Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Termet GCO-DP-23-17 - na jaki inny wymienić?

wedsew 15 Dec 2011 17:31 2766 6
    wedsew
    Level 16  
    Witam.
    Chciałabym na wstępie zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem i pojęcia o piecach c.o. nie mam żadnego - tyle tylko, co udało mi się przeczytać przez ostatnie kilka dni.

Kończy mi się ponad 15-letni, bezproblemowy żywot pieca, jest to dwufunkcyjny Termet GCO-DP-23-17, prawdopodobnie 24 kW (nie mam do niego już papierów). Muszę więc niedługo wymienić - po zasięgnięciu opinii w kilku miejscach mam całkowicie sprzeczne wyniki, każdy fachowiec poleca coś innego... Kombinuję więc na własną rękę, znalazłam coś takiego, jak Termet Minimax Dynamic GCO-DP-23-17.
    Czy taki model będzie dobrym wyborem, czy w tym zakresie cenowym można znaleźć lepszą propozycję? Czego oczekuję? Ma się nie psuć i działać :)

Przy okazji - czy warto się pchać w modele z zamkniętą komorą spalania? Nie kosztują jakoś wyraźnie więcej, a z tego, co przeczytałam jednak bezpieczeństwo znacznie wzrasta. To prawda? Czy montaż pieca z zamkniętą komorą spalania wymaga jakichś specjalnych zabiegów typu zgoda administracji, uwarunkowania techniczne itp.?

Dziękuję z góry za pomoc.
    vitus3k
    Level 18  
    Moim zdaniem nie warto pchać się w zamkniętą komorę spalania, potrzeba przerobienia komina, piec posiada wentylator, który może się psuć i zużywa więcej energii ale za to bezpieczeństwo faktycznie większe. Ja wymieniłem wczoraj Junkersa Novatherm zw20kd na Brotje Energy Easy 24ce z otwartą komorą, drastycznie zmieniłem zdanie, piec dostawał zbyt duże ciśnienie wody i nie nadązał nagrzewać wody do wanny. Lekko skręciłem i piec działa ok. Mam takie same 2. w Tym domu i w 2. Tutaj martwi mnie coś bo iskrzy po 10sekundach od zapalenia a później pięknie podgrzewa wodę. Polecam ten model.
    mirrzo

Moderator on vacation ...