Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa radia na fale długie ul1111. Prosty odbiornik radiowy na fale długie

Angus MacGyver 13 Dec 2011 15:55 15560 11
    Angus MacGyver
    Level 11  
    Witam wszystkich!

Zbudowałem prosty odbiornik radiowy na fale długie, na układzie ul 1111.
    Odbiornik działa i odbiera PR I. Zasilanie 1,5v bateria AAA.
    Mam pewien problem odnośnie odbioru. Dlaczego po zbliżeniu dłoni do anteny na fale długie odbiornik gra głośno i wyraźnie. Po oddaleniu dłoni odbiornik działa ale ciszej. Od czego to zależy? Jestem elektronikiem amatorem. Proszę o wyrozumiałość.

Co zrobić by odbiornik grał wyrażnie ale bez dotykania.
  • Helpful post
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    maciej_333
    Level 38  
    Dokładnie tak, jak kolega alojz2110 napisał. Możliwe, że również masz kiepsko dostrojony ten odbiornik do 225KHz i dotyk powoduje poprawę dostrojenia. Zawsze możesz też dołączyć poprzez kondensator dodatkową antenę z odcinka długiego drutu.
    Angus MacGyver
    Level 11  
    Witam wszystkich zainteresowanych!

Obecnie pracę z odbiornikiem wstrzymałem.

O dalszym rozwoju sprawy poinformuję. Prześlę foto niebawem.

Prosze o cierpliwość i wyrozumiałość.

Muszę rozwiązać problem z anteną - budowa nowej anteny.
    Angus MacGyver
    Level 11  
    Witam wszystkich!
    Znalazłem chwilę wolnego czasu i zbudowałem nową antenę do radia (poprzednia była mało precyzyjnie wykonana). Wg zaleceń opisu budowy: Cewka L1 ok 180 zw. drutu DNE 0,20mm (w opisie 0,15mm) dla fal długich. Cewka L2 (cewka sprzęgająca) nawinięta na cewce L1, 14 zwojów drut DNE ok 0,25mm. Na pręcie ferrytowym średnica 7mm wg opisu i dł 47mm wg opisu.

Chodzi oto radio: