Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż alarmu - Focus mk1 2000 r. tddi

skolud977 12 Dec 2011 18:21 10197 33
  • #1
    skolud977
    Level 9  
    Witam.
    Zakupiłem ostatnio alarm samochodowy:
    http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=468&id=122#dol
    Montaż poszedł w miarę sprawnie.
    No właśnie, w miarę...
    Podłączyłem wszystkie czujniki, diodę, syrenę i wszystkie inne, potrzebne kable oprócz sterowania centralnym zamkiem i funkcją domykania szyb.
    Gdy chcę podłączyć kable od centralnego wg schematu znalezionego tu na forum (otwieranie do czarno/zielonego pin 13, zamykanie do czarno pomarańczowego pin 16 w zielonej wtyczce modułu komfortu, sterowanie do masy) zamek nie chce się zaryglować, po naciśnięciu 'zamknij'.
    Z początku działało tylko odryglowanie ale teraz jak nacisnę 'otwórz' to się otwiera po czym zaraz zamyka.
    Drugim problemem to podłączenie domykania szyb.
    Mam globalne zamykanie z pilota i 4 elektryczne szyby.
    Do którego pinu której wtyczki się podpiąć?



    Dodatkowo alarm ma funkcję odcięcia zapłonu.
    Co mam odciąć w przypadku silnika diesla?

    Samochód to Focus mk1 rok 2000, 1,8 tddi.
    Moduł komfortu biały z niebieskim znaczkiem(?)
    Pozdrawiam i liczę na pomoc. :)
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    skolud977 wrote:
    zamykanie do czarno pomarańczowego pin 16 w zielonej wtyczce

    Próbnikiem żarówkowym zamyka?
    skolud977 wrote:
    Drugim problemem to podłączenie domykania szyb

    Tu jednym kabelkiem tego nie zrobisz.
    skolud977 wrote:
    Co mam odciąć w przypadku silnika diesla?

    Zapłon,rozrusznik przy stacyjce.
  • #3
    skolud977
    Level 9  
    Quote:
    skolud977 napisał:
    zamykanie do czarno pomarańczowego pin 16 w zielonej wtyczce

    Próbnikiem żarówkowym zamyka?

    Próbnikiem żarówkowym? Cóż to takiego?

    Podpiąłem do tego bo tak na schemacie znalazłem.

    A co masz na myśli z domykaniem szyb?
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Próbnik żarówkowy to taka żarówka12V z kabelkiem.
    Bez dodatkowego modułu domykania nie zrealizujesz tej funkcji bo auto nie posiada jej z klucza(komfort)
  • #5
    skolud977
    Level 9  
    czyli jak podepnę i nacisnę zamknij czy otówórz to powinna się zaświecić?

    a moduł domykania szyb mam w module komfortu. Ma 4 elektryczne szyby i z oryginalnego kluczyka mogę przy ryglowaniu zamknąć globalnie wszystkie szyby (tzn 1 nie działa, coś oporna na programowanie albo się zepsłuło coś). Ale ogólnie fabryczne domykanie szyb mam. Dlatego myślałem ze wystarczy się podpiąć pod jakiś kabelek z modułu komfortu i pójdzie sygnał do wszystkich szyb.
  • #6
    skolud977
    Level 9  
    jak dobrze zrozumiałem działanie próbnika żarówkowego, że ma się zaświecić przy otwieraniu czy zamykaniu to znalazłem dzisiaj 2 piny na których pojawia się na sekundę plus przy zamykaniu (z tego co pamiętam piny 6 i 7 w zielonej kostce modułu komfortu) i 1 pin na którym pojawia się również na sekundę plus przy zamykaniu (pin 8 tej samej kostki)
    Czy w takim razie pod te kable mam podpiąć kable od centralnego z alarmu, a sterowanie pod +12V?
    Z tego co czytałem sterowanie jest masą więc troche mnie to dziwi.
  • #7
    GRafal
    Level 20  
    Nie. Masz podać masę poprzez włókno żarówki na przewody sterujące zamkiem i sprawdzić czy będzie prawidłowa reakcja zamka.
  • #8
    skolud977
    Level 9  
    Nie bardzo rozumiem.
  • #9
    GRafal
    Level 20  
    Co tu rozumieć, zrób tak jak napisano, chodzi o to żeby sprawdzić czy zamek zadziała prawidłowo, a nie żeby zaświeciła się żaróweczka.
  • #10
    skolud977
    Level 9  
    Może dla Ciebie jest to jasne, bo zajmujesz się elektryką, ale dla mnie już niekoniecznie.
    Znaczy się mam jeden kabel podpiąć do żarówki i to podać zamiast zwyklej masy? Dlaczego?
  • #11
    GRafal
    Level 20  
    Tak, jak szukam interesujących mnie przewodów, reagujących na podanie masy, to tak robiąc jeśli trafię na właściwy przewód to zamek się odezwie, a jeśli trafię na stałego plusa, żarówka się zapali nie robiąc (najczęściej) istotnego zwarcia.
    Żarówka ok.10 W
    Jasne?
  • #12
    skolud977
    Level 9  
    odrobinę jaśniejsze ;) sprawdzę tak i dam znać to i jak

