Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra kombi 1.7 TD ISUZU - ładowanie i ciężki zapłon zimą

meczete 13 Gru 2011 21:31 14173 40
  • #1 13 Gru 2011 21:31
    meczete
    Poziom 11  

    Witam serdecznie!
    Mam to Auto wiele lat i działa prawie dobrze. Poza:
    1. Jak jest temperatura poniżej 0 stopni to pali bardzo ciężko, a poniżej -6 to nie ma co podchodzić.
    Były już wymieniane świece żarowe, choć stare były sprawne. Mechanicy mówią różne rzeczy - słabe sprężanie, woda wchodzi ko cylindrów czy kolektora, wtryski do wymiany... Ale jak jest ciepło, to pali zawsze od razu. Szukając na forum natrafiłem na jakiś moduł sterowania grzaniem świec do 60 stopni itp. Jest to powiązane z drugim moim problemem ostatnio - ładowaniem.
    2. W ciągu pięciu lat wymieniłem już drugi alternator i znowu coś się spaliło. Nikt u mnie nie chce tego zrobić, a jeden stwierdził że na pewno regulator napięcia. Mam też stary alternator, i mówi, że w tamtym też jest spalony. W sklepie koszt - 170zł. Na allegro - 50 zł. Ale czy to jest to? Jak to sprawdzić - jestem elektronikiem.
    Na forum trafiłem właśnie o powiązany moduł ładowania wraz ze świecami. Tak sobie pomyślałem - a może tu jest gdzieś problem? Bo w mojej okolicy mechanicy to ciency a i nie tani.
    Proszę o pomoc. Teraz co tydzień jeżdżę na weekend na dwóch akumulatorach 30 km. Na jednym w jedną, a z powrotem na drugim. Proszę o pomoc.
    MECZETE

    -1 29
  • Relpol
  • #2 13 Gru 2011 21:53
    archaniol40
    Poziom 21  

    Nie do mechanika tylko do elektryka jechać. Sprawdzić uzwojenie, mostek i wirnik. Jak sprawne to regulator zostaje i tyle. Czujnik temperatury grzania świeć i przekaźnik do sprawdzenia. Było pisane o tym na forum.

    0
  • #3 17 Gru 2011 01:42
    meczete
    Poziom 11  

    Uzwojenia i wirnik sprawne, diody ok, przekaźnik słychać jak przełącza, przy grzaniu świec lekko przysiada napięcie - więc jest pobór mocy. Jak sprawdzić regulator?

    -1
  • #4 17 Gru 2011 16:16
    archaniol40
    Poziom 21  

    Naszybciej założyć nowy.

    0
  • #5 18 Gru 2011 01:23
    meczete
    Poziom 11  

    Niby tak, ale co parę lat wymieniać na nowy? Mam już dwa... Mi chodzi o jakie to przekaźniki idzie w tych obwodach?

    0
  • #6 18 Gru 2011 18:12
    archaniol40
    Poziom 21  

    Przekaźnik od sterowania grzaniem świec żarowych. Jak się skleji to pracują cały, czas, tak samo jak czujnik temperatury będzie walnięty. Niech kolega sobie ściągnie schemat albo service manuala i poszuka. Aternator dość szybko się nagrzewa w tym samochodzie.

    0
  • Relpol
  • #7 20 Gru 2011 17:57
    meczete
    Poziom 11  

    Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?

    1
  • #8 20 Gru 2011 18:49
    kidu22
    Poziom 35  

    Jak masz Izusu to jestes skazany na wieczną naprawe tego gów...a .
    POdaj wartość napięcia ładowania.

    0
  • #9 21 Gru 2011 09:34
    Meteo33
    Poziom 17  

    Skoro mechanik mówi o ciśnieniu sprężana to zapytaj go jaką ma wartość? W tym silniku luz zaworowy reguluje się podkładkami. Jeżeli kiepsko spręża zacząłbym od regulacji luzu zaworowego. Piszesz,że autem jeździsz wiele lat to pewnie luz już do regulacji (jeśli nie był robiony). I nie porównuj odpalania diesla gdy ciepło i gdy zimno.

    Co do alternatora to każdy ci powie,że w tym modelu padają diody prostownicze. Masz tam dogrzewanie świecami. W twoim modelu powinno wystarczyć odciąć dwa kabelki.

