Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ładowaniem w 126 elx

14 Gru 2004 09:21 1292 15
  • Poziom 11  
    W zasadzie to nie chodzi o brak prądu lecz o jego nadmiar. Miernik wskazuje prąd ładowania powyżej 16 volt. Regulator napiecia był wymieniony dwukrotnie na nowy wiec to napewno nie to, szczotki też są ok. Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to piszcie.
  • Poziom 11  
    Może w mierniku jest słaba bateria i przekłamuje.
    Jeżeli jest dobra to regularor.
  • Poziom 14  
    Sprawdz jeszcze diody w altku i rezystancje uzwojenia wirnika.
  • Poziom 11  
    Mogę sprawdzić tylko napisz jak?? Bateria w mierniku jest ok.
  • Poziom 39  
    Jeśli pomiary są absolutnie pewne to niestety tylko regulator. Wprawdzie zastanaiam się czy brak masy nie czyni podobnych efektów ale raczej nie. Ale przy takim napięciu żarówki mają się marnie. Radzę upewnić się co do pomiarów.
  • Poziom 30  
    jeśli regulator jest zewnętrzny (nie na alternatorze tylko gdzieś na blachach) to może być sprawa braku/słabej masy.
  • Poziom 25  
    Skoro podstawienie dwóch nowych regulatorów nie przyniosło porządanego efektu (uszkodzone to raczej mało prawdopodobne, chyba, że ten sam producent i z tej samej dostawy), to napewno trzeba zacząć od masy regulatora. Ze schematu jasno wynika, że regulator musi mieć masę. W końcu musi mieć jakieś napięcie odniesienia. Napięcie odniesienia regulator ma z diod wzbudzenia/kontrolka ładowania oraz masy. A reguluje napięciem podawanym na szczotkę (notabene druga szczotka połączona jest do masy zamykając obwód wirnika.
    Więc masa regulatora a raczej jej brak.
  • Poziom 30  
    Dlatego nowsze konstrukcje mają regulator w alternatorze - o parę punktów do awarii mniej.
  • Poziom 27  
    Raczej regulator napiecia nic wiecej sprawdzic mase i czy prawidlowo podlaczony. Nie ma innego wyjscia. Mialem przypadek ze siadal akumulator i dawal zbyt wysokie napiecie ale to skrajny przypadek zadko wystepujacy.
  • Poziom 11  
    Oczywiście sprawdzę jeszcze raz masę lecz to mało prawdopodobne ponieważ drugi regulator był podłączony bez odkręcania poprzedniego z masą podłączoną do uchwytu silnika i w momencie gdy ta masa znikała sygnalizowała to kontrolka ładowania. Co do akusia to kumpel w pracy też podsunął mi taki pomysł, że jeżeli mam drugi to warto sprawdzić. Co uczynię jak będę miał chwilkę w weekend. Regulator są z różnych sklepów i od różnych producentów więc wadliwość obu chyba można wykluczyć.
  • Poziom 18  
    Sprawdz czy do szczotek nie masz podłączonego bespośrednio wzbudzania a nie przez regulator a jeśli chodzi o regulatory napięcia to do karoseri były montowane ale tylko przy prądnicach
  • Poziom 39  
    Rad sporo skutek żaden. Dobrze byłoby aby pytający wreszcie napisał o jakim alternatorze i regulatorze mowa. Dla informacji JAFO napięcie odniesienia jest ustawiane przez wewntrzną diodę Zenera w regulatorze. Pomyślałem że w skrajnym przypadku podobne zjawisko może nastapić przy braku właściwego połączenia przewodów przyłaczeniowych czyli wibracja zasilań. Ale to znów tylko domysł.
  • Poziom 25  
    W rzeczywistości napięcie zenera w regulatorze jest tylko wzorcem i dopóki napiecie w instalacji będzie niższe od tego w regulatorze to na wirnik będzie podawane napięcie w takiej wysokości, by wytworzyć dostateczne pole EM w celu podniesienia napięcia instalacji do właściwej wysokości.
    My tu czysto teoretyzujemy, a chodzi o to, by szybko usunąć usterkę, a nie chwalić się wiedzą teoretyczną. ( "I / LUB CZASOPISMA" :spoko: )
    Prawda mój przedmówco?
  • Poziom 11  
    Panowie dzisiaj rano żona zerwała mnie z łóżka, bo gdy rano jechała do pracy auto "zdechło". Pojechałem na miejsce z ojcem i po odtransportowaniu żony do pracy i przyjeździe zamieniłem akusie no i zagadało. Postanowiłem pojechać jednak do elektryka, aby on się trochę pomenczył. Po drodze mnie trochę poszarpało i zgasło (przyczyna po stronie wyłącznika zapłonu) poruszałem kabelkami i problem już się nie pojawił. Na warsztacie przedstawiłem problem. No i jaka blama. Pan wziął swój miernik i jak w pysk szczelił 14,4 V po czym wziął mój miernik i po włączeniu od razu powiedział że trzeba w nim wymienić baterię. Ładowanie OK, akumulator jeszcze OK. Zawiozłem furę żonie. Zobaczymy co będzie wskazywał miernik po wymianie baterii.
  • Poziom 11  
    No i rzeczywiście powodem nadmiaru prądu wychodzącego z altka był sam miernik. Po wymianie bateri w mierniku jak w pysk szczelił 14,5 V. Chyba dokopię bracikowi bo to jego miernik.
  • Spec od samochodów
    To dlaczego siadł akumulator.

    Pozdrawiam.