Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra f 1995r. 1,6 benz. silnik C16NZ nagle zgasł i nie pali

kubadj 12 Gru 2011 15:50 4814 4
  • #1 12 Gru 2011 15:50
    kubadj
    Poziom 2  

    Witam mam straszny problem otóż pewnego dnia wracałem z uczelni i jak zwykle zapaliłem silnik odpalił bez problemu zacząłem jechać (oczywiście na benzynie) i podczas jazdy poczułem dziwne szarpanie. Następnie dodawałem gazu by nie zgasł ale jednak zgasł i potem już w ogóle nie odpalał kręciłem cały czas rozrusznikiem a on zero reakcji. Następnie zadzwoniłem po kogoś by mi mógł pomóc z holować go do domu na linie. Podczas holowania próbowałem go odpalać i odpalał ciężko strasznie nie równo pracował ale tylko chodził powyżej 2 tys obrotów, a poniżej już gasł. Wprowadziłem go do garażu i postanowiłem coś naprawiać. Podłączyłem kabelek do pinów żeby wy mrugać błędy bo oczywiście paliła się cały czas kontrolka "check engine" i wy mrugało błąd 19 co oznacza sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał). Potem stwierdziłem czytając forum że może to być moduł aparatu zapłonowego lub rozrząd to podmieniłem taki sam dobry moduł aparatu zapłonowego lecz było to samo żadnych reakcji. Więc następnie sprawdziłem rozrząd czy jest na znakach czy nie przeskoczył też jest dobrze. Po rozrządzie sprawdziłem ciśnienie w cylindrach też jest odpowiednie, dodam również że jak sprawdzałem olej to jest go ponad miarę i czuć go benzyną. Nie wiem co mam dalej robić, może miał ktoś już taki problem ? To się stało nagle i nie wiadomo dla czego w ogóle teraz nie łapie. Proszę o pomoc.

    0 4
  • #2 12 Gru 2011 17:13
    robokop
    Moderator Samochody

    To przestań czytać, i zaprowadź samochód do mechanika. Wymieniłeś moduł - po co? Co wskazywało na konieczność jego wymiany? Skąd masz pewność że nowy moduł jest sprawny? Dalej, co wskazywało na usterkę rozrządu że konieczne było jego sprawdzenie?
    Co wskazywało na konieczność pomiaru ciśnienia sprężania i ile ono wynosiło na każdym cylindrze?
    Olej pachnie benzyną - w silniku benzynowym czym ma pachnieć? Fiołkami?

    kubadj napisał:
    To się stało nagle i nie wiadomo dla czego w ogóle teraz nie łapie. Proszę o pomoc.

    Tyle posprawdzałeś i jesteś nadal w punkcie wyjścia. A nawet jeszcze gorzej. Teraz konkretnie - czego silnikowi brakuje? Iskry czy paliwa? Bo ja stawiam na iskrę. za której tworzenie odpowiedzialny jest nie tylko moduł w aparacie, ale jeszcze czujnik indukcyjny, którego ciągłość cewki i pewność połączenia wypadało by sprawdzić. Przy kręceniu rozrusznikiem palec w aparacie się obraca?

    -1
  • #3 12 Gru 2011 17:56
    daniel0515
    Poziom 10  

    Sprawdź cewkę zapłonową i sterownik silnika.Dochodzi w ogóle paliwo sprawdź czy działa pompka.

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić kolejne ostrzeżenie?

    -1
  • #4 12 Gru 2011 19:51
    kubadj
    Poziom 2  

    "robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć rozwiązując pewien problem.

    Jak byś czytał to moduł który podmieniłem był z działającego samochodu więc nie mógł być popsuty. Rozrząd mógł przeskoczyć skoro nie odpalał silnik w ogóle. To chyba logiczne. Ciśnienie na cylindrach też można zawsze sprawdzić dla własnej wiedzy. Wynosiło 9,2 na każdym. Oleju przed usterką było min a jeśli teraz jest ponad max to chyba proste, że benzyna się dostała do środka. Nawet na takiej banalnej politechnice mnie nauczono, że podczas oględzin silnika trzeba sprawdzić zapach oleju bo np. można w ten sposób odkryć pewne nieprawidłowości. To w takim razie Ty chyba nie jesteś żadnym fachowcem skoro tylko innych pouczasz nawet się nie znając.


    Teraz trochę chcę się dowiedzieć a mianowicie gdzie znajduje się cewka zapłonowa bo u mnie przewody prądowe prowadzą do modułu a za modułem jest tylko kostka. Nie ma w module cewki. Paliwo dochodzi bo sprawdzałem. A sterownik silnika gdzie się znajduje? Jak go sprawdzić?

    0
  • #5 12 Gru 2011 20:12
    robokop
    Moderator Samochody

    kubadj napisał:
    "robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć rozwiązując pewien problem.
    Ale Kolega nie próbuje się uczyć, tylko wykonuje dziwne doświadczenia jak widać. Gdzie przygotowanie teoretyczne?

    Cytat:
    Jak byś czytał to moduł który podmieniłem był z działającego samochodu więc nie mógł być popsuty. Rozrząd mógł przeskoczyć skoro nie odpalał silnik w ogóle.
    Widziałeś kiedyś przeskoczony rozrząd?
    Cytat:
    To chyba logiczne.
    Nie, nie logiczne - chyba że to jakaś odwrotna logika.
    Cytat:
    Ciśnienie na cylindrach też można zawsze sprawdzić dla własnej wiedzy. Wynosiło 9,2 na każdym.
    Zużycie graniczne - silnik złom, jeśli pomiar został wykonany prawidłowo. A nie został - bo robi się go na ciepłym silniku.
    Cytat:
    Oleju przed usterką było min a jeśli teraz jest ponad max to chyba proste, że benzyna się dostała do środka.
    Gdybyś był uważnym słuchaczem, to byś się dwoiedział, że niewielka ilość zawsze się dostanie - stąd ten zapach.
    Cytat:
    To w takim razie Ty chyba nie jesteś żadnym fachowcem skoro tylko innych pouczasz nawet się nie znając.
    Ja wiem jak działa system Multec i jak się go diagnozuje.


    Cytat:
    Teraz trochę chcę się dowiedzieć a mianowicie gdzie znajduje się cewka zapłonowa bo u mnie przewody prądowe prowadzą do modułu a za modułem jest tylko kostka. Nie ma w module cewki. Paliwo dochodzi bo sprawdzałem. A sterownik silnika gdzie się znajduje? Jak go sprawdzić?

    A tym postem zaprzeczyłeś jakiejkolwiek własnej wiedzy. Na pewno nie masz silnika c16NZ, masz X16SZ - bez aparatu zapłonowego, a za to z DIS-em i wyzwalaniem czujnikiem położenia wału korbowego. Sprawdzanie ECM sobie daruj, skoro nie potrafisz go nawet zlokalizować. Odsyłam do wyszukiwarki, na temat uszkodzeń tego układu zapłonowego wystarczająco napisano nawet na tym forum. Wątek zamykam.

    -2