Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne zachowanie sie wyłacznika różnicowopradowego

15 Gru 2011 21:21 1641 10
  • Poziom 10  
    Witam
    Jestem elektrykiem i ostatnio w pracy spotkałem się z dziwnym zachowaniem wyłącznika różnicowo-pradowego...

Różnicówka 3-fazowa w TMie wybijała mi pomimo tego że FR 3-fazowy w rozdzielnicy był wyłączony i do róznicówki nie dochodziło zasilanie...Po pomiarach okazało sie żę jeden z obwodów miał zwarcie pomiędzy PE a N ale różnicówka nie była zasilona...

Moje pytanie brzmi jak wyłącznik róznicowo-prądowy mógł wybijać skoro nie był zasilony??
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Wyłącznik ten jest sprawny mechanicznie?
  • Poziom 10  
    Tak bo podłączyłem drugi taki sam i zachowywał się tak samo...
    Po wymianie przewodu wyłacznik przestał wybijać
  • Specjalista elektryk
    Jakieś cuda na kiju, RCD leżące na stole same nie będzie wybijać a zabudowane w tablicy bez napięcia wybija. Więc pozostały jedynie jakieś prądy wyrównawcze płynące w obwodach PE i N. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    miałem takk samo,wymieniłem na kilka innych różnych firm i dalej to samo doszedłem do tego samego wniosku co poprzednik (zwarcie pe i n symulowałem sam ok 25m przewodu,budownictwo mieszkaniowe)
  • Poziom 10  
    U mnie wszystko zakończyło się pomyślnie i działa bez zarzutów ale jako elektryk nie mogę z tym żyć że nie wiem jak to się dzieje...
  • Specjalista elektryk
    grzesiusikor napisał:
    U mnie wszystko zakończyło się pomyślnie i działa bez zarzutów ale jako elektryk nie mogę z tym żyć że nie wiem jak to się dzieje...

No to połóż Sobie na stole RCD i przepuść prąd tylko przez N i Będziesz Mógł dalej spokojnie żyć.
  • Specjalista elektryk
    Może jeszcze inaczej.