Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkadzający się regulator napięcia golf II td.

Alfred_92 14 Gru 2011 22:30 5941 19
  • #1 14 Gru 2011 22:30
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Witam, mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze bosch (bodajże 90A) w golfie II td. Problem polega na tym że pod koniec listopada pojawił się problem z napięciem na na obrotach jałowych, bez obciążenia odbiornikami multimetr na akumulatorze wskazywał 13,7v przy pełnym obciążeniu odbiornikami wskazywał 12.8v. Po wymianie starego regulatora (był to jakiś no name o napięciu pewnie około 14v bo nie miał rezystora- w sklepie powiedziano mi że te na wyższe napięcie mają rezystor), na nowy regulator o napięciu 14,5v (z rezystorem) wszysto było ok. Ale po tygodniu odpalam samochód i spotkałą mnie niemiła niespodzianka, światła świeciły na pomarańczowo a napiecie przy pełnym obciążeniu wskazywało 13.65v, ponownie pojawił się problem z ładowaniem akumulatora itp. Moje pytanie brzmi co mogło spowodować uszkodzenie regulatora: wyeksploatowany akumulator, uszkodzona któraś z diód prostowniczych?

    Ps dodam że na starym regulatorze występował problem że po odpaleniu auta zapalała się kontrolka ładowania i gasła po przegazowaniu, na nowym nie ma tego problemu jednak występuje problem żarzenia się owej kontrolki.

    Dodano po 3 [minuty]:


    dodam jeszcze że pulsują mi światła.

    0 19
  • #2 14 Gru 2011 22:31
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A obejrzałeś chociaż bieżnie na wirniku?

    0
  • #3 14 Gru 2011 22:36
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Z tego co widziałem przy wymianie regulatora bez wyjmowania alternatora z auta to wydawała się w miarę ok.

    0
  • #4 14 Gru 2011 22:53
    robokop
    Moderator Samochody

    Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.

    1
  • #5 14 Gru 2011 23:13
    panam
    Poziom 29  

    Alfred_92 napisał:
    dodam jeszcze że pulsują mi światła.
    , miernikiem tego nie sprawdzisz ( krótkotrwałe zaniki napięcia), wirnik albo jak powyżej.

    0
  • #6 14 Gru 2011 23:31
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie powinno wynosić 14,5-13,9 mierzone na alternatorze, a jakie sa możliwe różnice wskazań pomiędzy alternatorem a akumulatorem, oraz czy tak niskie wskazanie na akumulatorze może być spowodowane zbyt dużą pojemnością akumulatora 74 Ah (wg instrukcji auta powinien być 55 Ah), lub złą kondycją samego akumulatora?

    0
  • #7 14 Gru 2011 23:36
    panam
    Poziom 29  

    Wiesz co jak akumulator ma zwarcie możesz mieć podobne efekty, a tak naprawdę musisz mieć narzędzia do sprawdzenia tego. Osobiście w domu bez narzędzi takich rzeczy nie sprawdzam, bo nie chce klientów wpędzić w koszty, jak jestem pewien to wymieniam. pozdrawiam.

    0
  • #8 14 Gru 2011 23:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 14 Gru 2011 23:42
    Alfred_92
    Poziom 32  

    A jakie minimalne napięcie jest dopuszczalne w golfie II? Jak duża byłaby różnica w świeceniu świateł po przerobieniu instalacji na przekaźniki? Bo głównie przeszkadzają mi światła słabo świecące, jeżeli uda mi się podgrzać świece to z odpaleniem w takiej temperaturze jak teraz nie ma problemu jeden albo dwa obroty i silnik chodzi.

    0
  • #10 14 Gru 2011 23:45
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 14 Gru 2011 23:54
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Ok. ale dostęp do auto będę miał dopiero w piątek,mam jeszcze jedno pytanie czy to że po dodaniu gazu napięcie spada o 0.1-0,2 v jest normalne czy np jest to jakiś błąd multimetru?

    0
  • #12 14 Gru 2011 23:56
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 15 Gru 2011 00:06
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Czy jajo to nie wiem ale wymieniając regulator napięcia (zintegrowany ze szczotkami) nie zauważyłem jakichś rowków, mo może naprawdę minimalne.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy średnio zaawansowany majsterkowicz lubiący nowe wyzwania poradził by sobie z wymianą tych pierścieni?

    0
  • #14 15 Gru 2011 00:24
    TMC
    Poziom 14  

    Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo się uszkadzało - regulator, diody wzbudzenia, diody prostownicze - sprawcą okazał się zimny lut - objaw żarzenie lampki ładowania na wolnych obrotach. Polecam ściągnąć z internetu schemat elektryczny alternatora to prosta maszyna elektryczna i wszystko będzie jasne.
    Jeżeli po dłuższym postoju akumulator pada to gdzieś ucieka ci prąd może być przez alternator.
    Pozdrawiam
    cierpliwości w dłubaniu

    0
  • #15 16 Gru 2011 20:00
    vorlog
    Poziom 33  

    Motronic napisał:
    Alfred_92 napisał:
    Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie powinno wynosić 14,5-13,9

    Pokaż mi golfa II który tyle ma (no chyba, że na alternatorze Motorola).

    Mój :D
    Regulator napięcia podciągnięty od strony masy diodą Shottkiego :)
    V.

    0
  • #16 16 Gru 2011 20:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Gru 2011 20:12
    vorlog
    Poziom 33  

    Szczerze mówiąc prawda, ale za Chiny ludowe nie wiem, czemu akurat tak to zrobiłem, niemniej od czterech lat działa :)
    Zresztą, chyba jutro mnie czeka robota, bo ładowanie jak u autora wątku- pierścienie ślizgowe na wirniku wyrowkowane jak droga na poligonie, pasuje wymienić zestaw.
    Link
    V.

    0
  • #18 16 Gru 2011 21:34
    ociz
    Moderator Samochody

    A ja miałem tak sporadycznie w czasie jazdy i nie mogłem dojść co mu dolega, nawet cały alternator podmieniłem, okazało się że to akumulator był wadliwy i potrafił się nawet czasami w krótkim czasie całkowicie rozładować.

    0
  • #19 16 Gru 2011 21:47
    vorlog
    Poziom 33  

    ociz, na początek zamieniłem na kilka dni akumulatory między autami, mam takie same wielkościowo/pojemnościowo- nie jestem aż tak napalony na sobotnie zbędne roboty :D
    Ładowany prostownikiem akumulator zachowuje się poprawnie, zresztą ma rok z groszami.
    Dziś wyjąłem regulator i obejrzałem co się dzieje pod szczotkami, stąd plany na jutro :|
    V.

    0
  • #20 17 Gru 2011 15:57
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Okazało się że u mnie jakiś pozytywny efekt dało oczyszczenie wszystkich miejsc styków, najbardziej chyba oczyszczenie miejsca w którym masa regulatora styka się z obudową alternatora. Po oczyszczeniu wszystkich styków napięcie mierzone na akumulatorze wynosi około 13,96 volta.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jednakże na przy okazji wiosennych napraw wymienię pierścienie ślizgowe.

    0