Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes sprinter cdi schemat manetki tempomatu montaz

hoolsownik1941 15 Gru 2011 14:44 13378 5
  • #1 15 Gru 2011 14:44
    hoolsownik1941
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    zakładam w swoim sprinterze CDI 2003 rok tempomat
    mam wszystko co potrzebne auto wyposażone w abs,esp podpięty czujnik pedału sprzęgła i zamontowałem manetkę
    problem pojawił się kiedy chciałem wpiąć manetkę w instalacje gdyż nie mogę znaleźć odpowiedniej kostki(właściwie żadnej w okolicy nie widzę)
    Wie ktoś może gdzie szukać tej kostki?sądząc po długości przewodu z manetki powinna być w okolicach stacyjki a nic takiego nie widzę
    ewentualnie ma ktoś może schemat skąd są podciągnięte te przewody??
    dzięki za pomoc pozdrawiam
    Czy jest ktoś z Krakowa lub okolic kto mógłby uruchomić ten tempomat kompem?

    0 5
  • #2 13 Sty 2012 08:58
    neo.dj
    Poziom 1  

    Witam. Kolego udało mi się kiedyś zamontować tempomat do sprintera CDI mam schemat i resztę info na PW

    6
  • #3 19 Paź 2012 09:48
    fiConcept

    Poziom 9  

    Kolego ja też w tym temacie. Możesz mi podesłać na PW? Z góry dzięki.

    1
  • #4 19 Lis 2013 23:08
    pyszkamichal
    Poziom 2  

    Witam mogł bys tez mi podesłac na PW te instrukcje podlacznenia?

    0
  • #5 22 Sty 2014 08:56
    misiek090
    Poziom 1  

    Witam. Ja od niedawna posiadam takiego Sprinterka i tak jak koledzy proszę o taki schemacik.

    0
  • #6 23 Sty 2014 09:56
    fiConcept

    Poziom 9  

    Podeślij mi swój adres na pw.

    Mercedes sprinter cdi schemat manetki tempomatu montaz W związku z tym, że czas prezentów zredagowałem opis montażu i zamieszczam dla potomnych. Bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy.

    P.S. Jak pomogłem - dajcie punkty. Dziękuję.

    Kwestia tempomatu wygląda tak:
    Dokładałem tempomat do Sprintera 313CDI z 2007 r.
    Kupiłem manetkę tempomatu razem z przełącznikiem wycieraczek i kierunków, osłonę oraz z taśmą (połączenie poduszki, klaksonu i reszty gratów przy kierownicy do modułu/komputera kierownicy).
    Przed montażem obejrzałem wszystko i wygląda to tak, że jeśli taśma ma odpowiednią ilość pinów w kostce połączeniowej z wiązką przewodów mocowaną do kolumny kierownicy (chyba 11, nie pamiętam teraz dokładnie, z pewnością więcej niż 8) to "stara" taśma nie musi być zmieniana.
    Odłączasz AKU.
    odkręcasz poduszkę (dwie śruby torx T27 od tyłu kieronicy)
    odłączasz poduszkę i klakson (dwie kostki, kostak poduszki ma zabezpieczenie, które trzeba wyciągnąć za pomocą płaskiego wkrętaka i zabezpieczyć szarym suwakiem- przesunąć od przewodów)
    ustawiasz koła na wprost i odkecasz kierownicę kluczem ampulowym/imbusowym TX10 - uwaga mocno dokręcone, przy montażu użyłem momentu dokecenia 50Nm tyle podaje VW dla swoich kierownic
    odkręcasz 3 sruby torx T10 mocujące taśmę - uwaga nie obracać pierścieniem, ewentualnie kontorlować ilość obrotów (około 2,5 do oporu od położenia środka). W przeciwnym razie przy kręceniu kierownicą taśma się urwie i pojawi się błąd poduszki i brak kklaksonu.
    Zdejmujesz pierścień z taśmą ciągnąc do siebie.
    Ukazuje się przełącznik kierunków oraz miejsce montażu manetki tempomatu.
    Od dołu kolumny (w kierunku od siedziska fotela kierowcy jest otwór) w plastikowej osłonie odkręcasz śrubę torx T27 do oporu.
    Następnie odginasz lekko dwa wąsy/blaszki idące od metalowego pierścienia mocującego manetkę do kolumny. Jedna jest na 12 godzinie, druga na 4.
    W ten sposób zdjemujesz cały przełącznik kierunków, osłonę.
    Słyszałem o gościach co sami wycinali w osłonie miejsce pod manetkę tempomatu.
    Montujesz w odwrotnej kolejności.
    Następnie konieczne jest kodowanie w kompie.
    Niektóre roczniki i wersje wymagają zaznaczenia, że na wyposzażeniu znajduje się tempomat w module sterującym silnikiem, niektóre wymagają także zaznaczenia w module ESP/ABS.
    Sprawdź czy twoje auto ma czujnik/włącznik na pedale sprzęgła. Jeśli ma to nie powinno być problemów ale...
    w tym moim przypadku był, tempomat założyłem jaki trzeba, zakodowałem w silniku i ESP i działa jednak po kilku razach użycia podczas jazdy wyłącza się i wyskakuje błąd uszkodzenie włącznika tempomatu. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu działa znów przez kilka razy użycia.
    Gość co sprzedał mi mantekę twierdzi, że ten błąd to problem złego pedału gazu tzn. czujnika położenia pedału gazu (nie komunikuje się z tempomatem). Fakt działa tylko ustawienie prędkości i kasowanie. Przy chęci przyspieszenia za pomocą manetki wywala błąd.

    wymieniłem manetkę na inną (nowszą z 2011) i działa bez problemu bez wymiany pedału gazu. Ja mam pedał gazu A906 300 04 04, podobno z pedalem A906 300 03 04 też będzie działać.
    Moja rada kup najlepiej komplet tempomat z taśmą. System komunikacji poszczególnych elementów przy kierownicy jest realizowany cyfrowo (mniej przewodów w wiązce niż funkcji przełączników) także musi to razem zagrać. Ta poprzednia była z 2006 ( i wyglądała na zmęczoną już życiem).

    ...a jesli nie ma czujnika na sprzęgle to chyba nie ma co się za to brać bo problemów może być więcej. Ewentualnie dla chętnych opis połączeń.

    Jeśli ktoś potrzebuje, to mam sprzęt komputerowy do kodowania, czytania błędów i innych. Operuję na terenie Warszawy i okolic. Kontakt na priv.

    5