Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera N15 1.4 Ciężko zapala ciepły

Smigiel28 12 Gru 2011 21:04 5519 5
  • #1 12 Gru 2011 21:04
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Nissan Almera N15 1.4 GX 1999 r. 120 kkm
    Instalacja gazowa Stag 300, Valtek 34 (20kkm), Tomasetto Alaska (90kkm)

    Od miesiąca pojawia się problem z odpalaniem ciepłego silnika. Do 5 minut odpala OK, po 1 -2 obrotach. Po 5-10 minutach przy odpalaniu zapali i zaraz gaśnie, następnie trzeba pokręcić z 5 - 10 sekund żeby załapał. Łapie jakby nie na wszystkie cylindry, trochę szarpie, obroty poniżej 500. Po przegazówce wszystko wraca do normy. Po 15 minutach i więcej trzeba kręcić z 15-20 sekund żeby zaczął łapać, naciskanie pedału gazu powoduje szybsze złapanie. Łapie jakby nie na wszystkie cylindry i po przegazówce wszystko się normuje. Po wystygnięciu 1,5 - 2 h i więcej pali od strzału 1 - 2 obroty wału i wszystko jest OK.
    Poza tym samochód jeździ OK. Zbiera się dobrze, nie prycha, nie strzela nie szarpie.
    Objaw z ciężkim odpalaniem dotyczy rozruchu z benzyny jak i z gazu (awaryjne). Wtryskiwacze i reduktor sprawdzone co do szczelności. Dodatkowo 2 dni jeździłem na benzynie z odłączonym sterownikiem gazu i zakręconym zaworem na butli. Nic to nie zmieniło.
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje. Przy okazji odpaliłem przez przypadek z odłączoną masą ze sterownika gazowego i jak przelączył to poprychał i zgasł - zauważyłem brak podłączonej masy i podłączyłem jak trzeba.

    Co zrobione:
    Auto wymrógane kod 55 - czyli brak błędów. Lambda 6-7 błyśnieć na 10 sec przy 2000 obrotów. Sterownik odłączony na 24h. Wyczyszczona przepustnica, przepływomierz, zawór wolnych obrotów na błysk. Wyregulowane wolne obroty wg. procedury. Sprawdzony czujnik temperatury płyny - wskazania zgodne z danymi. Regulator ciśnienia paliwa na listwie sprawdzony - nie leje. Świece przykopcone na czarno - jakby objaw zalewania - złego spalania. Kopułka, palec - wyczyszczone, świece Denso niecałe 3kkm. Filtra paliwa zmieniany 15 kkm temu. Co dalej ???

    Kto ma jakieś pomysły??

    Ew. Proszę o kontakt na PW mechanika/elektromechanika z okolic Radomska, Częstochowy lub Piotrkowa Tryb., który mógłby/chciałby mi w temacie coś pomóc. Oczywiście odpłatnie.

    0 5
  • #2 12 Gru 2011 21:38
    lew26
    Poziom 11  

    kolego sprawdź masę na silniku i na sterowniku. (tzn 1 igła np. multimetru na akumulator - 2 na silnik następnie sterownik/komputer) odchyłka powinna wynosić max 1V. Miałem podobny problem w oplu sterownik silnika był 2.20V na+ i głupiał bo dostawał mylne wskazania z czujników.

    0
  • #3 12 Gru 2011 22:10
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Smigiel28 napisał:
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje.

    Jak wygląda teraz ustawienie zapłonu? Czy nie przestawia się?

    0
  • #4 30 Gru 2011 12:50
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Don de Leon napisał:
    Smigiel28 napisał:
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje.

    Jak wygląda teraz ustawienie zapłonu? Czy nie przestawia się?


    Zapłon ustawiony u elektryka na mniej więcej 12 stopni przed GMP. Wymienione przewody zapłonowe, kopułka oraz palec na nowe. Jak na razie bez zmian.

    0
  • #5 30 Gru 2011 20:09
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Ciśnienie sprężania sprawdzałeś?

    0
  • #6 01 Sty 2012 16:53
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Don de Leon napisał:
    Ciśnienie sprężania sprawdzałeś?


    Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Wszystko zostało sprawdzone jeszcze raz. Wadliwy jednak okazała się regulator ciśnienia pailwa. Po 4-5 minutach od odpalenia silnika zaczyna z niego kapać benzyna. Pewnie to będzie to.

    0