Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E36 - nie pracuje na sekwencji

13 Dec 2011 17:07 2592 8
  • Level 16  
    Witam. Posiadam pierwszy raz auto na gaz więc proszę o wyrozumiałość jeśli to prosta sprawa jest :D
    Sekwencja jest zamontowana w samochodzie BMW E36 2,0 24V, gaz Tomasetto.
    Sprawa wygląda następująco: zakupiłem to auto, poprzedni właściciel nim nie jeździł, w układzie chłodniczym "podobno" miał wodę i dlatego spuścił żeby nie zamarzła. Po zalaniu układu płynem, włączeniu sekwencji, słychać że otwiera się zawór w butli i po chwili zaświeca się czerwona kontrolka, że samochód pracuje na benzynie. Dodatkowo nie działa ogrzewanie. Troszkę poszukałem i te dwa objawy mogą świadczyć o zapowietrzonym układzie chłodzenia, chociaż odpowietrzałem według instrukcji. Temperatura silnika jest 90st., silnik nagrzewa się w odpowiednim czasie więc termostat jest ok.
    Czy ktoś wie co mniej więcej może być przyczyną? Bo podjadę do gazownika a nie chcę żeby mi wymyślał jakieś rzeczy których nie trzeba wymieniać. Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Level 23  
    Tomasetto to możesz mieć reduktor lub wielozawór ale nie całą instalację,skoro nie ma ogrzewania to masz zapowietrzony układ chłodzenia.
  • Level 21  
    Spróbuj odpowietrzyć przewodem przy reduktorze, a odpowietrzenie w tych pojazdach jest wredne.
  • Level 16  
    Problem z sekwencją już rozwiązany. Przepisowe odpowietrzanie nie przyniosło skutku. Na koniec wlałem płynu pod korek, zakręciłem wszystko i pojechałem na miasto i... i działa sekwencja :) Ale ogrzewania nadal nie ma. Pewnie elektrozawory lub nagrzewnica padła. Ale to już nie ten dział. Dzięki za pomoc :)
  • Level 16  
    Teraz już dokładnie wiem co było przyczyną. Sprawdzałem wszystkie kable i przewody i luźno wpięty był czujnik temperatury w parowniku i musiałem go przypadkiem wsunąć mocniej. Później znowu problem powrócił bo musiał się wypiąć ale gazownik powiedział co i jak i umocowałem go teraz odpowiednio. Był również zaśniedziały jakiś bezpiecznik i przez to czasami nie było napięcia na włączniku w środku auta.
    Przepraszam za używanie niefachowych określeń ale dopiero wchodzę w tematy gazu.
  • Level 16  
    Powracam do tematu z gazem w moim aucie. Temperatura z rana spada delikatnie poniżej zera i jest mały problem. Odpalam samochód na benzynie, wszystko ok, ustawione jest w kompie 35st. żeby się przełączył na gaz i wszystko jest ok dopóki się nie przełączy na gaz. Obroty spadają aż do przygaśnięcia ale nie gaśnie i wskakują na max 1100. Im większą temperaturę łapie tym bardziej się to uspokaja. Przy próbie jazdy na tak falujących obrotach silnik reaguje tak jakby nie dostawał gazu. Nie da się go wkręcić na obroty. Podjechałem do gazownika i na komputerze sprawdził i dawka gazu była 0,98 (nie wiem w jakich to jednostkach), zwiększył na 1,30. Dzisiaj rano odpaliłem i jest delikatnie gorzej bo nawet czasem zgaśnie.
    Zauważyłem też, że podczas tego falowania obrotów jak mi się uda jakimś cudem silnik wkręcić na obroty to potem da się jechać w miarę normalnie i nie ma takiego dużego falowania. Druga sprawa jest taka, że po całym dniu jazdy jak zgaszę silnik i temperatura silnika spadnie prawie całkowicie, to po odpaleniu i przełączeniu na gaz pracuje dobrze, nie tak jak po całonocnym postoju.
    Do gazownika podjadę dopiero po świętach bo dzisiaj już nie zdążyłem ale wspomniał coś, że mogą to się zawieszać wtryski gazu, że trzeba rozebrać i wyczyścić. Poza tym na kompie żadnych błędów podobno nie pokazywało. A wy co o tym sądzicie?
    No i życzę wszystkim zdrowych i wesołych świąt :)

  • Level 11  
    Za falujące obroty prawdopodobnie odpowiedzialna jest listwa wtryskiwaczy w tym aucie powinny być to szybkie wtryskiwacze, może też pomuc np.zmniejszenie dysz. A ta zmiana wartości z 0,98 na 1,30 to chyba podniesienie cisnienia na parowniku co jeszcze bardziej pogarsza falowanie bo bardziej skraca czasy wtrysków.
  • Level 16  
    Ale czy falowanie nie występowałoby wtedy cały czas? Bo w moim przypadku tylko na zimnym jest i w miarę rozgrzewania się silnika ustępuje. A jak są wtryski "rozruszane" to nawet na zimnym dobrze pracuje. Problem jest tylko po kilkunastogodzinnym postoju i ujemnej temperaturze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tak na marginesie jest to sekwencja Zenit i reduktor Tomasetto, tak jak poprawił mnie KS2507.

  • Level 11  
    A jakie to są wtryski?