Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra kombi 1.7 TD ISUZU - ładowanie i ciężki zapłon zimą

meczete 13 Dec 2011 21:31 15310 40
  • #1
    meczete
    Level 12  
    Witam serdecznie!
    Mam to Auto wiele lat i działa prawie dobrze. Poza:
    1. Jak jest temperatura poniżej 0 stopni to pali bardzo ciężko, a poniżej -6 to nie ma co podchodzić.
    Były już wymieniane świece żarowe, choć stare były sprawne. Mechanicy mówią różne rzeczy - słabe sprężanie, woda wchodzi ko cylindrów czy kolektora, wtryski do wymiany... Ale jak jest ciepło, to pali zawsze od razu. Szukając na forum natrafiłem na jakiś moduł sterowania grzaniem świec do 60 stopni itp. Jest to powiązane z drugim moim problemem ostatnio - ładowaniem.
    2. W ciągu pięciu lat wymieniłem już drugi alternator i znowu coś się spaliło. Nikt u mnie nie chce tego zrobić, a jeden stwierdził że na pewno regulator napięcia. Mam też stary alternator, i mówi, że w tamtym też jest spalony. W sklepie koszt - 170zł. Na allegro - 50 zł. Ale czy to jest to? Jak to sprawdzić - jestem elektronikiem.
    Na forum trafiłem właśnie o powiązany moduł ładowania wraz ze świecami. Tak sobie pomyślałem - a może tu jest gdzieś problem? Bo w mojej okolicy mechanicy to ciency a i nie tani.
    Proszę o pomoc. Teraz co tydzień jeżdżę na weekend na dwóch akumulatorach 30 km. Na jednym w jedną, a z powrotem na drugim. Proszę o pomoc.
    MECZETE
  • #2
    archaniol40
    Level 21  
    Nie do mechanika tylko do elektryka jechać. Sprawdzić uzwojenie, mostek i wirnik. Jak sprawne to regulator zostaje i tyle. Czujnik temperatury grzania świeć i przekaźnik do sprawdzenia. Było pisane o tym na forum.
  • #3
    meczete
    Level 12  
    Uzwojenia i wirnik sprawne, diody ok, przekaźnik słychać jak przełącza, przy grzaniu świec lekko przysiada napięcie - więc jest pobór mocy. Jak sprawdzić regulator?
  • #4
    archaniol40
    Level 21  
    Naszybciej założyć nowy.
  • #5
    meczete
    Level 12  
    Niby tak, ale co parę lat wymieniać na nowy? Mam już dwa... Mi chodzi o jakie to przekaźniki idzie w tych obwodach?
  • #6
    archaniol40
    Level 21  
    Przekaźnik od sterowania grzaniem świec żarowych. Jak się skleji to pracują cały, czas, tak samo jak czujnik temperatury będzie walnięty. Niech kolega sobie ściągnie schemat albo service manuala i poszuka. Aternator dość szybko się nagrzewa w tym samochodzie.
  • #7
    meczete
    Level 12  
    Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
  • #9
    Meteo33
    Level 17  
    Skoro mechanik mówi o ciśnieniu sprężana to zapytaj go jaką ma wartość? W tym silniku luz zaworowy reguluje się podkładkami. Jeżeli kiepsko spręża zacząłbym od regulacji luzu zaworowego. Piszesz,że autem jeździsz wiele lat to pewnie luz już do regulacji (jeśli nie był robiony). I nie porównuj odpalania diesla gdy ciepło i gdy zimno.

    Co do alternatora to każdy ci powie,że w tym modelu padają diody prostownicze. Masz tam dogrzewanie świecami. W twoim modelu powinno wystarczyć odciąć dwa kabelki.
  • #10
    archaniol40
    Level 21  
    Jak wygląda zimering uszczelniający alternator, nie leje się do środka olej z vaccu-pompy? Bo często się o nim zapomina. Jakie paliwo lejesz i czy dodajesz jakiś uszlachetniaczy w postaci skyda, czy innych tego typu preparatów. Jak wygląda uzwojenie stojana, bo jak pada mostek lub regulator to może porządnie dostać...
  • #11
    cezaryxxx
    Level 1  
    Mam Vectre 1,7td Isuzu która świętuje 18 (mam też inne samochody w tym ople 2006r benzyna 2,2 ,corse 1,3 a i tak zasuwam tym bo najtaniej )kupiłem go z francji w 2000 r. i niech się schowają wszystkie inne
    vw,benz,audi,i niewiem co jeszcze,jedzie na wszystkim na frytkach też (ten samochód nie ma,nie ma !!! automatycznej regulacji zaworów )jak to ustawisz u byle fachowca lub sam, swiece grzeją niema
    siły zeby nie zapalił może być -30 ma jarać na dzień dobry
  • #12
    elektryku
    Level 16  
    Tu nie chodzi o grzanie świec. W silnikach ISUZU po około 150 tys km, wyrabiają się płytki zaworowe, najczęściej na zaworach ssących. Trzeba je zeszlifować na szlifierce magnesowej, żeby było luz taki jak w fabryce 0.15. Ostatnio takiego robiłem w Corsie, to po całej nocy stania po naprawie odpalił po jednorazowym zagrzaniu świec.
  • #13
    magcx64
    Level 10  
    nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min
    skoro swiece sa ok i grzeja to najperw sprawdz luzy zaworow moze sa podwieszone jesli nie to wtryski do pompiarza u mnie to koszt 20zl sprawdzic . oczywiscie cisnienie na cylidrach tez sprawdzic,jak to wszystko wporzadku ja bym sprawdzil pasek rozrzadu czy jest odpowiednio zalozony. ostatnia sprawa jak pozostale sa ok to sprawdzic zaplon (moze ktos pompe wymienial i zle ustawil ) jak to wszystko jest ok to nie ma bata i mrozu musi zapalic!
  • #14
    elektryku
    Level 16  
    magcx64 wrote:
    nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min

    Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
  • #15
    magcx64
    Level 10  
    Świece przed odpaleniem grzeja kilkanascie sec a po odpaleniu w isuzu dogrzewaja silnik w celu poprawy jego pracy wylaczaja sie po spelnieniu jednego z 3 warunków
    1 min 40 st cel temp silnika
    2 6min pracy
    3 powyrzej18 km na godz
    alternator dlatego dostaje
  • #16
    szuetam20
    Level 9  
    Quote:
    magcx64
    PostWysłany: 09 Lut 2012 20:07 Temat postu: Re: Opel Astra kombi 1.7 TD ISUZU ładowanie i ciężki zapłon zimą
    Świece przed odpaleniem grzeja kilkanascie sec a po odpaleniu w isuzu dogrzewaja silnik w celu poprawy jego pracy wylaczaja sie po spelnieniu jednego z 3 warunków
    1 min 40 st cel temp silnika
    2 6min pracy
    3 powyrzej18 km na godz
    alternator dlatego dostaje


    Jaki czujnik był by odpowiedzialny za pkt 3???
    Robie krótkie odcinki i świece mają za duży pobór..
  • #17
    carot
    Level 26  
    Kolego odetnij niebieski kabel przy przekaźniku koło nóg pasażera (na prawym słupku) i po problemie.
  • #18
    Czuczu1993
    Level 9  
    moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...
  • #19
    siedles2
    Level 10  
    Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody. Już nie mam siły na ten samochód. Ostatnio znalazłem elektryka, który powiedział że trzeba zrobić przełącznik na przekażnik bo za długo jest dogrzewanie silnika i dla tego pali diody. Na zimnym silniku ma ładowanie prawie na zero jak puści przekażnik po kilku minutach to 13,6
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    siedles2 wrote:
    Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody
    Kup lepsze diody a nie po 50zł. Jakoś wcześniej nie było takiego wysypu spalonych alternatorów isuzu, dopuki ryż nie wszedł na półki z częściami samochodowymi.
  • #21
    siedles2
    Level 10  
    Cześć a masz gdzieś namiary na lepsze diody to bym kupił. To samo mówił mi elektryk. Bo te z chin to wytrzymują parę miesięcy.
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    I odepnij z sterownika świec (za blachą w boczku obok nóg pasażera) przewód niebieski z białym paskiem. Nie będzie dogrzewania po rozruchu,alternator dłużej pożyje.
  • #23
    siedles2
    Level 10  
    Ktoś już pisał o tym kabelku. Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał . Samochód mam z 12 lat jest wszystko ok tylko te pieprzone ładowanie. Robię już chyba 6 lub 7 raz i musi być jakiś sposób na to ładowanie. Już myślałem, że alternator jest za nisko i może nie ma przy kole osłony. Jak dostanie wody z koła to idzie na uzwojenie robi się zwarcie i dostają diody.
  • #24
    carot
    Level 26  
    siedles2 wrote:
    Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny

    Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe.
    siedles2 wrote:
    Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał

    Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i akumulator swoje na tym cierpią.
    siedles2 wrote:
    Już myślałem, że alternator jest za nisko i może nie ma przy kole osłony. Jak dostanie wody z koła to idzie na uzwojenie robi się zwarcie i dostają diody.

    To nie Fiat :P
  • #25
    siedles2
    Level 10  
    Dzieki za podpowiedź. Jak zrobię to dam znać...
  • #26
    Meteo33
    Level 17  
    [quote="carot"]
    siedles2 wrote:
    Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny

    Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe.
    A co do tego mają płytki zaworowe?
  • #27
    siedles2
    Level 10  
    Witam byłem u gościa, który naprawia tylko alternatory i rozruszniki. Kazał mi sprawdzić dokładnie ładowanie. I tak:
    na zimnym silniku przy obrotach 1000 ładowania nie ma miernik pokazuje 11,72. Po 5 minutach przekaźnik puszcza wskakuje na 12,60. Jak zwiększę obroty do 2,500 to dochodzi przy ciepłym silniku do 13,80. I teraz gościu powiedział mi że nie ma sensu robić alternatora bo jest nadpalony przekaźnik coś w tym stylu ,ponieważ ten przekaźnik powinien puszczać powoli i powinno na mierniku widać wzrost ładowania. Chciałem na tym kabelku o którym piszecie co idzie do przekaźnika zamontować przełącznik i po minucie sam bym rozłączał ale gość mi powiedział że rozpitole silnik.
    Akumulator kupiłem nowy w stanie spoczynku ma 12,80. Mam teraz 2 akumulatory jeden naładowany na zapas. Przekaźnika nie będę wymieniał bo to koszt 400 zł. Jak myślicie zamontować przełącznik może będzie wtedy brał mniej prądu. Dodam jeszcze że jeżdżę na krótkich odległościach i dlatego ten akumulator nigdy mi się nie naładuje.
  • #29
    siedles2
    Level 10  
    Nie ma takich w Toruniu nikt nie daje gwarancji. Robiłem już 6 razy w przyszłym roku zmieniam samochód więc muszę jeszcze trochę wytrzymać.
  • #30
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolego to jest 15min roboty. Jak nie ogarnia? Jak rozpitoli silnik? Setki opli jeździ z odpiętym dogrzewaniem i nikt nie płacze. Odepnij kabelek niebiesko-biały z przekaźnika świec nad nogami pasażera i finito.Ładowanie powróci .