Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera N15 1.4 Ciężko zapala ciepły

12 Dec 2011 21:04 6332 5
  • Level 12  
    Nissan Almera N15 1.4 GX 1999 r. 120 kkm
    Instalacja gazowa Stag 300, Valtek 34 (20kkm), Tomasetto Alaska (90kkm)

    Od miesiąca pojawia się problem z odpalaniem ciepłego silnika. Do 5 minut odpala OK, po 1 -2 obrotach. Po 5-10 minutach przy odpalaniu zapali i zaraz gaśnie, następnie trzeba pokręcić z 5 - 10 sekund żeby załapał. Łapie jakby nie na wszystkie cylindry, trochę szarpie, obroty poniżej 500. Po przegazówce wszystko wraca do normy. Po 15 minutach i więcej trzeba kręcić z 15-20 sekund żeby zaczął łapać, naciskanie pedału gazu powoduje szybsze złapanie. Łapie jakby nie na wszystkie cylindry i po przegazówce wszystko się normuje. Po wystygnięciu 1,5 - 2 h i więcej pali od strzału 1 - 2 obroty wału i wszystko jest OK.
    Poza tym samochód jeździ OK. Zbiera się dobrze, nie prycha, nie strzela nie szarpie.
    Objaw z ciężkim odpalaniem dotyczy rozruchu z benzyny jak i z gazu (awaryjne). Wtryskiwacze i reduktor sprawdzone co do szczelności. Dodatkowo 2 dni jeździłem na benzynie z odłączonym sterownikiem gazu i zakręconym zaworem na butli. Nic to nie zmieniło.
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje. Przy okazji odpaliłem przez przypadek z odłączoną masą ze sterownika gazowego i jak przelączył to poprychał i zgasł - zauważyłem brak podłączonej masy i podłączyłem jak trzeba.

    Co zrobione:
    Auto wymrógane kod 55 - czyli brak błędów. Lambda 6-7 błyśnieć na 10 sec przy 2000 obrotów. Sterownik odłączony na 24h. Wyczyszczona przepustnica, przepływomierz, zawór wolnych obrotów na błysk. Wyregulowane wolne obroty wg. procedury. Sprawdzony czujnik temperatury płyny - wskazania zgodne z danymi. Regulator ciśnienia paliwa na listwie sprawdzony - nie leje. Świece przykopcone na czarno - jakby objaw zalewania - złego spalania. Kopułka, palec - wyczyszczone, świece Denso niecałe 3kkm. Filtra paliwa zmieniany 15 kkm temu. Co dalej ???

    Kto ma jakieś pomysły??

    Ew. Proszę o kontakt na PW mechanika/elektromechanika z okolic Radomska, Częstochowy lub Piotrkowa Tryb., który mógłby/chciałby mi w temacie coś pomóc. Oczywiście odpłatnie.
  • Level 12  
    kolego sprawdź masę na silniku i na sterowniku. (tzn 1 igła np. multimetru na akumulator - 2 na silnik następnie sterownik/komputer) odchyłka powinna wynosić max 1V. Miałem podobny problem w oplu sterownik silnika był 2.20V na+ i głupiał bo dostawał mylne wskazania z czujników.
  • Level 24  
    Smigiel28 wrote:
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje.

    Jak wygląda teraz ustawienie zapłonu? Czy nie przestawia się?
  • Level 12  
    Don de Leon wrote:
    Smigiel28 wrote:
    Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje.

    Jak wygląda teraz ustawienie zapłonu? Czy nie przestawia się?


    Zapłon ustawiony u elektryka na mniej więcej 12 stopni przed GMP. Wymienione przewody zapłonowe, kopułka oraz palec na nowe. Jak na razie bez zmian.
  • Level 24  
    Ciśnienie sprężania sprawdzałeś?
  • Level 12  
    Don de Leon wrote:
    Ciśnienie sprężania sprawdzałeś?


    Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Wszystko zostało sprawdzone jeszcze raz. Wadliwy jednak okazała się regulator ciśnienia pailwa. Po 4-5 minutach od odpalenia silnika zaczyna z niego kapać benzyna. Pewnie to będzie to.