    0
  • #10 21 Gru 2011 21:22
    archaniol40
    Poziom 21  

    Jak wygląda zimering uszczelniający alternator, nie leje się do środka olej z vaccu-pompy? Bo często się o nim zapomina. Jakie paliwo lejesz i czy dodajesz jakiś uszlachetniaczy w postaci skyda, czy innych tego typu preparatów. Jak wygląda uzwojenie stojana, bo jak pada mostek lub regulator to może porządnie dostać...

    1
  • #11 06 Lut 2012 18:41
    cezaryxxx
    Poziom 1  

    Mam Vectre 1,7td Isuzu która świętuje 18 (mam też inne samochody w tym ople 2006r benzyna 2,2 ,corse 1,3 a i tak zasuwam tym bo najtaniej )kupiłem go z francji w 2000 r. i niech się schowają wszystkie inne
    vw,benz,audi,i niewiem co jeszcze,jedzie na wszystkim na frytkach też (ten samochód nie ma,nie ma !!! automatycznej regulacji zaworów )jak to ustawisz u byle fachowca lub sam, swiece grzeją niema
    siły zeby nie zapalił może być -30 ma jarać na dzień dobry

    0
  • #12 06 Lut 2012 20:47
    elektryku
    Poziom 16  

    Tu nie chodzi o grzanie świec. W silnikach ISUZU po około 150 tys km, wyrabiają się płytki zaworowe, najczęściej na zaworach ssących. Trzeba je zeszlifować na szlifierce magnesowej, żeby było luz taki jak w fabryce 0.15. Ostatnio takiego robiłem w Corsie, to po całej nocy stania po naprawie odpalił po jednorazowym zagrzaniu świec.

    1
  • #13 06 Lut 2012 20:49
    magcx64
    Poziom 9  

    nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min
    skoro swiece sa ok i grzeja to najperw sprawdz luzy zaworow moze sa podwieszone jesli nie to wtryski do pompiarza u mnie to koszt 20zl sprawdzic . oczywiscie cisnienie na cylidrach tez sprawdzic,jak to wszystko wporzadku ja bym sprawdzil pasek rozrzadu czy jest odpowiednio zalozony. ostatnia sprawa jak pozostale sa ok to sprawdzic zaplon (moze ktos pompe wymienial i zle ustawil ) jak to wszystko jest ok to nie ma bata i mrozu musi zapalic!

    0
  • #14 06 Lut 2012 21:04
    elektryku
    Poziom 16  

    magcx64 napisał:
    nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min

    Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.

    0
  • #15 09 Lut 2012 20:07
    magcx64
    Poziom 9  

    Świece przed odpaleniem grzeja kilkanascie sec a po odpaleniu w isuzu dogrzewaja silnik w celu poprawy jego pracy wylaczaja sie po spelnieniu jednego z 3 warunków
    1 min 40 st cel temp silnika
    2 6min pracy
    3 powyrzej18 km na godz
    alternator dlatego dostaje

    0
  • #16 15 Lis 2012 09:11
    szuetam20
    Poziom 8  

    Cytat:
    magcx64
    PostWysłany: 09 Lut 2012 20:07 Temat postu: Re: Opel Astra kombi 1.7 TD ISUZU ładowanie i ciężki zapłon zimą
    Świece przed odpaleniem grzeja kilkanascie sec a po odpaleniu w isuzu dogrzewaja silnik w celu poprawy jego pracy wylaczaja sie po spelnieniu jednego z 3 warunków
    1 min 40 st cel temp silnika
    2 6min pracy
    3 powyrzej18 km na godz
    alternator dlatego dostaje


    Jaki czujnik był by odpowiedzialny za pkt 3???
    Robie krótkie odcinki i świece mają za duży pobór..

    0
  • #17 15 Lis 2012 09:59
    carot
    Poziom 26  

    Kolego odetnij niebieski kabel przy przekaźniku koło nóg pasażera (na prawym słupku) i po problemie.

    0
  • #18 11 Gru 2012 21:59
    Czuczu1993
    Poziom 7  

    moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...

    0
  • #19 31 Paź 2013 18:28
    siedles2
    Poziom 9  

    Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody. Już nie mam siły na ten samochód. Ostatnio znalazłem elektryka, który powiedział że trzeba zrobić przełącznik na przekażnik bo za długo jest dogrzewanie silnika i dla tego pali diody. Na zimnym silniku ma ładowanie prawie na zero jak puści przekażnik po kilku minutach to 13,6

    0
  • #20 31 Paź 2013 19:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    siedles2 napisał:
    Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody
    Kup lepsze diody a nie po 50zł. Jakoś wcześniej nie było takiego wysypu spalonych alternatorów isuzu, dopuki ryż nie wszedł na półki z częściami samochodowymi.

