Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

eberspacher airtronic d3s daf xf 02r

mazda323c 12 Dec 2011 12:44 3822 11
  • #1
    mazda323c
    Level 19  
    Witam mam taki problem ustawiony na niska temp nagrzeje i sie rozłączy ok, ale w kabinie spadnie temp i juz nie zastartuje tak jak by było wyłączone zadnej reakcji. A jak zrobie wysoką temp to grzeje stale bez problemu (chodzi mi oto ze do puki chodzi to nie łapie zadnego błędu) Wiem ze jest mozłiwosc zdiagnozowania tego wiem nawet gdzie kabel komunikacyjny ale nie mam czym tego podejsc , mozecie w jakis sposób podpowiedziec?
  • #2
    miler80
    Level 34  
    Zdobądź tester zegarowy lub adapter eberspachera i program EDITH lub KD2000 to dalej cię pokieruję co robić.
  • #3
    mazda323c
    Level 19  
    Chyba znalazłem przyczyne potencjometr ustawiania temp. (gdy nie chcial sie załaczyc ruszylem delikatnie pokretlo i po chwili zastartował)
  • #4
    miler80
    Level 34  
    Wepnij omomierz przy kostce za siedzeniem w przewody brązowo-biały i szaro-czerwony ustaw na zakres 20k i kręć pokrętlem. Rezystancja powinna się płynnie zmieniać.
  • #5
    szy188
    Level 10  
    koledzy mam ten sam problem.
    ogrzewanie eberspacher z dafa xf 95, 2006r.
    jesli chodzi na maxa to pracuje bez przerwy. ustawie je na 50% wylacza sie i juz nie startuje.

    prosze o info
  • #8
    szy188
    Level 10  
    zdiagnozowano bład nr 12 i 52
    podczas próby w serwisie webasto dzialalo bez zarzutu?
    dlaczego wiec u mnie po wygaszeniu nie startuje ???
    zatkane kanaly wentylacyjne? potencjometr?
    ktos ma jakies pomysly ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    facet ktory odczytal bledy stwierdzil ze silnik nie ma luzow i jest dobry choc troche glosny.
  • #9
    miler80
    Level 34  
    Potencjometr odpada, F12 to przegrzanie (posprawdzaj drożność przewodów wentylacyjnych gorącego powietrza, ilość dostarczanego paliwa) F52 to brak startu ogrzewania czyli układ paliwowy niedrożny lub zapowietrzony. Jednak to mogą być stare błędy a problem może u ciebie leżeć w samym palniku który jest mocno zasyfiony nagarem przez co gaśnie na malym płomieniu lub tylko siku- wymień je sobie. Ewentualnie jeszcze zostaje usterka kasety, bo też takie przypadki miałem.
  • #10
    roboedek
    Level 12  
    W DAF-ach często są nieczyszczone wloty powietrza do ogrzewania i to powoduje przegrzania tych urządzeń.Jak zdejmie się osłonę metalową to na wlocie powietrza do ogrzewania jest takie sitko zapobiegające wpadnięciu do dmuchawy śmieci (co mogło by spowodować zablokowanie dmuchawy) i ono często jest pokryte kurzem ,trzeba je oczyścić i po kłopocie ale skoro byłeś w serwisie to domyślam się ,że zostało ono wyczyszczone.To tak dla innych.
  • #11
    szy188
    Level 10  
    zgadza sie caly uklad wyczyszczony. zmierzylem rezystancje potencjometru i przy ustawieniu na 20K zakres waha sie od 1.75 do 2.15.
    dzis jeszcze przerzuce sterownik z drugiego takiego samego auta. i zobaczymy czy usterka pojdzie za sterownikiem.

    PS- ogrzewanie D4S
  • #12
    szy188
    Level 10  
    problem rozwiazany.
    wystarczyło tylko przeczyscic ogrzewanie, zatkany kurzem czujnik powodowal iz ogrzewanie nie startowalo po wygaszeniu.