Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralny zamek fiat 126p el/montaż

12 Gru 2011 18:27 9322 11
  • Poziom 2  
    Witam, chciałbym zapytać czy ktoś zna jakiś zestaw centralnego zamka godny polecenia, który bezproblemowo pasuje do fiata 126p, ponieważ chcę sobie takowy założyć do swojego maluszka:)
    Wiem, że na pewno będę musiał i tak wyprowadzić kable z drzwi do belki- standart
    ale chodzi mi, żeby kupić jakiś fajny zestawik i zbytnio nie kombinować i dokupować później masy części.

    z góry dziękuję za odpowiedz
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież wszelkie zamki uniwersalne, to to samo. Wystarczy tylko drzwi policzyć. A w przypadku malucha powinieneś sobie chyba z tym poradzić.
  • Poziom 16  
    Miałem swego czasu w maluchu centralny oraz alarm i wiesz co Ci powiem, drugi raz bym nie zakładał. W drzwiach na styk da się wszystko umieścić, na styk delikatnie nawet odstawała z boku tapicerka, ale przy odrobinie większego zaangażowania możnaby spiłować łeb śrubki. Jednak są inne problemy a mianowicie musisz przeprowadzić kable do drzwi, w sumie nic prostszego, odkręcasz drzwi wiercisz otwory tu i tam i jest, ale problemu zaczną się później bo miejsca przy zamkniętych drzwiach jest bardzo mało i kąt załamania kabli jest mocny, dasz w peszel lub wężyk a po kilkudziesięciu otwarciach i zamknięciach drzwi i tak załamią się kable.
    Drugi ważny aspekt nie dawaj przypadkiem na nadkolu sterowników, a to dlatego że maluch lubi przeciekać na podszybiu i powoli płynie sobie z góry na dół na nadkole i pod tapicerką może zalać sterownik, lepiej dać go gdzieś w bezpieczniejsze miejsce.
  • Sklep HeluKabel

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Ja w czasach, gdy jeszcze klienci zlecali montaż alarmu w 126p, montowałem centralę (jak to teraz brzmi!) za lewym tylnym boczkiem z tworzywa sztucznego. Tam gdzie montuje się zwijacz pasa bezwładnościowego. Tam jest dużo miejsca, sucho , kable w pobliżu.
  • Poziom 13  
    Zamiast wiercić dziury w drzwiach kable w swojej torpedzie przeprowadziłem w miejscu, gdzie jest czarna zaślepka. Przewody wychodzą spod dywanika w czarnej koszulce, wchodzą w drzwi i znikają.
    Dużym problemem było przeprowadzenie kabli w wąskim kanaliku drzwi (od tej śruby do dołu, a następnie do zamka). Wymagało to nieco czasu i cierpliwości, szczególnie przy 5 przewodach z zaciśniętymi konektorkami i założonymi izolatorami.
    Do wymyślenia pozostał mi sposób zakrycia śruby i pozostawienia otworu na kable tak, żeby wszystko wyglądało w miarę dobrze.

    Plusy mojego rozwiązania:
    - nie trzeba zdejmować drzwi,
    - jedyne dziury jakie trzeba wiercić, to te pod mocowanie siłownika, które i tak trzeba wywiercić,
    - kable nie mają się gdzie przełamać.

    W celach estetycznych można zastosować takie peszle, jak przy oryginalnych przeprowadzeniach w nowszych samochodach ...
  • Poziom 10  
    Jako siłowniki polecam polskie Mera-Błonie są mocniejsze i nieco droższe ale bardziej odporne na wilgoć. Wiązki mają w komplecie koszulki, oraz sterownik zalany żywicą więc woda mu nie straszna.
  • Poziom 25  
    Witam, centralny u mnie zagościł w już przed 2004 rokiem.
    Najwygodniej było zdemontować drzwi i zrobić wymagane otwory.

    Początkowo dla estetyki zastosowałem kawałek (około 10cm) węża ogrodowego lecz z czasem
    przyszedł czas na elektryczne szyby i tu większa ilość przewodów zadecydowała aby przewody były bez żadnej osłony/szlaufa/peszli.

    Poniżej zdjęcia przewodów i siłownika a raczej jego jedno mocowanie (w rogu na dole po lewej)

    centralny zamek fiat 126p el/montaż centralny zamek fiat 126p el/montaż

    Rodzaj centralnego zamka nie ma znaczenia, im taniej tym lepiej.
    Ja proponuję najtańszy sterownik z dobrymi trwałymi pilotami.
    Typu BX40 + 2 siłowniki typu Slave

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    weryfany napisał:
    większa ilość przewodów zadecydowała aby przewody były bez żadnej osłony/szlaufa/peszli.

    ... I uważasz, że tak jest lepiej?
    Widząc takie sidła, brakuje mi słów , by to komentować.
  • Poziom 40  
    weryfany -> 2 siłowniki typu Slave

    To jest przepis jak sobie samemu zrobić kuku.
    Co najmniej jeden master po stornie kierowcy jak i nie dwa.
  • Poziom 25  
    Panowie uważacie że ja robię źle. Ale miałem maluszka 5 lat i przejechane 100tyś km
    W tym ponad 90tyś km z centralnym na pilota. Średnio 2 razy otwierany i zamykany na dzień. Szyby elektryczne miałem ponad 80 tyś km. A z osłon zrezygnowałem gdyż przewody do szyb były grubsze co stwarzało większe problemy.

    Miałem go pomalowanego w czerwonym metaliku (lakier z VW-a) i poprzednio (montaż centralnego) gdy zakładałem drzwi uszkodziłem lakier.
    Nie chciałem już ich zdejmować ale dołożyć przewody do elektrycznych szyb. Co pociągnęło za sobą rezygnację z osłon (Oczywiście nikt nie zabrania puszczenia kabli w osłonie)


    Wracając do centralnego...
    Proponuję sterownik BX 40 (lub każdy inny - ważne aby piloty były trwałe i ładnie się prezentowały)
    centralny zamek fiat 126p el/montaż
    oraz 2 zwykłe siłowniki.

    W sumie dodasz 50 zł i masz na pilota.

    Sam centralny ze sterownikiem wymusza precyzyjne ustalenie wysokości siłownika z 5 przewodami.

    Ja dałem pomysł a jak zrealizujecie wasza sprawa.

    Wiem jedno 126p to przestępstwo techniczne a takie banalne sprawy żeby taki problem stwarzały. Podziwiam Panów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Już wystarczy dać jakieś istniejące osłony przewodów, choćby z poloneza, niż puszczać to tak samopas, bo to żenujące wręcz jest... Najlepiej założyć eski, czyli otwór w drzwiach niżej(wyżej) niż otwór w słupku i do tego łącznik w kształcie litery S, który nie będzie wsuwał się w drzwi, a skręcał między nimi a słupkiem (rozwiązanie jak w wielu autach).
  • Poziom 9  
    Witam,
    w na weekend montowałem centralny w swoim malcu. Temat pokrewny i kilka fotek TUTAJ