Witam,
Od około 10 dni zmagam się z zagadkowym spadkiem jakości sygnału tv kablowej i internetu w Multimedii w Łodzi. Poniżej konfiguracja i opis problemu.
- telewizja kablowa analogowa Multimedia Łódź
- internet po kablu Multimedia Łódź
- do mieszkania wchodzi 1 kabel i na "rozgałęźniku" w puszce rozchodzi się na 2 kable - internet i kablówka
Problem:
Pewnego dnia przy odbiorze TV pojawiły się problemy - śnieżenie na wszystkich programach oraz brak internetu (Windows wykrywał kabel). Po sprawdzeniu kabli problem zgłosiłem do serwisu. Technik stwierdził poluzowanie się wiązki w kablu wchodzącym do rozgałęźnika (stąd bardzo słaby sygnał), naprawił usterkę, sygnał ok. Po 2h problem wrócił. Kolejna wizyta technika w czasie której odłączenie kabla wchodzącego i podłączenie go do aparatury pomiarowej już pomogło. Po 2 h problem powrócił. Trzecia wizyta - wymiana rozgałęźnika, sprawdzenie kabla. Po 2 h problem powrócił. Technik zasugerował wymianę kabla wchodzącego do mieszkania - żona zdenerwowana bo bałagan przed świętami
. W międzyczasie zauważyłem pewną prawidłowość: po odłączeniu od rozgałęźnika obu kabli wychodzących (internet i kablówka) i ponownym podłączeniu problem znika na pewien czas. Zaznaczam, że nie odłączam kabla wchodzącego. Przy ostatnim takim poprawianiu sygnał jest idealny już od 12 godzin. Nie wiadomo jak długo. Nie wiem z czego może to wynikać, że taki "restart" pomaga. Generalnie problem pojawił się po wymianie telewizora na nowy (z kineskopowego na lcd), ale to chyba zbieg okoliczności.
Będę wdzięczny za sugestie co do rozwiązania tego problemu.
Pozdrawiam,
Marcin
Od około 10 dni zmagam się z zagadkowym spadkiem jakości sygnału tv kablowej i internetu w Multimedii w Łodzi. Poniżej konfiguracja i opis problemu.
- telewizja kablowa analogowa Multimedia Łódź
- internet po kablu Multimedia Łódź
- do mieszkania wchodzi 1 kabel i na "rozgałęźniku" w puszce rozchodzi się na 2 kable - internet i kablówka
Problem:
Pewnego dnia przy odbiorze TV pojawiły się problemy - śnieżenie na wszystkich programach oraz brak internetu (Windows wykrywał kabel). Po sprawdzeniu kabli problem zgłosiłem do serwisu. Technik stwierdził poluzowanie się wiązki w kablu wchodzącym do rozgałęźnika (stąd bardzo słaby sygnał), naprawił usterkę, sygnał ok. Po 2h problem wrócił. Kolejna wizyta technika w czasie której odłączenie kabla wchodzącego i podłączenie go do aparatury pomiarowej już pomogło. Po 2 h problem powrócił. Trzecia wizyta - wymiana rozgałęźnika, sprawdzenie kabla. Po 2 h problem powrócił. Technik zasugerował wymianę kabla wchodzącego do mieszkania - żona zdenerwowana bo bałagan przed świętami

Będę wdzięczny za sugestie co do rozwiązania tego problemu.
Pozdrawiam,
Marcin