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    a więc wyniki moich pomiarów: po przyłożeniu masy na niecałą sekundę na pin 14 następuje odryglowanie. Zachęcony tym wynikiem próbowałem wyszukać kabel odpowiadający za ryglowanie. I niestety żaden inny kabel po przyłożeniu masy nie reagował i nie ruszał zamek (poza bagażnikiem ale to znalazłem już wcześniej). Wrociłem więc do pinu 14 i odkryłem jeszcze że po przyłożeniu na chwilę masy jak pisałem następuje odryglowanie, ale po przyłożeniu na dłużej (2,3 sek) też chce otwierać a po odjęciu masy następuje zaryglowanie.
    Co to oznacza?
  • #13
    milejow
    Level 43  
    Żeby zamek zadziałał i zamknął się trzeba fizycznie zamknąć drzwi, zablokuj zamek na otwartych drzwiach i podczas podawania impulsu zamykania wciśnij krańcówkę
  • #14
    skolud977
    Level 9  
    miałem cały czas drzwi zamknięte
  • #15
    Ireneo
    Level 42  
    skolud977 wrote:
    miałem cały czas drzwi zamknięte

    W środku w tym czasie siedziałeś czy tylko zamek miałeś zamknięty?
  • #16
    skolud977
    Level 9  
    w środku siedziałem
  • #17
    Ireneo
    Level 42  
    Sprawdzałeś próbnikiem na innych pinach o tym kolorze?Z klamki od wewnątrz zamyka z obojga przednich drzwi?
  • #18
    skolud977
    Level 9  
    przykładałem ten próbnik do wszystkich pinów i tylko na 14 jak pisałem jest odzew. Przy krótkim dotknięciu odryglowanie, przy dłuższym odryglowanie przy styku i zaryglowanie przy odłączeniu.
    Od wewnątrz mogę zamknąć tylko od strony pasażera (kluczykiem od zewnątrz też). Gdy zamknę od kierowcy to nie zamyka reszty, ale to częsta dolegliwość focusów
  • #19
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    Uszkodzenia szukaj w drzwiach kierowcy i pasażera. Odłącz fizycznie sterowanie z drzwi (samo sterowanie) i jeszcze raz sprawdź probówka.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    skolud977
    Level 9  
    Ale póki co z jednej strony zamyka wszystko i z oryginalnego pilota mogę zamknąć i otworzyć wszystkie drzwi czyli po podłączniu alarmu też powinno działać a nei działa.
    Sam zamek chciałem robić na wiosnę, teraz tylko ten alarm założyć ale właśnie coś się komplikuje.
    Najbardziej ciekawi mnie dlaczego nie działa pin 16 o którym tak wiele osób pisało i jest w schematach jako zamykający
  • #22
    Ireneo
    Level 42  
    skolud977 wrote:
    Najbardziej ciekawi mnie dlaczego nie działa pin 16 o którym tak wiele osób pisało i jest w schematach jako zamykający

    Odłącz drzwi kierowcy i wtedy zobacz czy działa na tym pinie.
  • #23
    skolud977
    Level 9  
    Ok jutro zobaczę. Czy muszę do tego ściągać całą tapicerkę i wygłuszenie czy można to zrobić np. przy tym wyciąganym plastiku przy klamce?
  • #24
    GRafal
    Level 20  
    Na słupku przy zawiasach masz złącze.
  • #25
    skolud977
    Level 9  
    szczerze mówiąc nie znalazłem żadnego złącza.
    Montaż alarmu - Focus mk1 2000 r. tddi
    To jest zdj kabli przy słupku od strony kierowcy, na dole kable wychodzące z drzwi i żadnego złącza. Albo ja źle szukam?
  • #26
    GRafal
    Level 20  
    Od zewnątrz..., nie mam akurat żadnego Forda w pobliżu, ale chyba każde auto ma rozłączaną wiązkę drzwi
  • #27
    skolud977
    Level 9  
    czyli zdjąć ten czarny bałwanek w którym idą kable?
  • #29
    Ireneo
    Level 42  
    Nie czarny bałwanek tylko odkręć wtyczkę,gumy nie zdejmuj.
  • #30
    skolud977
    Level 9  
    odkreciłem od kierowcy i po przyłozeniu masy na pin 16 dalej cisza. To samo zrobiłem od pasazera i tez nic. Pomyslałem zeby wpiac sie bezposrednio w kabel wychodzacy od drzwi pasazera tylko nie wiem gdzie szukac tych kabli i czy to tez bedzie czarno pomaranczowy. Albo zamkniecie sterowane jest +12? Jest taka mozliwosc? Jak to ewentualnie sprawdzic?