Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zimny nie wchodzi na obroty i dymi na niebiesko Peugeot 307

kacpermiki 12 Dec 2011 19:35 17599 23
Bosch
  • #1
    kacpermiki
    Level 17  
    Witam kolegów mam problem z 307 2.0 hdi 110- FAP . Problem polega na tym że jak auto jest zimne to odpali ale nie chce wkręcić się na obroty i przy tym dymi na niebiesko po ok 5 minutach jest wszystko ok jak się rozgrzeje. Błędy są niżejJak zimny nie wchodzi na obroty i dymi na niebiesko Peugeot 307

    Dodano po 1 [minuty]:

    Robiłem wypalanie FAP czyli regenerację przez PP2000 ale nie pomogło
  • Bosch
  • #2
    stefanM
    Level 17  
    Jeżeli te błędy występują stale to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić wszystkie czujniki wykazane jako błędy. Radzę sprawdzić jeszcze turbinę bo jej niska wydajność może być powodem niedoboru powietrza co wykazuje przepływomierz.
  • Bosch
  • #3
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdź przepustnicę powietrza. Dodatkowo sprawdź czujnik temp. FAP.
  • #4
    kacpermiki
    Level 17  
    Jak odłączę przepływomierz to auto normalnie odpala. Więc wniosek jest że chyba przepływka
  • #5
    kybernetes
    Level 39  
    kacpermiki wrote:
    Więc wniosek jest że chyba przepływka

    Może ale jest to mało prawdopodobne. Przy odłączonym przepływomierzu nie pracuje system EGR. Jeśli usterka tkwi w tym układzie to po odpięciu przepływomierza niczego nie zobaczysz.
  • #6
    kacpermiki
    Level 17  
    Wiesz może jak zaślepić ten EGR?? tylko że na PP2000 nie pokazuje błędu EGR

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dojście do tego EGR nie jest za ciekawe
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    EGR to nazwa całego systemu. W jego skład wchodzą elektrozawory sterujące podciśnieniem, przewody podciśnieniowe, akumulator podciśnienia, zawór EGR i przepustnica powietrza w kolektorze dolotowym. Akurat zawór EGR jest w tym silniku najmniej awaryjnym elementem. Najczęściej psują się elektrozawory a potem przepustnica.
  • #8
    kacpermiki
    Level 17  
    Wymieniłem przepływomierz i nie pomogło a co do EGR który to elektrozawór od niego??

    Dodano po 5 [minuty]:

    EGR zaślepiłem tylko wężyk od niego od podciśnienia ale nie pomaga

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    przepustnica to jest ta sterowana podciśnieniem od intercoolera ?? bo ją mam czystą.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Na razie pomogło zdjęcie wężyka od podciśnienia od przepustnicy intercoolera i teraz jest ona otwarta cały czas

    Dodano po 45 [minuty]:

    EGR zaślepiłem jakoś dałem radę.Ale to i tak nie pomogło tylko te zdjęcie wężyka od podciśnienia od przepustnicy intercoolera
  • #9
    kybernetes
    Level 39  
    Ojjj! A to się narobiłeś! A przecież wystarczyło pomierzyć manometrem sterowania poszczególnych zaworów i przepustnic i ew. je zasterowywać i sprawdzać działanie! Byłem przekonany, że właśnie tak to będziesz sprawdzał a Ty pół silnika rozebrałeś :/
    Na przyszłość kup sobie coś takiego
  • #10
    autoas
    Level 42  
    Czy wypalanie FAPa robiłeś z powodu tych błędów z Planeta?
  • #11
    kacpermiki
    Level 17  
    Tak

    Dodano po 29 [sekundy]:

    Trzymał 4000 obrotów przez ok 5 minut
  • #12
    fake_nick
    Level 18  
    raczej twoje , kazdy nowszy diesel posiada przepustnice
  • #13
    kybernetes
    Level 39  
    I co, kacpermiki? Podmieniłeś ten elektrozawór przepustnicy?
  • #14
    colin555
    Level 27  
    Aleksander_01 wrote:
    Przepustnica w dieslu ?
    To na pewno winne są kable WN i silniczek krokowy.
    Te porady są poniżej poziomu gó.na.


    kolego zastanow sie troszke

    porady sa bardzo dobre w tym watku i na wysokim poziomie
  • #15
    kacpermiki
    Level 17  
    kybernetes nie podmieniłem tylko odłączyłem na razie póki nie będe miał innego
  • #16
    autoas
    Level 42  
    Nie rozumiem po co robiłeś wypalanie......i dlaczego miałoby to pomóc na te błędy??
    Błędy są dość oczywiste i po co tyle podpowiedzi jak i tak nic się nie robi w tym względzie
    Zacznij konsekwentnie sprawdzać zwłaszcza wysterowanie turbiny....no i pompa wacu lub podciśnienia i pewnie nie byłeś jeszcze w kanale
  • #17
    kacpermiki
    Level 17  
    Byłem w kanale i sprawdzałem szczelność wężyków od podciśnień i połączeń turbiny i intercoolera wszystko jest ok.Auto po odłączeniu tej przepustnicy ma jedynie problem z rannym odpaleniem odpala za 2 lub 3 razem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie ma już teraz żadnych błędów.
  • #18
    Aleksander_01
    Level 42  
    Witam.
    Napisałem wcześniejszy post gdzie stwierdziłem że w dieslu nie ma przepustnicy, oraz to że porady w tym temacie są poniżej pewnego poziomu.
    Post znalazł się w koszu.
    Poniżej przedstawiam dowód, w że peugocie 307 FL nie ma w układzie dolotowym, według oficjalnej nomenklatury przepustnicy. A ta wasza przepustnica to dozownik powietrza - który jednak nie jest przepustnicą - i spełnia całkiem inną rolę niż przepustnica w znaczeniu silnika ZI.
    Dzięki takiej wyobraźni nie ma rozróżnienia na silniki krokowe, repulsyjne i nastawniki przepustnicy - wszystko to krokowce. To tylko jeden z bardziej widocznych przykładów.

