Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czujnik detonacji. Jak sprawdzić czy działa opóźnianie zapłonu?

bolanty 13 Dec 2004 23:43 3305 11
  • #1
    bolanty
    Level 17  
    Mój megane 2,0 8v stuka przy przyspieszniu,Czy jest możliwe że czujnik detonacji jest popsuty i nie daje sygnału do opóżnienia zapłonu.Jak sprawdzić czy działa opóżnianie zapłonu.Dzięki za podpowiedż./rzeczy mechaniczne sprawdzane OK/
  • #3
    bolanty
    Level 17  
    samochód stuka przy przyspieszaniu na zimnym silniku jak się rozgrzeje to znika prawie zupełnie.Stuki są podobne do stukania zaworów gdy zapłon jest za wczesny.Myślałem o czujniku detonacji,ponieważ ,luz zaworów jest dobry,luz osiowy wałka rozrządu też,krzywki i czopy wałka rozrządu OK,tłoki nie są lużne ,prowadniki zaworów i gniazda też były sprawdzane.dlatego krążę już po obrzeżach tematu
  • #4
    lukin
    Level 13  
    wykluczyles jakosc paliwa,cisnienie paliwa
  • #5
    diag
    Level 29  
    Sprawdź cisnienie oleju i zużycie panewek. Detonacje są szybciej przy gorącym silniku. Komp wycofuje zaplon w stosunku do mapy dla typowego paliwa.
  • #6
    bolanty
    Level 17  
    panewki są dobre ,sprawdzane ,zresztą stuk jest głuchy,ciśnienie oleju jest dobre też sprawdzałem,co prawda może coś wtym być bo jak odpalę po dwuch dniach to bardziej puka niż po nocy ,a przecież bardziej nie wystygnie,ale olej może bardziej wyciec np. z pod wałka rozrządu.
  • #7
    WBART
    Level 19  
    odkręć te czujnik oczyść z korozji miejsce przylegania i dokręć na 25Nm
    , Ogólnie rzecz nie do zepsucia
  • #8
    cobraa
    Level 27  
    A moze by tak pierwsze sprawdzic pamiec sterownika czy blad tego czujnika nie jest zapisany ? he. A nie brac sie od sprawdzania luzu zaworowego luzu poosiowego. Luz np na zaworach nie powoduje spalania detonacyjnego i swiergotu zaworow. Sprawa nr dwa czy to napewno taki swergot a nie stukot?
  • #9
    bolanty
    Level 17  
    jak odpalę zimny- stukot jest taki jakby stukał jeden zawór jak ruszam stuki są głosniejsze i proporcjonalne do obrotow i tylko pod obciążeniem w zakresie obr, 1500-22oo potem znikają/stuki są na pewno wrytm rozrządu czyli co drugi raz do obr.wału.jak silnik się rozgrzeje znikają w 80%
  • #10
    macfred
    Level 11  
    A luz zaworowy nie jest ustawiany przez samorególatory olejowe?
    Jeśli tak to prawdopodobnie którys z samorególatorów jest uszkodzony, częst takie zjawisko ma miejsce wlaśnie na zimnym silniku. Po rozgrzaniu olej robi się rzdszy i samoreg. zaczynaja pracować, wtedy stuki mogą ustawać całkowicie ew. maleją.
  • #11
    cobraa
    Level 27  
    Tak to sa na 100% tzw popychacze chydrauliczne, ale trzeba sprawdzic w dachyn bo to zalezy co jest zastosowane w danym modelu z dana literowka silnika. Stosowane sa regulacja plytkowa i regulacja poprzez wlasnie popychacze wiec bylo bledem sprawdzanie luzu zaworowego bo zawsze bedzie maly. Sprawdzic ewentualnie krzywki czy maja odpowiednie wymiary bo popychacz moze byc prawidlowy lecz nie skasuje nadmiernego luzu wywolanego zdarciem krzywek.

    Dodano po 4 [minuty]:

    czujnik detonacji czyli tzw czujnik spalania stukowego wychwytuje pewne drgania silnika i on tylko zabezpiecza silnik poprzez zmiane konta wyprzedzenia zaplonu. Jak juz co to wtedy powstaje tzw detonacyjne spalanie slyszalne golym uchem i ma specyfike jak by w silniku dzwonily dzwoneczki albo cos wpadalo w rezonans mechaniczny.
  • #12
    bolanty
    Level 17  
    niestety mój silnik to 2,0 8V F3R to stary silnik 8-io zaworowy i ma płytki