul skąd jesteś??
  • #12
    okulokul
    Level 10  
    Wiocha koło Bochni.
  • #13
    kacpermiki
    Level 17  
    Wtryskiwacze silników common raile muszą bardzo dokładnie dozować paliwo, czyli muszą być bardzo dokładnie wykonane. Jednak to technologia produkcji nie zezwala na wykonanie identycznych wtryskiwaczy. Różnią się one między innymi swym wydatkiem. Dlatego podczas kontroli wtryskiwaczy selekcjonuje się je. Poselekcjonowane wtryskiwacze zostają odpowiednio oznaczone. Kodowanie wtryskiwaczy w sterowniku silnika to procedura „mówiąca" sterownikowi jaki jest wydatek danego wtryskiwacza. Dzięki temu sterownik jest w stanie od razu podawać dawkę zbliżoną do ideału. Potrzebna jest jedynie korekta uwzględniająca zużycie danego cylindra i po paru minutach pracy silnik powinien pracować równomiernie.
    Nie wykonanie procedury adaptacji może spowodować brak możliwości wyrównoważenia pracy cylindrów. Silnik będzie pracował nierównomiernie a po dłuższym okresie pracy może dochodzić do nadmiernego zużywania poszczególnych cylindrów.
  • #14
    carsmot
    Level 19  
    Co masz na mysłi Kacpermiki pisząc "wymień regulator ciśnienia paliwa " ?
    Ciśnienie paliwa na wolnych w normie także nie bardzo jest się czego czepić .
  • #15
    kacpermiki
    Level 17  
    W kodzie jaki mamy zakodowane sa wartosci jakimi posluzy sie ECU aby ruszyc wtrysk do wydania idealnej ilosci paliwa. Jest to mapa dzieki ktorej wszystko pracuje optymalnie. Firma przy regeneracji daje nowe elementy, ale sa one o setne milimetra inne od tych ktore mielismy. Delphi jako jedyny (przynajmniej teoretycznie) ma maszyny ktore potrafia odczytac przy jakich wartosciach pracuje nowy wtrysk i wygenerowac nowy kod! Z tego co wiem firmy wiedza jak generowac te kody, ale ich dokladnosc to juz inna sprawa.
  • #16
    okulokul
    Level 10  
    Czyli teraz muszę znaleźć warsztat z tym clipem i zakodować wtryskiwacze tak?? A wiesz może ile to kosztuje i ile to trwa??
  • #17
    kacpermiki
    Level 17  
    Carsomot też to przechodziłem wymieniałem katalizator, czukjnik ciśnienia,Turbina o regeneracji. A okazał się regulator ciśnienia.Mimo że pokazywał że ok. Na zimnym było ok
  • #18
    okulokul
    Level 10  
    wie ktoś jaki jest koszt tego kodowania??

    Dodano po 13 [minuty]:

    jeszcze zapomniałem o jednym. po odpaleniu trzy razy pika
  • #19
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Auto natychmiast na warsztat, nie masz żadnego pojęcia w temacie.

    kacpermiki wrote:

    Wtryskiwacze silników common raile muszą bardzo dokładnie dozować paliwo, czyli muszą być bardzo dokładnie wykonane. Jednak to technologia produkcji nie zezwala na wykonanie identycznych wtryskiwaczy. Różnią się one między innymi swym wydatkiem. Dlatego podczas kontroli wtryskiwaczy selekcjonuje się je. Poselekcjonowane wtryskiwacze zostają odpowiednio oznaczone. Kodowanie wtryskiwaczy w sterowniku silnika to procedura „mówiąca" sterownikowi jaki jest wydatek danego wtryskiwacza. Dzięki temu sterownik jest w stanie od razu podawać dawkę zbliżoną do ideału. Potrzebna jest jedynie korekta uwzględniająca zużycie danego cylindra i po paru minutach pracy silnik powinien pracować równomiernie.
    Nie wykonanie procedury adaptacji może spowodować brak możliwości wyrównoważenia pracy cylindrów. Silnik będzie pracował nierównomiernie a po dłuższym okresie pracy może dochodzić do nadmiernego zużywania poszczególnych cylindrów.


    Wszystko się zgadza, ale powodzenia przy kodowaniu np. 2.5 dci, gdzie w komputerze wtrysku odczytasz 4 kody wtryskiwaczy AAAAAAAAA, i ich nie zmienisz czyli nie zakodujesz.

    Temat zamykam.