    0
  • #21 01 Lis 2013 08:10
    siedles2
    Poziom 9  

    Cześć a masz gdzieś namiary na lepsze diody to bym kupił. To samo mówił mi elektryk. Bo te z chin to wytrzymują parę miesięcy.

    0
  • #22 01 Lis 2013 08:23
    andrzej20001
    Poziom 42  

    I odepnij z sterownika świec (za blachą w boczku obok nóg pasażera) przewód niebieski z białym paskiem. Nie będzie dogrzewania po rozruchu,alternator dłużej pożyje.

    0
  • #23 01 Lis 2013 08:43
    siedles2
    Poziom 9  

    Ktoś już pisał o tym kabelku. Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał . Samochód mam z 12 lat jest wszystko ok tylko te pieprzone ładowanie. Robię już chyba 6 lub 7 raz i musi być jakiś sposób na to ładowanie. Już myślałem, że alternator jest za nisko i może nie ma przy kole osłony. Jak dostanie wody z koła to idzie na uzwojenie robi się zwarcie i dostają diody.

    0
  • #24 01 Lis 2013 08:49
    carot
    Poziom 26  

    siedles2 napisał:
    Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny

    Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe.
    siedles2 napisał:
    Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał

    Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i akumulator swoje na tym cierpią.
    siedles2 napisał:
    Już myślałem, że alternator jest za nisko i może nie ma przy kole osłony. Jak dostanie wody z koła to idzie na uzwojenie robi się zwarcie i dostają diody.

    To nie Fiat :P

    1
  • #25 01 Lis 2013 09:58
    siedles2
    Poziom 9  

    Dzieki za podpowiedź. Jak zrobię to dam znać...

    0
  • #26 01 Lis 2013 10:35
    Meteo33
    Poziom 17  

    [quote="carot"]

    siedles2 napisał:
    Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny

    Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe.
    A co do tego mają płytki zaworowe?

    0
  • #27 22 Lis 2013 16:28
    siedles2
    Poziom 9  

    Witam byłem u gościa, który naprawia tylko alternatory i rozruszniki. Kazał mi sprawdzić dokładnie ładowanie. I tak:
    na zimnym silniku przy obrotach 1000 ładowania nie ma miernik pokazuje 11,72. Po 5 minutach przekaźnik puszcza wskakuje na 12,60. Jak zwiększę obroty do 2,500 to dochodzi przy ciepłym silniku do 13,80. I teraz gościu powiedział mi że nie ma sensu robić alternatora bo jest nadpalony przekaźnik coś w tym stylu ,ponieważ ten przekaźnik powinien puszczać powoli i powinno na mierniku widać wzrost ładowania. Chciałem na tym kabelku o którym piszecie co idzie do przekaźnika zamontować przełącznik i po minucie sam bym rozłączał ale gość mi powiedział że rozpitole silnik.
    Akumulator kupiłem nowy w stanie spoczynku ma 12,80. Mam teraz 2 akumulatory jeden naładowany na zapas. Przekaźnika nie będę wymieniał bo to koszt 400 zł. Jak myślicie zamontować przełącznik może będzie wtedy brał mniej prądu. Dodam jeszcze że jeżdżę na krótkich odległościach i dlatego ten akumulator nigdy mi się nie naładuje.

    0
  • #28 22 Lis 2013 17:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego z torunia jedz do kogoś kto to ogarnia.

    0
  • #29 22 Lis 2013 17:51
    siedles2
    Poziom 9  

    Nie ma takich w Toruniu nikt nie daje gwarancji. Robiłem już 6 razy w przyszłym roku zmieniam samochód więc muszę jeszcze trochę wytrzymać.

    0
  • #30 22 Lis 2013 20:37
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kolego to jest 15min roboty. Jak nie ogarnia? Jak rozpitoli silnik? Setki opli jeździ z odpiętym dogrzewaniem i nikt nie płacze. Odepnij kabelek niebiesko-biały z przekaźnika świec nad nogami pasażera i finito.Ładowanie powróci .

    0