Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1,9 DTi F9Q716 Raz odpala ciężko, raz na dotyk. Pompa, zawór ?

13 Gru 2011 10:23 16590 7
  • Poziom 16  
    Witam.
    J.w.
    Renault Laguna 1,9DTi z silnikiem F9Q716 + pompa paliwa Lucas.
    Kombi Groundtour z 1999 roku.

    Przy pompie paliwa po przekręceniu kluczyka - zawsze coś buczało.

    Z tego co się mechanika pytałem, są tam dwa zawory. Jeden gaszący, drugi ustawiający przesunięcie kąta wtrysku.

    Czasem (raz na 10-20 dni) zdarza się, że nic przy pompie nie buczy, a auto nie chce zapalić. Za nic w świecie. Potem, za którymś razem zaskoczy, buczy i odpala.

    1. Czy będzie to wina wyeksploatowanego zaworu?
    2. Jeśli tak w jaki sposób sprawdzić który to?
    3. Czy może to być coś innego?

    Gaszący kosztuje ok. 100zł, ustawiający już 400zł. Spory wydatek + robota. Sam raczej go nie wymienię.
    Na internecie są firmy oferujące regenerację (ponowne "ustawienie dokładności") tego droższego. Ale co mi po dokładności, jak on się być może w ogóle nie włącza czasem?

    Wpierw myślałem, że problem jest w odcięciu paliwa i że paliwo mi się wraca do baku. Przez to rano czasem mam problem (niezależnie od warunków atmosferycznych). Od niedawna odkryłem związek z buczeniem przy pompie...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Równie dobrze możesz mieć uszkodzenie instalacji elektrycznej, też nie zabuczy i nie zapali. :)
  • Poziom 16  
    Ok. A jaka jest jego zasada pracy?
    On podaje rezystencje, otwiera/zamyka się?
    W jaki sposób on spełnia swoją funkcję?

    No i czy to właśnie ten regulator kąta wtrysku w prawidłowym trybie pracy "buczy"? Bo nie jestem w stanie określić, czy to on.
  • Poziom 19  
    Cytat:
    Ok. A jaka jest jego zasada pracy?


    Po podaniu napięcia zasilania zawór unosi grzybek umożliwiając przepływ paliwa.
  • Poziom 16  
    Ok, kilka nowości. Pompa jest BOSH. Standardowa.
    Dalej, spec od pomp oglądał, i stwierdził, że to raczej nie pompa, bo wszystko pięknie śmiga, gdy już zapali auto. Jeżeli zdejmie pompę, to 300zł. Jeżeli remont pompy to 1000. Zasugerował sprawdzenie elektryki i podpięcie wcześniej komputera. Świece żarowe wymienione, rozrząd jakieś 8kkm temu.
    Znajomy mechanik wstawił zawór zwrotny, żeby wykluczyć cofanie się paliwa i zapowietrzanie pompy. Jednak to nie pomogło.

    Kolejne dwa tropy, które pomogą rozwikłać zagadkę ciężkiego odpalania auta:

    1. Przed pompą jest gruszka do pompowania paliwa. Standard. Sprawdzałem w kilku innych diesel'ach i po nabiciu paliwem pompy, jest opór. W mojej lali - nie. Można pompować do woli i paliwo wraca powrotem do baku.

    2. Zauważyłem też, że czasem, gdy auto postoi - zawiesza się turbina. Włącza się dopiero, gdy depnę na biegu jałowym. A tak ponad 3000 obrotów nie wchodzi. Dzieje się to rzadko. A turbinę wymieniałem na taką samą (tylko od Scenic'a) jakiś rok temu. I teraz czy praca (albo "nieprawidłowa praca") turbiny może wpływać na "trudniejsze" odpalenie silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Ciąg dalszy przygód z autem.
    Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k.
    Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów.
    Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu.

    Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy.
    Dokładnie nad i/lub pod nastawnikiem kąta wtrysku.

    Renault Laguna 1,9 DTi F9Q716 Raz odpala ciężko, raz na dotyk. Pompa, zawór ?

    Wcześniej albo tego nie widziałem, albo nie było.

    Przegoniłem auto kawałek na ostrych obrotach i paliwa było dość sporo. Jak widzicie na zdjęciu (real) pod pompą i w koło wszystko zalane. Po paru minutach chodzenia na jałowym też zbiera się w rowkach nad i pod "kopułką" tegoż to nastawnika. Czy bez najmniejszych problemów odkręcę ten nastawnik i wymiana uszczelki w zupełności rozwiąże problem? Czy jego wyjęcie łączy się z ustawianiem czegoś na nowo, podłączaniem komputera itd?
    Czy może odkręcić całą górną pokrywę pompy wtryskowej?
    Czy brak szczelności w pompie, lub jej wadliwa praca mogła być od samego początku powodem moich problemów z odpaleniem?
  • Poziom 16  
    Do wymiany była uszczelka od górnej kopułki. Nie zapeszając - problem na razie ustał.