    Przecież podstawowym plusem silników ZS nad ZI jest brak przepustnicy - jedynie fiat ze swoim multi air jest w stanie teoretycznie zrobić silnik ZI bez przepustnicy - ale na razie jednak nie zrobił

    Jak zimny nie wchodzi na obroty i dymi na niebiesko Peugeot 307
  • #19
    kybernetes
    Level 39  
    Aleksander_01, nie masz racji a kłócisz się. Twój post wyleciał za nieparlamentarne słownictwo, fiszka, która pokazujesz co prawda przedstawia rzeczywiście dozownik powietrza (moduł zespolonych dwóch przepustnic - EGR i obejściowej FAP) - tyle, że to nie jest fiszka silnika RHS a z kolei ten dozownik zawiera w sobie przepustnicę EGR jako jeden z elementów. Na koniec silniki benzynowe obywają się bez przepustnic, jak choćby popularny w PSA silnik VTI z systemem Bosch MEV 17.4, gdzie co prawda przepustnica jest obecna ale pełni zupełnie inne funkcje jak w klasycznym silniku benzynowym, normalnie jest cały czas otwarta a jej rolę przejęły zawory o regulowanym wzniosie (sterowanym elektrycznie). Z powodu braku podciśnienia w kolektorze w silniku tym musiano nawet zabudować pompę vacuum do zasilania serwa hamulców jak w każdym dobrym dieslu ;)

    Z całym szacunkiem kolego ale chyba czas odświeżyć swoją wiedzę bo łatwo można pozostać w tyle a ostatnich, jak to mówią, gryzą psy (to nie jest aluzja do twojego awatara ;) )

    Na koniec wycinek z dokumentacji technicznej (co prawda nie RHS ale poza przepustnicą obejściową FAP, FAPem i jego czujnikami wszystko takie samo):
    Attachments:
  • #20
    Aleksander_01
    Level 42  
    Więc krótko - pokaż gdzie ta przepustnica jest.

    A VTI to zmienne fazy rozrządu + zmienne wzniosy zaworów, ale przepustnica jest.
  • #21
    kybernetes
    Level 39  
    Aleksander_01 wrote:
    Więc krótko - pokaż gdzie ta przepustnica jest.

    O, tu, w tym miejscu - widzisz? A tutaj idzie do niej wężyk ze sterowaniem z, o tego tutaj zaworu - prawda, że proste? A Tobie wszystko trzeba palcem pokazać, sam nie zatrybisz :(
    Aleksander_01 wrote:
    A VTI to zmienne fazy rozrządu + zmienne wzniosy zaworów, ale przepustnica jest.

    Nie zrozumiałeś co napisałem o tym silniku i jego przepustnicy? Ta przepustnica nie jest potrzebna do pracy silnika.
  • #22
    kacpermiki
    Level 17  
    Witam kolegów mam problem z 307 2.0 HDI 2004 rok. Problem polega na tym że auto np. wieczorem wrócę z pracy a rano ciężko odpala czyli za 2 lub 3 razem kręcenia. Sprawdziłem grzanie świec i jest ok. dałem zaworek zwrotny na wejściu i chyba dam na powrocie bo ewidentnie jest efekt jak by paliwo schodziło.
  • #23
    kkknc
    Level 43  
    Aleksander_01 wrote:

    Napisałem wcześniejszy post gdzie stwierdziłem że w dieslu nie ma przepustnicy

    Stary merc miał przepustnicę, zamiast vacum pompy.
    Aleksander_01 wrote:

    Przecież podstawowym plusem silników ZS nad ZI jest brak przepustnicy - jedynie fiat ze swoim multi air jest w stanie teoretycznie zrobić silnik ZI bez przepustnicy - ale na razie jednak nie zrobił

    A Valvetronic w BMW to niby co?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Valvetronic
  • #24
    zawalidroga
    Level 1  
    Odświeżę temat, może komuś pomoże rozwiązanie identycznego problemu u mnie:

    307 2004 2.0 Hdi 107 FAP

    Na zimnym silniku bardzo słabe wchodzenie na obroty (max. 2400), klekot, biały dym z rury, wysokie spalanie. W momencie, gdy auto osiągało temperaturę z połowy drugiego pola (60-70 stopni), wszystkie parametry wracały do normy: przyspieszenie, wchodzenie na obroty, normalne spaliny, normalne spalanie. Winny elektrozawór przepustnicy. Pierwsza jazda OK.

    Może wpis pomoże komuś w poszukiwaniach. Pozdrawiam!