Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odbiornik w helikopterze rc-sam sie wyłącza

13 Gru 2011 20:53 2391 4
  • Poziom 9  
    Witam :D

    Posiadam helikopter z 3 kanałową aparaturą (40 mhz), żyroskopem, ma podwójny wirnik główny(śmigła kręcą się w przeciwnych kierunkach).

    Niestety odbiornik się wyłącza gdy ustawię "wznoszenie" na więcej niż 25%.
    Odłączyłem jeden z silników głównych i nadal to samo (nie ma znaczenia który został odłączony), ponadto zmieniłem podłączenie tak że silnik od górnego wirnika podłączyłem pod gniazdo 2 silnika i na odwrót. Skutek nadal ten sam.
    Gdy podłączyłem zamiast silnika głównego diodę led lub mniejszy silniczek to wszystko było ok.
    Silnik na ogonie nie wpływa na działanie reszty śmigłowca.
    Helikopter zasilany jest akumulatorem 3.7V 1000mA
    Dorzucam fotki, opiszę mniej więcej co i gdzie jest podłączone.
    Myślałem, że może tranzystory przed silnikami padły, ale nie jestem specjalistą i nie wiem jak to sprawdzić.:cry:
    Mam nadzieję, że otrzymam jakieś wskazówki i porady.

    Z góry dzięki i pozdrawiam

    Fotki

    Odbiornik w helikopterze rc-sam sie wyłącza
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam,

    efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np. ładowarką cyfrową, a do pomiaru silników można posłużyć się innym źródłem zasilania i zmierzyć ile prądu biorą podczas normalnej pracy. Można także bezpośrednio połączyć posiadany akumulator do silnika i zmierzyć prąd/napięcie na zaciskach silnika i wyciągnąć z tego jakieś wnioski.
    Pozdr
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź.

    Sęk w tym, że próbowałem na kilku akumulatorach, o napięciach od 3 do 6 V i helikopter "padał" przy podobnym wychyleniu "wznoszenia" w odbiorniku.
    W dodatku model podobno nigdy nie latał (z tego co widać, może jeden lot nim wykonano).
    Jutro będę miał dostęp do odbiornika i całej reszty to sprawdzę i wyedytuje posta dodając wnioski.

    Jak sprawdzić napięcie na zaciskach silnika? wydaje mi się, że to silnik krokowy ( po podłączeniu zasilania wykonuje tylko obrót wału o mały kąt) i nie wiem jak to zrobić..
  • Moderator Robotyka
    Silników krokowych w napędach modelarskich się nie stosuje. Jeżeli już, to podobne nieco konstrukcyjnie silniki bezszczotkowe. Ale patrząc na wyprowadzenia zasilania, masz tam dwa, zwykłe i klasyczne silniki szczotkowe DC.

    Jest to niestety tylko zabawka, a ich jakość wykonania jest niestety bardzo różna.
    Zwłaszcza teraz, po świątecznym "wysypie" prezentów, kiedy sklepy na gwałt ściągały wszelki chłam, od każdego kto miał tani towar.

    Najlepiej reklamować.

    Ale i tak jest dobrze... Pojawiła się u nas seria śmigłowców trzykanałowych "T-Shirt" (nazywanych już "To-Shit"), w której eksplodują akumulatory podczas ładowania. Słyszałem już o kilku takich przypadkach i nawet trafił się ktoś lekko ranny.

    Dlatego, albo wymień go u sprzedawcy, albo zutylizuj.
    Naprawy są praktycznie nieopłacalne.
  • Poziom 9  
    Rzeczywiście gdy podłączyłem miernik pod aku i uruchomiłem silniki, to prąd spadał jak głupi..
    Postaram się wymienić silniki, bo nie mam możliwości zwrócenia heli... zakupiony został znacznie wcześniej niż w okresie "przedświątecznym".

    Dzięki za poświęcony czas i za cenne odpowiedzi.
    Postaram się wymienić silniki i poinformuje o efektach.


    Edit:
    Podrzuciłem heli kumplowi, który twierdził, że wie co zrobić żeby było si.

    Popalił trochę odbiornik.. :cry: :?:

    Dziękuję i zamykam